HTML

Friss topikok


Marketintelligence

A remek Hallgatói esszék, dolgozatok, gondolatok olvasóinak száma kevés, DE az eszmei értékük magas! Emiatt hoztam létre eme blogot, hogy publicitást nyerjenek a kitűnő ötletek, megoldások! Mert a TUDÁS nem öncélú. A tudást megosztani ÉR! :) A csapat mögött: Bernschütz Mária, PhD.Elérhetőség: marketintelligence2010[kukac]gmail.com

Linkblog

Címkék

adatok (1) adblock (1) AdSense (1) AdWords (1) állat (1) állatcsatorna (1) alternatív (3) ambient (1) Apple (2) applikáció (1) asszociáció (2) attitűd (1) bankolás (1) blogolás (1) broadcast (1) buzz (1) civil (4) digitális (1) digitalizáció (2) dropon (1) ebook (2) ello (1) énmárka (4) etika. (1) Facebook (4) facebook (1) felhő (1) fesztivál (1) film (1) fogyasztó (1) fogyasztói magatartás (1) gamification (1) gerilla (3) Google (1) hilton (1) hologram (1) HTC (1) identitás (1) imázs (1) infokommunikáció (2) ingame advertising (1) interaktív (1) internet (3) internetgeneráció (1) ipm (1) IT biztonság (1) kereskedelmi márka (1) kereső (1) kiállítás (1) kiberbiztonság (1) kibertér (1) kockázat (1) közösségi (8) kritika (2) kutatás (2) live stream (1) lokációs (1) márka (4) marketing (4) marketingkommunikáció (10) MarketIntelligence (1) mém (1) mobilinternet (1) monopólium (1) motiváció (1) mozi (1) nagyképernyő (1) nonprofit (1) non spot (1) nyereményfelajánlás (1) okostelefon (2) oktatás (1) online media (3) optimalizáció (1) óvszer (2) PPC (1) product placement (2) rádió (2) reklám (3) reklámblokkolás (1) reklámstratégia (1) saját márka (1) sajtó (1) SEO (1) solomo (1) startup (1) streaming (1) szabadalom (1) szabás (1) szakdolgozat kivonat (2) személyes (1) személyesmarketing (2) személyre (1) sziget (1) szinkron (1) szlogen (1) szolgáltatás (2) szponzoráció (2) tartalommarketing (1) termékelhelyezés (2) tetoválás (1) tévé (1) time management (1) UGC (2) újmédia (3) ustream (1) válság (1) vendég (1) verseny (1) videójáték (1) video streaming (2) virtuális (1) vírus (1) webse (1) websorozat (1) zene (1) Zgeneráció (4)

Reklám headshot - Miért néznek hülyének minket a rádióreklámok?!

2015.06.23. 13:53 Bernschütz

Korán reggel, amikor az ember félálomban van, vagy amikor a munkából hazafelé jön és kicsit fel szeretné pörgetni magát a délutánra ezért bekapcsolja a rádiót, majd teletömik a fejét, mindenféle, gyógyszer, kirándulás, életmód, étel, reklámokkal. Ezzel még nem is lenne gond, ha kreatívak lennének!

Személy szerint a reggeli órákban hallgatok rádiót mint a legtöbben. Ezt mutatja Szonda Ipsos felmérése is, ahol jól látszik, hogy legtöbben a reggeli és a délutáni órákban hallgatnak szívesen rádiót.

A rádiók elérése (RCHN) óránkénti bontásban

 1radio.png

 

REACH (RCH): A műsor által elért közönség nagysága negyedórás bontásban ezer főben, a vizsgált célcsoporthoz viszonyítva (rádióhallgató népesség).

Forrás: Szonda Ipsos / NMHH Monitoring

 Úgy gondolom ezekben az időintervallumokban a legdrágábbak a reklámspotok, is így evidens hogy csak olyan cégek reklámoznak ezekben az időkben, akiknek van pénze jó minőségű reklámokra. A prepozícióm az, hogy a reggeli idősávban a rádiók magas költségei miatt igényes reklámokat sugároznak.



Csináltam egy röpke kísérletet! Egy hétig reggelente hallgattam az egyik hallgatottabb kereskedelmi rádiót és felvettem kazettára (nem hittem, hogy jó lesz még valamire a magnó), azokat a reklámokat, amiket kritizálok. Többször meghallgattam ezeket a reklámokat, belegondoltam abba, hogy kik lehetnek a célközönségeik, mit és hogyan szeretnének eladni? Mi is ér minket azzal hogy ezeket a reklámokat hallgatjuk? Mire is „hangolnak" minket? (Előre szeretném leszögezni, hogy a hangfelvételeket otthon, házi közegben vettem fel így nem a legjobb minőségűek, ezekért előre is elnézést kérek). 

  1. A gyógyszer reklám ami vicces akart lenni

Márka:          Apranax dolo gél

Szektor:          Gyógyszergyártás

Célzott szegmens: Középosztály, idősödő, nyugdíjasok

  Rádióreklámokat meghallgathatod innen.

 A görcsoldó gyógyszer reklám ahol, az a buta dialógus játszódik le, hogy a férjnek fáj a háta ezért nem tud mosogatni, de az asszony csak azért is, benyögi a végén, hogy - „És még mosogatni is tudsz”, üzenem a készítőknek, nem, és nem vicces. Sem elsőre sem ötvenedszerre! Hiába próbálják beleerőszakolni, a gyógyszerreklámokat a mai általános családi közegbe. Valahogy az, hogy bugyuta szövegeket adnak olyan szinkronhangokhoz amiket, akár mesefigurák hangjához is jók lennének, egy vicces muppet show jelenetre emlékeztetnek, nem egy komoly gyógyszerreklámra!

 

  1. Pástétomreklám az osztályteremben

 Márka:          Hamé pástétom

Szektor:          Élelmiszeripar

Célzott szegmens: Kisiskolás gyermekes háziasszonyok

Rádióreklámokat meghallgathatod innen. 


Nem azt mondom, hogy nincsenek jó vagy fél jó reklámok! A pástétom reklámnak a koncepciója és az időzítése kifejezetten jó volt (osztályfőnöki órán beszélgetnek mit vigyenek a gyerekek osztálykirándulásra), viszont az erőltetett dialógusokkal megölték az egészet. - "Köszönjük Márk anyukájának…és a pástétomgyárnak!”. Ki mond ilyet?

  1. AAAzz autókereskedés reklám

 

Márka:             AAA   Autó

Szektor:          Autóipar, használtautó kereskedés

Célzott szegmens: Imázs növelés, Kocsira vágyó, kevesebb pénzel rendelkező férfiak

Rádióreklámokat meghallgathatod innen.

Az autókerekedés reklám, aminek a neve hangzatos ebből adódóan fülbemászó, viszont még a műsorvezetők is ezzel a reklámmal „riogatták” a hallgatókat, hogy lejátsszák többször egymás után, mert annyira idegesítő és az, hogy a kereskedés nevét a félperces spot alatt több, mint ötször mondták el, felér egy kínzással.

  1. Tökéletes példa a rosszul szegmentált reklámnak!

 

Márka:          Ford Transit

Szektor:          Autóipar

Célzott szegmens: Kiemelkedő keresettel rendelkező fiatal férfiak

 Rádióreklámokat meghallgathatod innen.

 A Ford Transit, olyan erőszakosan szeretné bevonzani a fiatalokat, hogy vegyék a járműveit, hogy vért izzad értük. Csak ezzel pont, ez a baj. Hiába próbálja a rappes szöveggel megfogni a fiatalabb réteget, attól még nem lesz pénzük venni semmilyen kocsit, főleg nem egy transitot, ami meg inkább vállalkozóknak lenne jó. Lehet a start-uposokat szeretné megfogni igazából ennyire erőszakosan? Inkább menjenek el fesztiválokra, és támogassanak zenekarokat, hamarabb megtalálnák a célközönséget! Bár ha eladást is szeretnének én inkább az idősödő generációt céloznám, meg akinek van is pénze egy ilyen kocsira és hasznát is venné. De akkor semmi rappet, mert fel sem fogják.

  1. Interjú reklámok

 

Márka:          Flabelos

Szektor:          Egészség

Célzott szegmens: Bikiniszezon közeledtével, a testükkel nem megelégedő nők

Rádióreklámokat meghallgathatod innen.

 Eleinte, megzavarodtam, hogy ez most adás vagy reklám, ami kifejezetten jó húzás volt a készítőktől. Jó volt, hogy a rádiós hangokat használták egy reklámhoz. Viszont amikor már huszadszorra is ugyanaz az interjú vagy nyereményjáték-szerű reklámot hallgatom, valahogy úgy érzem egy időhurokba kerültem. Ezeket a reklámokat nem érdemes max 1-2 hétig csinálni. Az ötlet nem rossz, de nem is a legjobb.

 

  1. Zenés reklám

 

Márka:          Sárvári Wellness

Szektor:          Szabadidő

Célzott szegmens: Családok, nyári vakációra készülők

Rádióreklámokat meghallgathatod innen. 

 A zenés reklámok a retró rádió reklámok fénykorát idézi. Próbálnak fülbemászóak lenni, megragadni az embert, de számomra csak bosszantóan hatnak és elkapcsolok egyből.

 

  1. Richter, én már annyira unlak!

 

Márka:          Richter egészségváros

Szektor:          Gyógyszeripar, szabadidő

Célzott szegmens: Családosok, nyugdíjasok

Rádióreklámokat meghallgathatod innen. 

 Már tavaly is emlékszem ahogy Rudolf Péter beszélt a Richter egészségvárosról. Annyiszor leadták, hogy kívülről fújtam, és egyből elkapcsoltam,. Sajnos szegény Rudolf Pétert is ha látom a televízióban, már automatikusan elkapcsolok inkább. De nem hittem volna, hogy a Richter ezek után megint előveszi ugyanazt a reklámot és megint orrvérzésig nyomja. Szegény Rudolf Péter, most már sokkal unottabban mondja a kötelező szövegeket. Mi azzal játszunk, hogy bepasszolunk más szövegeket így, ugyanezzel a hangsúllyal azt is mondhatná, hogy „Ma szép időnk lesz, és elmegyek sétálni egyet a kutyámmal”. A hangsúly és a hozzáállás ugyanaz lesz.

 

De hagyj emeljek ki egy reklámot, ami kifejezetten tetszett!

+1 „Az első hangos kupon!”

 Az autós reklám, ami úgy hirdeti magát az „első hangos kupon” reklám. Kifejezetten aranyos és innovatív marketing ötlet, lehet egy kicsit szájbarágós lett maga a reklám, de érthető, mivel annyira újdonság. ( Megj.: Sajnos bármennyire is tetszett ez a reklám sem neten nem találtam meg és sajnos a rádióban sem tudtam felvenni, így hiába de utólag kap tőlem egy fekete pontot az elérhetetlensége miatt. Ha már „Hangos kupon” legyen elérhető neten keresztül).

 Konklúzió

Kiderült az, hogy vagy nem gondolják át megfelelően, a rádiós reklámokat a készítők, vagy egy merőben új hullámnak kellene jönnie a rádiós reklámok piacán. Mert ami most van, az merő káosz. Ha nem vesszük figyelembe, azt hogy hülyének nézik a fogyasztót, a termékről úgy beszélnek mintha felolvasnák valahonnan, nem artikulálnak, ’őz’-nek, akkor is, sokkal többet ki lehetne hozni ebből a szegmensből.

Azonban arról sem szabad megfeledkeznem, hogy mivel ennyire rosszak ezek a reklámok egyből felkaptam rájuk a fejem. Lehet, hogy ez volt a cél? Ilyen téren, nem tudok negatívat mondani, viszont ha bele gondolunk abba, hogy egy fitnesz gépet ami 50-70 ezer forintos tételt úgy reklámoznak, hogy egy orvosnak tűnő hang is belekavarodik a saját szövegébe, nem hiszem hogy lendít az eladásokon.
Összegezve csak annyit tudok mondani, hogy a „negatív reklám is reklám”, de a mai világban tényleg igaz ez? Inkább gondoljuk át még egyszer!

Hefler Katalin, heflerk(kukac)gmail.com, volt EDUTUS Főiskolai hallgató, végzés éve 2015, marketing asszisztens

8 komment

Címkék: kritika reklám rádió marketingkommunikáció

A bejegyzés trackback címe:

https://marketintelligence.blog.hu/api/trackback/id/tr687537116

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.06.23. 14:07:33

Richter? Igaz, közel tíz éve nem hallgatok rádiót, viszont tévében tőbb van a TEVA szemeteiből. :(((
Egyébként a kutyaprotkós reklámot leszámítva nem tudnék jó reklámot mondani. Semleges vagy kifejezetten irritáló reklámok dőlnek mindenhonnan.

farönk 2015.06.23. 14:28:45

A hangos kupont a Volkswagen dobta be, és nekem is feldobta a napjaimat.

Egyébként igen, a rádiós reklámokat én is borzalmasnak tartom - igaz, talán ez a legrosszabb platform is a reklámra.

lófüle elemér 2015.06.23. 17:59:07

Téged nem néznek hülyének. Alapból az vagy. Rád alapozzák a reklámokat.

Próbáld meg használni a kikapcsoló gombot, csodákra képes.

pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.06.23. 18:35:26

@lófüle elemér: azt hiszem, rólad nyugodtan el lehet mondani, hogy funkcionális analfabéta vagy. Ha jól sejtem, a poszt szerzője egy marketinges iskola, relative értelmes tanulója.

Jossarian 2015.06.23. 20:06:17

Valasz a cimbeli kerdesedre: mert hulyek vagytok, azert.

Alick 2015.06.23. 21:23:15

@pythonozok: se tévé, se rádió kb. 15 éve...
:)

pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.06.23. 21:35:39

@Alick: amikor önszántamból hallgattam rádiót, még volt poptarisznya. :)
Később már csak kényszerből, mert volt egy félhülye kollégám, aki hangosan hallgatta a lager rádiót...

Ambrelle 2015.06.25. 17:40:37

@lófüle elemér:
Mindegyik kritizált reklámnál kijelentettem hogy miért csinálják rosszul és mivel lehetne jobb maga a reklám. Sokszor már magán a rossz pozicionáláson bukik a reklám vagy azon, pont amit mondtál: hogy hülyének nézel engem, a fogyasztót. Elmúlt az a korszak, hogy a fogyasztó hülye, pont ellenkezője igaz. Ez a legnagyobb baj, ezeknél ( és nem mellesleg a televíziós reklámoknál főleg ), ezen kéne változtatni. Mert a hülyéket lehet ugyan irányítani de az okos embereké a jövő ( és a pénz). Kiket akarsz megfogni? Sok birkát vagy pár pásztort? Kinél van több pénz? Ezen érdemes elgondolkodni.