HTML

Friss topikok


Marketintelligence

A remek Hallgatói esszék, dolgozatok, gondolatok olvasóinak száma kevés, DE az eszmei értékük magas! Emiatt hoztam létre eme blogot, hogy publicitást nyerjenek a kitűnő ötletek, megoldások! Mert a TUDÁS nem öncélú. A tudást megosztani ÉR! :) A csapat mögött: Bernschütz Mária, PhD.Elérhetőség: marketintelligence2010[kukac]gmail.com

Linkblog

Címkék

adatok (1) adblock (1) AdSense (1) AdWords (1) állat (1) állatcsatorna (1) alternatív (3) ambient (1) Apple (2) applikáció (1) asszociáció (2) attitűd (1) bankolás (1) blogolás (1) broadcast (1) buzz (1) civil (4) digitális (1) digitalizáció (2) dropon (1) ebook (2) ello (1) énmárka (4) etika. (1) Facebook (4) facebook (1) felhő (1) fesztivál (1) film (1) fogyasztó (1) fogyasztói magatartás (1) gamification (1) gerilla (3) Google (1) hilton (1) hologram (1) HTC (1) identitás (1) imázs (1) infokommunikáció (2) ingame advertising (1) interaktív (1) internet (3) internetgeneráció (1) ipm (1) IT biztonság (1) kereskedelmi márka (1) kereső (1) kiállítás (1) kiberbiztonság (1) kibertér (1) kockázat (1) közösségi (8) kritika (2) kutatás (2) live stream (1) lokációs (1) márka (4) marketing (4) marketingkommunikáció (10) MarketIntelligence (1) mém (1) mobilinternet (1) monopólium (1) motiváció (1) mozi (1) nagyképernyő (1) nonprofit (1) non spot (1) nyereményfelajánlás (1) okostelefon (2) oktatás (1) online media (3) optimalizáció (1) óvszer (2) PPC (1) product placement (2) rádió (2) reklám (3) reklámblokkolás (1) reklámstratégia (1) saját márka (1) sajtó (1) SEO (1) solomo (1) startup (1) streaming (1) szabadalom (1) szabás (1) szakdolgozat kivonat (2) személyes (1) személyesmarketing (2) személyre (1) sziget (1) szinkron (1) szlogen (1) szolgáltatás (2) szponzoráció (2) tartalommarketing (1) termékelhelyezés (2) tetoválás (1) tévé (1) time management (1) UGC (2) újmédia (3) ustream (1) válság (1) vendég (1) verseny (1) videójáték (1) video streaming (2) virtuális (1) vírus (1) webse (1) websorozat (1) zene (1) Zgeneráció (4)

Közösségi oldalakon megjelenő applikációk – Hasznosak? Kell nekünk?

2012.01.27. 15:39 Bernschütz

Applikáció: alkalmazás, hozzáillesztés, elhelyezés A mai fejlett technikai világban elengedhetetlen hogy ne legyünk felregisztrálva egy közösségi oldalra. Nagyon ritka az olyan ember, aki az egyik közösségi oldalon se lenne fent. A közösségi oldalakon elengedhetetlen kellek az applikáció. Ilyenkor felmerül a kérdés hogy hasznosak egyáltalán nekünk ezek az applikációk? Az applikációk használatával tényleg megkönnyítjük a mindennapjainkat? Az applikációk mögött ki/mi állhat? Milyen haszna van neki/nekik ha mi használjuk az applikációját?

 

 
Az applikációk leginkább azért jöttek létre hogy nagyobb közönséget csaljanak el az oldalukra. Vegyük példának a mostanában igen elterjedt „Mi az indián neved?” című Facebook alkalmazást. Ez a mókás applikáció indián neveket generál a felhasználóinak. Azok, akik ezt az alkalmazást használják, nem is jut eszébe, hogy ki és miért csinálta ezt. Ebben az esetben egy Extreme Silver Kft internetes ékszer boltjának facebook-os rajongói oldaláról beszélünk. Csupán néhány nap alatt összegyűjtött 830 ezer rajongójával letaszította a trónról a többek között Túró Rudit is. Ebből is látszik, hogy a legtöbb alkalmazás használatát a kíváncsiság vezérli és nem az hogy, jelen esetbe az ékszerbolt forgalmát növelje.
 

  Zynga

Arra a kérdésre, hogy hasznosak-e számunkra az applikációk mindenkinek más a véleménye úgy gondolom. Persze a játék applikációkra annyira nincs szükség csak szórakoztatnak minket, de vannak hasznos applikációk is ami tényleg megkönnyíti a mindennapi életünket.


Ki gondolta volna, hogy egy játék applikáció ilyen sikeres lehet. A Facebook történetének másik nagy nyertese a Zynga.
Az internetes közösségi játékokat fejlesztő cég 2011. december 16-án debütált a New York-i tőzsdén. A cég a részvényeit 10 dolláros áron vezetik be, 100 millió darabot. Ez a legnagyobb internetes részvénybevezetés a Google 2004-es bevezetése óta. A Zynga, amelynek papírjai egyébként a Nasdaq piacon forognak majd, olyan nagy cégek nyomába lép, mint a Linkedin, és a Groupon, amelyek szintén idén léptek a tőzsdére. A Zynga sikere egyértelműen a Facebook-hoz kötődik, bevételének csaknem 100 százaléka a népszerű közösségi portál felhasználóitól származik. A felhasználók száma elérte a havi 227 milliót. Az olyan közismert játékokat, mint a FarmVille, vagy a MafiaWars a felhasználók ingyen játszhatják, ugyanakkor bizonyos speciális tranzakciókért, illetve a prémiumszolgáltatásért fizetni kell. A mai részvénykibocsátással a cég a legtöbb játékfejlesztő versenytársa elé került, és olyan nagy vállalatokkal került egy sorba, mint azElectronic Arts, vagy a videójáték-gyártó óriás Activision Blizzard.
Facebook – Apple
 
Másfél évet kellett várnia az Apple táblagépét használóknak arra, hogy a Facebook elkészítse a szolgáltatásainak elérését biztosító hivatalos applikációt. Az iPad táblagépet használók számára eddig csak az iPhone-ra készült Facebook-applikáció volt elérhető. A Facebook hivatalosan nem indokolta, miért vett igénybe mintegy másfél évet az ipades kliensprogram elkészítése, amelyet 2011. október 11-én publikált az Apple App Store-jában. "Azért most adjuk ki, mert most lett kész" - nyilatkozta a Facebook műszaki vezetője.
 Már eddig is oda kell figyelnünk alaposan, hogy mely alkalmazások számára adunk hozzáférési jogot adatlapunk különösen személyes részeihez, a jövőben azonban az eddiginél is jobban nyitva kell tartanunk a szemünket, ha privátszféránk védelméről van szó. A Facebook mindenható elöljárói ugyanis bejelentették: innentől a fejlesztők kezében a lehetőség, hogy kényük-kedvük szerint hozzáférhessenek telefonszámunkhoz és lakcímünkhöz. Érdemes tehát elolvasni, hogy pontosan mit is írnak azok a bizonyos kis ablakok, ugyanis a "Hozzáférhet az adatlapomhoz: Lakcím és telefonszám. " stb. nem biztos, hogy tiszteletben is tartja identitásunk titkosságát.
 

Léteznek még ezeken kívül több ezer applikáció amiket nem említettem. Inkább szórakoztató mintsem hasznos, például van a napi horoszkóp applikáció, azt kifejezetten hasznosnak találom azoknak, akik hisznek az asztrológiában. Ez a kis applikáció naponta kiposztolja a napi horoszkópodat, nem kell külön keresgélni, elég ha a Facebook-odra felmész (amit úgyis mindennap megteszed). Vannak még olyan teszt típusú applikációk is.

A teszt típusú applikációknál tesztet kell kitölteni és az alapján ír ki valamit az applikáció, mint például az-az applikáció ami a nyelvi szintedet „méri”, teszt kitöltésével megállapítja hogy melyik nyelviskolának melyik szintjét ajánlaná. Ezeket az applikációkat a nyelviskolák fejlesztik ki.
 

Beszélhetünk még „illik hozzád” típusú applikációk. Ezek ily amolyan teszt alapúak, tesztet töltetnek ki, mit például a Telenor applikációja, ami azt mutatja meg, hogy melyik mobiltelefon illik hozzád.
A cégek szempontjából nagyon jó marketig fogás ezek az applikációk, hiszen a Facebook az egyik, ha nem a legismertebb közösségi oldal.

A napokban értesültem róla hogy már van olyan Facebook alkalmazás, ami már önállóan meg tudja osztani az adott információt. Lassan már nem azt fogjuk megnyomni a Facebook-unkon hogy megoszt, hanem azt hogy nem oszt meg. Az ilyen alkalmazások nem annyira újak, hiszen már tavaly ősszel megjelentek csak éppen nem volt annyira híresek.

 Nem úgy mint most! 2012. január 18-én 60 új ilyen alkalmazást mutattak be, ami már önnállóan megosztja az adott információt másokkal. Persze ehhez az is kell, hogy a legelején meg kell engedni nekik hogy megosszák, csak sajnos sok olyan felhasználó van akik el se olvassák azt amit épp odaír az alkalmazás, hanem csak engedélyezi és csak később veszi észre hogy az az alkalmazás életre kelt és nem csak egyszer jeleníti meg azt, hogy milyen zenét hallgatsz.

Vigyáznunk kell ezekkel az applikációkkal mert egyre többen fogják megszerezni könnyen az adatainkat. Így végezetül arra jutottam, hogy ezek az applikációk lehetnek hasznosak és szórakoztatóak egy ideig, amíg úgymond „friss” még, utána már elkezdenek idegesíteni. Én személy szerint nem néztem meg hogy mi az indián nevem, de engem már egy idő után nagyon idegesített, hogy minden második bejegyzés az üzenő falamon indián nevek voltak.
 

Szerző: Nandinerdene Amarsaikhan, a.nandinerdene[kukac]gmail.com

 

Szólj hozzá!

Címkék: facebook applikáció

A bejegyzés trackback címe:

https://marketintelligence.blog.hu/api/trackback/id/tr553907229

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása