Évek óta figyelem, miképp alakul a TOP márkaérték. Millward Brown és az Interbrand általában má-más listát készít, valószínűleg az eltérő márkaérték számítási képletek miatt.
Ahogyan a TV újság tükrözi az adott kultúrát, úgy nyilvánít véleményt a társadalmi változásokról egy-egy feltörekvő márka. MB által készített márkalista élén top 10-ből 6 távközléssel, műszaki termékkel kapcsolatos. Változik a korunk, változnak azok a termékek, amelyekkel minden nap találkozunk, amelyek kb másfél méterre vannak tőlünk. Google- utóbbi 4 évben volt a lista vezetője. Internet platformján a legmagasabb piaci részesedést érte el a keresőmotorok területén, így a felhasználóknak, rögtön a google jut eszükbe, mikor tanácstalanok. Így nem csodálkozunk elsőségén. Meglepőbb az Apple megjelenése best brand listán, hiszen az Apple igen ZÁRT rendszer, pont ellentéte a Google-nek. Nem nyilvános, nem kedves, nem felhasználóbarát...de igen prominens, dinamikus, fiatalos, lendületes. Ennyi elég lenne az első helyhez?
Meg kell említeni még a Coca cola mélyzuhanását is! Több mint 100 éve alapított cég, márkaelsőbbsége sokáig megkérdőjelezhetetlennek látszott! Érdekes tény, hogy egy termékeket gyártó céget, amely fizikailag is eljut az emberekhez, megfoghatják, megihatják, azt a céget, mily könnyen lepipálja egy Google, ki "csak" néhány éve jött létre és "csak" egyfajta csatornán érhető el a szolgáltatása.
És akkor még nem beszéltünk a fogyasztók bevonásáról! Az engagement report beszámol arról, hogy az egyes márkák a közösségi oldalak által nyújtott lehetőségeket, mennyiben kamatoztatják. Ebben a reportban a Starbuck's Kávéházlánc van a Toplista élén, az Apple 33-dik, Coca Cola 51-dik helyen áll. A „jövő zenéje lesz” úgymond, mennyire jó lépés nem bevonni teljes mértékben a fogyasztókat az első helyezett külön online televíziót tart fent a fogyasztói számára, akik tartalmat töltenek fel, s ezt könnyen megteszik a fogyasztók, hiszen 2009-ben összességében a közösségi oldalakra több videót töltöttek fel, mint a Youtube.com oldalra.