HTML

Friss topikok


Marketintelligence

A remek Hallgatói esszék, dolgozatok, gondolatok olvasóinak száma kevés, DE az eszmei értékük magas! Emiatt hoztam létre eme blogot, hogy publicitást nyerjenek a kitűnő ötletek, megoldások! Mert a TUDÁS nem öncélú. A tudást megosztani ÉR! :) A csapat mögött: Bernschütz Mária, PhD.Elérhetőség: marketintelligence2010[kukac]gmail.com

Linkblog

Címkék

adatok (1) adblock (1) AdSense (1) AdWords (1) állat (1) állatcsatorna (1) alternatív (3) ambient (1) Apple (2) applikáció (1) asszociáció (2) attitűd (1) bankolás (1) blogolás (1) broadcast (1) buzz (1) civil (4) digitális (1) digitalizáció (2) dropon (1) ebook (2) ello (1) énmárka (4) etika. (1) facebook (1) Facebook (4) felhő (1) fesztivál (1) film (1) fogyasztó (1) fogyasztói magatartás (1) gamification (1) gerilla (3) Google (1) hilton (1) hologram (1) HTC (1) identitás (1) imázs (1) infokommunikáció (2) ingame advertising (1) interaktív (1) internet (3) internetgeneráció (1) ipm (1) IT biztonság (1) kereskedelmi márka (1) kereső (1) kiállítás (1) kiberbiztonság (1) kibertér (1) kockázat (1) közösségi (8) kritika (2) kutatás (2) live stream (1) lokációs (1) márka (4) marketing (4) marketingkommunikáció (10) MarketIntelligence (1) mém (1) mobilinternet (1) monopólium (1) motiváció (1) mozi (1) nagyképernyő (1) nonprofit (1) non spot (1) nyereményfelajánlás (1) okostelefon (2) oktatás (1) online media (3) optimalizáció (1) óvszer (2) PPC (1) product placement (2) rádió (2) reklám (3) reklámblokkolás (1) reklámstratégia (1) saját márka (1) sajtó (1) SEO (1) solomo (1) startup (1) streaming (1) szabadalom (1) szabás (1) szakdolgozat kivonat (2) személyes (1) személyesmarketing (2) személyre (1) sziget (1) szinkron (1) szlogen (1) szolgáltatás (2) szponzoráció (2) tartalommarketing (1) termékelhelyezés (2) tetoválás (1) tévé (1) time management (1) UGC (2) újmédia (3) ustream (1) válság (1) vendég (1) verseny (1) videójáték (1) video streaming (2) virtuális (1) vírus (1) webse (1) websorozat (1) zene (1) Zgeneráció (4)

Mit is hordasz a zsebedben?

2011.10.25. 17:29 Bernschütz

Mire használod, és mire használhatnád a telefonodat?

 

„There are three apples, that changed the world: Eve’s apple, Newton’s apple, Steve Job’s apple!”

 

 Mobiltelefonunk lett az életünk, személyi titkárunk, barátunk és amolyan mechanikus svájci bicskánk. Miért is? Mi változott ahhoz képest, hogy 10 éve még csak telefonálásra használtuk?

 

 Nem is olyan régen akadt a kezembe életem első mobiltelefonja, az ikonikus és mai napig legendás 3210-es. Nyomban be is kapcsoltam a 12 éves telefont és nagy vigyorral merengtem el a múltban.

 Mennyire menő volt, hogy volt egyáltalán ilyen eszköze az embereknek. Bárhonnan tudtál telefonálni, kis üzeneteket küldözgetni, sőt, még egy hosszú csíkkal is játszani (Snake). Anyu-apu bárhol elérhetett (sajnos…) és akármelyik ismerősödet akárhonnan felhívhattad!

 

Merengés vége, visszatértem a lassan egy éves felsőkategóriás telefonomhoz: ilyenkor realizálja az ember, hogy az elmúlt 10 évben (nem 100,nem 50…csupán 10) év alatt mennyi minden változott! Mintha már nem is telefon lenne a kezedben!
 Bárhonnan internetezhetsz, chat-elhetsz barátaiddal, megnézheted a térképen, hogy hol is van, sőt, el is vezet a kívánt úti célhoz. Lefényképezel valamit, és kidobja, hogy micsoda az, a netes weboldalát és hasonlóságokat a témában. High-definition felvételeket készíthetsz, amiket meg is vághatsz, vagy tű éles fényképeket, amiket szerkeszthetsz is. Billentyűzet semmi,vagy minimális, a kijelzőt taperolva (vagy hanggal irányítva) használod a jó kis 3210-es telefonnál jóval könnyebb telefont.

 

Rengeteg alkalmazás, ami könnyebbé, olcsóbbá és menőbbé teheti telefonodat!

 

Mit szólnál, ha ránézel egy képre, egy épületre, egy márkanévre, és a szemed előtt rögtön megjelennének róla az információk, a hivatalos weboldala, vagy a mester többi műve?
Milyen lenne az, ha ránézel a sodukura, és rögtön tudod a megoldását? Felnézel a csillagokra, és fejből tudnád mindegyik nevét? Ez nem varázslat, ez egy ingyenes program, amit bármelyik Android alapú telefonra lekaphatsz.

Bár a fejlesztők be akart tenni azt a lehetőséget is, hogy a telefon embereket is felismerjen (nem csak hírességeket…teljesen random embereket lefényképezve kidobta volna a közösségi oldalukat), ezt személyiségi jogvédők rosszallása miatt elvetették. – Google Goggles

 

S ha körbenéznél az utcán, és felvillanna előtted az összes környéken lévő hely (kocsma, étterem, bevásárlóközpont,bolt) neve, utcanévvel? Látnád az ismerőseid mozgását a térképen, mint a Harry Potterben? – Layar (Augmented Reality technológiával)

 

Nem szeretnél fizetni a telefonálás és sms-ek után? Mindig szeretnéd pontosan tudni, hogy mennyi sms-t küldtél, és az mennyibe került? Netalántán, hogyan állsz még lebeszélhető percekkel vagy leforgalmazható adatmennyiséggel? Erre is mind léteznek programok!

 

 

Pár érdekesség a telefonod „kettős életéről”

 

Tudtad, hogy a telefontársaságok elmentik másfél évre körülbelül a telefonbeszélgetéseidet és sms-eidet? S azt, hogy rendőrségi utasításra bármikor bekapcsolhatják a mikrofonodat, a kamerádat vagy magát a telefont? Ne talántán, hogy csak akkor nem tudják a hollétedet, ha a SIM kártyát és az akkumulátort is kivetted a telefonodból? Azt, hogy bár illegális és szigorúan büntetett, de végül is bárki rá tud telepíteni kívülről olyan alkalmazást a telefonra, ami az összes sms-t és e-mail továbbítja egy vagy több másik telefonra? Viszont arról biztos hallottál, hogy a google/apple mind gyűjti a tevékenységeid információit? (Mikor telefonálsz a legtöbbet, mikor használod a legaktívabban a telefonodat, mikre szoktál rákeresni a telefonoddal, hol jelentkezel be a leggyakrabban).

 

Konklúzió

Megkönnyíti az életünket? Rabjává tesz minket? Legkedvesebb ellenségünk lesz? Jó ez nekünk, vagy túl sok már? Ezekre a kérdésekre mindenki maga döntse el, hogy hogyan válaszol. A nagy testvér ígyis, úgyis figyel minket, miért ne tehetné ezt úgy, hogy az nekünk is jó legyen egy okos telefon képében?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Honnan hová…Vállról zsebbe

Szerző: Glász Dávid Tamás

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://marketintelligence.blog.hu/api/trackback/id/tr423329406

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása