HTML

Friss topikok


Marketintelligence

A remek Hallgatói esszék, dolgozatok, gondolatok olvasóinak száma kevés, DE az eszmei értékük magas! Emiatt hoztam létre eme blogot, hogy publicitást nyerjenek a kitűnő ötletek, megoldások! Mert a TUDÁS nem öncélú. A tudást megosztani ÉR! :) A csapat mögött: Bernschütz Mária, PhD.Elérhetőség: marketintelligence2010[kukac]gmail.com

Linkblog

Címkék

adatok (1) adblock (1) AdSense (1) AdWords (1) állat (1) állatcsatorna (1) alternatív (3) ambient (1) Apple (2) applikáció (1) asszociáció (2) attitűd (1) bankolás (1) blogolás (1) broadcast (1) buzz (1) civil (4) digitális (1) digitalizáció (2) dropon (1) ebook (2) ello (1) énmárka (4) etika. (1) Facebook (4) facebook (1) felhő (1) fesztivál (1) film (1) fogyasztó (1) fogyasztói magatartás (1) gamification (1) gerilla (3) Google (1) hilton (1) hologram (1) HTC (1) identitás (1) imázs (1) infokommunikáció (2) ingame advertising (1) interaktív (1) internet (3) internetgeneráció (1) ipm (1) IT biztonság (1) kereskedelmi márka (1) kereső (1) kiállítás (1) kiberbiztonság (1) kibertér (1) kockázat (1) közösségi (8) kritika (2) kutatás (2) live stream (1) lokációs (1) márka (4) marketing (4) marketingkommunikáció (10) MarketIntelligence (1) mém (1) mobilinternet (1) monopólium (1) motiváció (1) mozi (1) nagyképernyő (1) nonprofit (1) non spot (1) nyereményfelajánlás (1) okostelefon (2) oktatás (1) online media (3) optimalizáció (1) óvszer (2) PPC (1) product placement (2) rádió (2) reklám (3) reklámblokkolás (1) reklámstratégia (1) saját márka (1) sajtó (1) SEO (1) solomo (1) startup (1) streaming (1) szabadalom (1) szabás (1) szakdolgozat kivonat (2) személyes (1) személyesmarketing (2) személyre (1) sziget (1) szinkron (1) szlogen (1) szolgáltatás (2) szponzoráció (2) tartalommarketing (1) termékelhelyezés (2) tetoválás (1) tévé (1) time management (1) UGC (2) újmédia (3) ustream (1) válság (1) vendég (1) verseny (1) videójáték (1) video streaming (2) virtuális (1) vírus (1) webse (1) websorozat (1) zene (1) Zgeneráció (4)

Android és iOS bekebelezi a világot

2013.01.04. 12:49 Bernschütz

Gyorsuló és rohanó világunkban egyre többször találkozunk olyan kifejezésekkel, mozaikszavakkal, amiket az elmúlt években évtizedekben nem is gondoltuk volna, hogy szókincsünket fogják gazdagítani. Pestiesen szólva Kazinczy “újból újíthatna”! Mi az IMF, WIFI, e-mail, okostelefonos, IOS, Android, Apps? 

 A technika fejlődésével – nekünk – embereknek komolyan elkezdett kialakulni az on-line jelenlét iránti szükséglet, mint például, hogy utazás, “autóvezetés” közben is elérhessük a világhálót, ami a gyorsuló hálózatokon (3G, 4G) egyre könnyebben vált megvalósíthatóvá. Az okostelefonok terjedésével olyan, korábban a számítógéphez kötött csatornák váltak kényelmesen elérhetővé, mint például az e-mail vagy a közösségi oldalak (Facebook, IWIW, LinkIn stb.).

Az Apple, iPhone-ja és iPad-jének 2009-es debütálása óta totális meghódításra kerültek a felhasználók és bátran kijelenthetjük, hogy kialakult az Android vs. IOS rivalizálás.

Ha Androidod van, azt mondod nem fogsz 100.000 HUF-al többet fizetni egy “alma” logóért…, legyen, de azt hiszem a kép alapján nincs is mit mondanom.

tabla2.png

2009. június 6-án már több, mint 50 000 alkalmazás volt elérhető az iPhone-ra.Az AppStore letöltések száma meghaladta az 1 milliárdot. 2012 márciusában már több mint 550 000 app volt elérhető az App Store-ból, és a letöltések száma meghaladta a 25 milliárdot.

 

Egyértelmű az is, hogy a felhasználók 2012-re tökéletesen kiforrt érzelmekkel közelítenek legújabb kütyüjükhöz, ahol már nem kérdés, hogy a két nagy software óriás az IOS és az Android közül ki a nagyobb nyertes.

Életünket meghatározó és befolyásoló operációs rendszerek, mondhatnám azt is élet a Windows után egy olyan rendszerrel aminek még neve sem volt!!! Persze az első IPhone megjelenése után – 2008.03.06. – árulták el a nevet OS. Döbbenetes a név választás Operation system!

A számomra is megdöbbentő tény, hogy az Android úgynevezett első verziós “almás pitéje” az Android 1.0 (Apple pie) platform csak 2008. október 21-én került kiadásra Apache licenc alatt, amely - egy szűk fanatikusokból álló rétegen kívül - nem nyerte el igazán az átlag felhasználók tetszését. A platform stabilitása megfelelő volt ugyan, inkább a használhatósága volt nehézkes. Napjainkra sikerült a problémákat az androidnál orvosulni, de…

Ennek a folyamatnak volt a része az Android operációs rendszer, valamint az Android Market megjelenése is. Az okostelefonok igazi térhódítása – Magyarországon – az iPhone, illetve az érintőkijelzős készülékek megjelenésével indult el hazánkban. Az okosmobilok számának terjedésében igazán látványos ugrás 2008-tól figyelhető meg: ebben az évben 18 okostelefon szerepelt a T-Mobile kínálatában, míg 2009-ben 30, 2010-ben 51, 2011-ben pedig összesen 94 különböző, ebbe a kategóriába tartozó készülék közül lehetett választani.

De tényleg miért?

 A válasz nagyon egyszerű: minimum jelen kell lenni a világ legtrendibb platformján, emellett nem csupán a jelenlét, de a felhasználói elégedettség növelésére is hasznos, ha iPhone vagy iPad vagy Android alkalmazást fejlesztünk, a cégünk marketing stratégiáját erősíti. Óriási reklámértéke van egy applikációnak, mivel a felhasználó nap-mint nap használja, látja. Az applikáció lehet hasznos a felhasználóknak, vagy szórakoztató kikapcsolódás. Készíthetjük egy szűk körnek (pl.: orvoslátogató, vagy termékmenedzser), vagy mindenkinek, akit érdekel. Lehet ingyenesen letölthető, vagy fizetős alkalmazás. Készülhet egy eseményre, egyszeri használatra, vagy gyakori ismételt használatra. Lehet offline, vagy Online.

 

Az biztos, hogy többek között ezen kategóriák rögzítésével az Apple az iPhone és iPad alkalmazások terjesztésére létrehozta az AppStore áruházat. A személyre szabhatóság vált a legnagyobb hajtóerővé, hiszen az  applikációk segítségével egy sor hasznos tulajdonsággal bővíthetjük a telefonunk tudását. Az alkalmazások nagyrészt a játék és szórakoztatás kategóriába sorolhatók, de sok hasznos applikációt is találunk, mit például navigációs, irodai, zenei, sport, utazási, egészségügyi és életmód, üzleti, orvosi, vagy pénzügyi témakörökben.

Az Android applikációk listáján teljesen standard szolgáltatásokat találunk több 100.000 felhasználóval.

 tabla3.jpg

Ellenben az Apple esetében a népszerűségi lista egy kicsit másképp néz ki. Láthatóan a felhasználók érdeklődési köre, elsősorban a közösségi oldalakhoz és a kommunikációs csatornákhoz húz. Hiszen az “ALMA” is egy nagy közösség, de nem akarok Android ellenesnek tűnni, így a 2012.12. hónap legnépszerűbb Apple apps egy Google termék lett, aminek a pikantériája csak az, hogy az Android tulajdonosáról beszélünk.

tabla4.jpgtabla5.jpg

Most jogos lehet a kérdés, hogy a fenti népszerűségi mutató, melyik országra vonatkozik. Akkor kérem kapaszkodjon mindenki…

 tabla6.jpg

Úgy tűnhet, hogy a jövőben jobban kell figyelni, mert az Android fejlesztői programok népszerűsége egyre növekszik az USA-ban.

Sőt már az is kijelenthető, hogy az Egyesült Királyság és Németország területén is közel 10%-al elmarad népszerűségben az Apple. Latin-Amerikát és Oroszországot pedig ne is említsük, de jó szem előtt tartan, hogy telekommunikációs hálózat fejletlenségének is köszönhető az Android nagyobb lefedettsége.

Azonban a legnépszerűbb (apps vagy OP-rendszer) egyben lehet a legmeglepőbb is, mert sokszor olyan adatokat továbbítanak használójukról külsős cégeknek, amelyekre nem is gondolnánk. Számomra talán a legmeglepőbb az egyik legnépszerűbb játék, az Angry Birds. Ez a játék a telefon azonosítóját, a felhasználó tartózkodási helyét és kontaktjait is kiadja a készítőknek és más külsős cégeknek. Egy másik népszerű játék, a Bejeweled 2 ami még a telefonszámunkat is továbbítja meglepő módon a Facebooknak.

Bár természetesen a programok többsége nem kémkedik, de döntő többségük vagy a telefon azonosítójáról, vagy használójának tartózkodási helyéről továbbít információkat. Persze van megoldás, ha a Google és az Apple egységes adatkezelési irányelveket dolgozna ki a mobiltelefonos applikációkhoz, már a programok telepítésekor, lényegesen egyszerűsödne a kép. Ez lehet a jövő egyik legnagyobb innovációja.

A jelen és jövő

Ma már minden nagy gyártó saját alkalmazásboltot működtet, amelyben a saját platformját futtató mobil eszközök tulajdonosai játékokat, segédprogramokat vagy akár elektronikus magazinokat, filmeket, zenéket vásárolhatnak.

tabla7.jpg

Összegezve az Apps, teljesen mindegy, hogy IOS vagy Android operációs rendszerre készül, már jelen pillanatban is több millió okostelefontulajdonos életét könnyíti meg és azt gondolom senkinek sem árulok el nagy titkot…, ez csak a kezdet!

 Szerző: Nagy Gábor, III. évfolyam, Edutus Főiskola, portfoliotanacsadas[kukac]gmail.com

Források:

http://hu.wikipedia.org/wiki/IOS#Az_SDK_t.C3.B6rt.C3.A9nete

http://hu.wikipedia.org/wiki/Android_(operációs_rendszer)

http://iphonehungary.hu/2012/12/14/alegjobbalkalmazasok2012/

http://insiderblog.hu/blogzine/2012/03/01/az-android-lenyomja-amerikat/

 



Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://marketintelligence.blog.hu/api/trackback/id/tr34997710

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása