HTML

Friss topikok


Marketintelligence

A remek Hallgatói esszék, dolgozatok, gondolatok olvasóinak száma kevés, DE az eszmei értékük magas! Emiatt hoztam létre eme blogot, hogy publicitást nyerjenek a kitűnő ötletek, megoldások! Mert a TUDÁS nem öncélú. A tudást megosztani ÉR! :) A csapat mögött: Bernschütz Mária, PhD.Elérhetőség: marketintelligence2010[kukac]gmail.com

Linkblog

Címkék

adatok (1) adblock (1) AdSense (1) AdWords (1) állat (1) állatcsatorna (1) alternatív (3) ambient (1) Apple (2) applikáció (1) asszociáció (2) attitűd (1) bankolás (1) blogolás (1) broadcast (1) buzz (1) civil (4) digitális (1) digitalizáció (2) dropon (1) ebook (2) ello (1) énmárka (4) etika. (1) Facebook (4) facebook (1) felhő (1) fesztivál (1) film (1) fogyasztó (1) fogyasztói magatartás (1) gamification (1) gerilla (3) Google (1) hilton (1) hologram (1) HTC (1) identitás (1) imázs (1) infokommunikáció (2) ingame advertising (1) interaktív (1) internet (3) internetgeneráció (1) ipm (1) IT biztonság (1) kereskedelmi márka (1) kereső (1) kiállítás (1) kiberbiztonság (1) kibertér (1) kockázat (1) közösségi (8) kritika (2) kutatás (2) live stream (1) lokációs (1) márka (4) marketing (4) marketingkommunikáció (10) MarketIntelligence (1) mém (1) mobilinternet (1) monopólium (1) motiváció (1) mozi (1) nagyképernyő (1) nonprofit (1) non spot (1) nyereményfelajánlás (1) okostelefon (2) oktatás (1) online media (3) optimalizáció (1) óvszer (2) PPC (1) product placement (2) rádió (2) reklám (3) reklámblokkolás (1) reklámstratégia (1) saját márka (1) sajtó (1) SEO (1) solomo (1) startup (1) streaming (1) szabadalom (1) szabás (1) szakdolgozat kivonat (2) személyes (1) személyesmarketing (2) személyre (1) sziget (1) szinkron (1) szlogen (1) szolgáltatás (2) szponzoráció (2) tartalommarketing (1) termékelhelyezés (2) tetoválás (1) tévé (1) time management (1) UGC (2) újmédia (3) ustream (1) válság (1) vendég (1) verseny (1) videójáték (1) video streaming (2) virtuális (1) vírus (1) webse (1) websorozat (1) zene (1) Zgeneráció (4)

Mikrohullámú internet kapcsolaté a jövő Magyarországon?

2015.06.12. 15:08 Bernschütz

wlanbazis_allomas_torony.jpgSokakban bizonyára felmerült az a kérdés hogy mit is jelenthet a mikrohullámú internet kapcsolat. Nincs köze a mikrohullámú sütőhöz, ez egy távközlési forma. A mikrohullámú Internet (WLAN) olyan vezeték nélküli technológia, amely mikrohullámú rádiójelek használatának segítségével teszi lehetővé a széles sávú internethasználatot az adótornyok által lefedett területen. Természetesen szükséges hozzá a gerinchálózat megléte az országban.

 

Az egyszerűség kedvéért úgy kell rá tekinteni, mint egy helyhez kötött mobilhálózatra. A sávszélessége sokkal magasabb. De ez a helyhez kötöttség a közeljövőben változni fog.

Láttam fantáziát ebben a szektorban így a szakdolgozatom központi eleme egy ilyen távközlési formát nyújtó vállalat lett. Pár fontosabb tényezőt meg kell említeni a céggel kapcsolatban, hogy helyére kerüljenek a dolgok. 2007 és 2009 között termelődött profitot teljes mértékben visszaforgattak a vállalkozás hálózat fejlesztésébe. A 2010-es év után a cég növekedése fokozatosan felgyorsult, ami mind a mai napig tart. 2013 decemberében és 2014 januárjában több új ügyféllel sikerült szerződést kötni, mint amennyi összesen volt a 2005-ös évben. 2014 évben sikerült elérni az 1,3 milliárdos éves bevételt.

Csak egy régió specifikus vállaltról van szó azonban a szolgáltatás minősége meghaladja a piacot uraló multinacionális vállalatok által biztosított színvonalat. Ezt a megállapításomat most teljes mértékben alátámasszák az Sopron környéki régió adatai.

 

ZNET lefedettség kép

 znet_lefedettseg.jpg

A kutatásom során három almintát különítettem el, ZNET Kft-s ügyfeleket, más szolgáltató előfizetőit és olyan személyeket, akik nem rendelkeznek saját internet előfizetéssel. A kvantitatív kutatást kvóta szerinti mintavétellel, leíró módszertan segítségével online módon végeztem. Összesen 154 főt kérdeztem meg arról, hogyan vélekednek a saját internetszolgáltatójuk által nyújtott internet sávszélességéről, az ügyfélszolgálatról, kapcsolt szolgáltatásokról, a kiépítés gyorsaságáról. A kérdőív kitöltése során a megkérdezetteknek további véleményt kellet alkotniuk a ZNET Kft szolgáltatásairól, hogy mit várnak a jövőben a cégtől, illetve melyik az a szolgáltatás, amelyiknek a minősége a véleményük szerint legjobb. Azon személyek esetében, akik nem rendelkeznek saját internet szolgáltatóval leginkább arra voltam kíváncsi, hogy mi lehet ennek az oka. A megkérdezések során zárt kérdéseket és skálás kérdéseket alkalmaztam. Segítségükkel mérhető volt a kitöltők véleménye a szolgáltatásról.

 

Az elemzés során kiderült az, hogy ha a ZNET Kft beépíti a szolgáltatásai közé, hogy elintézi az adminisztrációs munkát a szolgáltató váltás során, akkor a konkurens vállalatok előfizetői választani fogják az ő internet szolgáltatását. A Kft ügyfelei pedig a legjobban a megbízhatósága miatt kedvelik a mikrohullámú internetet. Kiderült továbbá az is, hogy eddig a rádióreklámokra költött jelentős összeg nem érte el a kívánt célját, ugyanis nem ezen, hanem az ismerősökön keresztül értesülnek az emberek a cég által nyújtott internet elérésről. Az interneten kellene a jövőben a reklám tevékenységnek koncentrálnia, hiszen ilyet eddig nem folytatott, de mégis sokan megjelölték, mint értesülési lehetőséget.

 

Az internet elérés megbízhatóságának fontosságát tartom a legfontosabb momentumnak egy szolgáltató választás vagy váltás során személy szerint. A hirdetésekben a garantáltan a folyamatosan működő internet kapcsolatot biztosítja a szolgáltató. 31 fő véleménye szerint nagymértékben befolyásolja a megbízhatóság is szolgáltató-váltás során ugyan úgy, mint a szolgáltatás sebessége. Akik magas sávszélességet várnak el azok a megbízhatóságot is ugyanannyira megkövetelik.

 megbi.png

 

A más szolgáltatók előfizetői közül a legtöbben a kedvező árat jelölték, meg mint általános elvárásukat az internetet nyújtó cégektől. Mint legfontosabb tényező, ezt minden fogyasztó mérlegeli, ugyanis a havi rendelkezésre álló pénzösszeg szűkös, amiből gazdálkodni kell. A megbízhatóság is kiemelt figyelmet érdemel, hiszen az érem egyik oldala csak az ár, a másik pedig a nyújtott szolgáltatás megbízhatósága. Ha internetezni szeretne a fogyasztó, de éppen nem működik a szolgáltatás, akkor hiába fizet keveset, mert a szolgáltatás nem működik és ezért feleslegesen költ rá. A harmadik legfontosabb elvárás a maga, a sebesség, ezt 29 személy jelölte meg. A magas sávszélességet is rendkívül fontosnak tartják a felhasználók. A nem ZNET-es ügyfelek számár ki kell emelni, hogy a kft internet szolgáltatásának nagyobb a területi lefedettsége, mint a hagyományos kábeles szolgáltatóknak. Így akik olyan városrészeken, vagy kisebb településeken élnek, ahol nincs kiépítve kábeles szolgáltatás, alternatívát jelent a mobil stickekkel szemben. Mert a letöltési sebesség magasabb és a havidíj is az adatforgalom viszonylatában olcsóbb.

 alt.png

 

A kutatás eredményéből kiderült, hogy eljutottak már arra a szintre a fogyasztók, hogy nem csak az árat tekintik meghatározónak, hanem végre a cserébe nyújtott szolgáltatás színvonalát is elvárják a szolgáltatóktól. Jómagam voltám már mindegyik szolgáltató előfizetője és hiába nyújtja az egyik a legolcsóbb szolgáltatást, ha egyszer nem működik mindig folyamatosan, akkor lehet akármilyen olcsó egyszerűen nem éri meg. Végre több fogyasztó a választási lehetőségére rádöbbent.

 

Magyar András, Edutus Főiskola, KEM

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://marketintelligence.blog.hu/api/trackback/id/tr17537154

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.