HTML

Friss topikok


Marketintelligence

A remek Hallgatói esszék, dolgozatok, gondolatok olvasóinak száma kevés, DE az eszmei értékük magas! Emiatt hoztam létre eme blogot, hogy publicitást nyerjenek a kitűnő ötletek, megoldások! Mert a TUDÁS nem öncélú. A tudást megosztani ÉR! :) A csapat mögött: Bernschütz Mária, PhD.Elérhetőség: marketintelligence2010[kukac]gmail.com

Linkblog

Címkék

adatok (1) adblock (1) AdSense (1) AdWords (1) állat (1) állatcsatorna (1) alternatív (3) ambient (1) Apple (2) applikáció (1) asszociáció (2) attitűd (1) bankolás (1) blogolás (1) broadcast (1) buzz (1) civil (4) digitális (1) digitalizáció (2) dropon (1) ebook (2) ello (1) énmárka (4) etika. (1) Facebook (4) facebook (1) felhő (1) fesztivál (1) film (1) fogyasztó (1) fogyasztói magatartás (1) gamification (1) gerilla (3) Google (1) hilton (1) hologram (1) HTC (1) identitás (1) imázs (1) infokommunikáció (2) ingame advertising (1) interaktív (1) internet (3) internetgeneráció (1) ipm (1) IT biztonság (1) kereskedelmi márka (1) kereső (1) kiállítás (1) kiberbiztonság (1) kibertér (1) kockázat (1) közösségi (8) kritika (2) kutatás (2) live stream (1) lokációs (1) márka (4) marketing (4) marketingkommunikáció (10) MarketIntelligence (1) mém (1) mobilinternet (1) monopólium (1) motiváció (1) mozi (1) nagyképernyő (1) nonprofit (1) non spot (1) nyereményfelajánlás (1) okostelefon (2) oktatás (1) online media (3) optimalizáció (1) óvszer (2) PPC (1) product placement (2) rádió (2) reklám (3) reklámblokkolás (1) reklámstratégia (1) saját márka (1) sajtó (1) SEO (1) solomo (1) startup (1) streaming (1) szabadalom (1) szabás (1) szakdolgozat kivonat (2) személyes (1) személyesmarketing (2) személyre (1) sziget (1) szinkron (1) szlogen (1) szolgáltatás (2) szponzoráció (2) tartalommarketing (1) termékelhelyezés (2) tetoválás (1) tévé (1) time management (1) UGC (2) újmédia (3) ustream (1) válság (1) vendég (1) verseny (1) videójáték (1) video streaming (2) virtuális (1) vírus (1) webse (1) websorozat (1) zene (1) Zgeneráció (4)

Kik szorongatják a Facebookot?

2015.02.13. 14:03 Bernschütz

Bár még decemberben is arról hallhattunk, hogy a Facebook elképesztő mértékben meg ki a divatból, egy új felmérés szerint a „Nagy Kék Könyv” piac vezető státuszát 2014-ben is sikerült megőriznie. Ugyanakkor Mark Zuckerberg nem ülhet elégedetten a babérokon, hisz kihívókban továbbra sincs hiány.

 Elpártoló fiatalok ide, gyorsan felfutó alternatívák oda, a Facebook nem adja magát egykönnyen. Egy, az Egyesült Államokban zajlott felmérés során kiderült, hogy az online eléréssel rendelkező amerikai felhasználók 71%-a van fent aktívan a Facebookon. A konkurens közösségi hálók felhasználószáma (LinkedIn 28%, Pinterest 28%, Twitter 28%) tehát még mindig jóval Zuckerbergék mö262f0bd93810b40ddb363d9531b645bd.pnggött van.  A Social Daily statisztikái pedig arról árulkodnak, hogy hazánkban megugrotta az 5 millió aktív felhasználót, így egyértelműen vezető helyen van a Facebook. (Ami persze mellékes, hogy az iwiw végleges kifújásával Magyarországon nem is nagyon akadhat vetélytársa.)

Ugyanakkor az új felhasználok megszerzésében már kevésbé sikeres évet zárhatott a californiai médiavállalat. 2014 második fél évében globálisan csak 2%-os növekedést könyvelhettek el az új regisztrációk terén. Amíg a tumblr 120%-al, a Pinterest 111%-al abszolválta a tavalyi évet.

Az egyetlen nagy meglepetés Kínából jön. Az ázsiai piacon jelentős szegmensre tett szert a lokális igényekre fejlesztett Qzone.  A világ legnagyobb országára fókuszáló közösségi oldal felhasználóinak száma már átlépte a 645 millió főt, amivel közvetlenül a Facebook mögé került a ranglistán.

Ki a régivel, jöjjön az új

A Facebook érthető módon sokak számára távol van az ideális közösségi hálózattól, és nem elhanyagolható számban vannak azok sem, akiknél az etikailag megkérdőjelezhető húzásokkal tette be az ajtót. (Gondoljunk csak a 700 ezer meg nem kérdezett felhasználó hírfolyamával való kísérletezés kapcsán kirobbant botrányra.) Ezért aztán nem meglepő, hogy újonnan debütáló közösségi hálók szinte kivétel nélkül olyan elemekre építenek, amikben a Facebook a közvélekedés szerint hiányt szenved.

 Ősszel még az Ello volt a szociális média új üdvöskéje, amely pozitív fogatatását nagyban köszönheti annak, hogy frissen startolt közösségi oldal elvi alapon utasította el a reklámokat és a felhasználók adataival történő haszonszerzést. Jellemzői az egyszerű megjelenés és a tumblr-hőz hasonló tartalommegosztásra fektetett hangsúly.  Az oldal ráadásul exkluzivitásával is kecsegtet, ugyanis első körben csak meghívóval lehet regisztrálni rá.  Azonban az óránkénti 35 000 új felhasználó hamar lecsengett és a hirdetések híján egyelőre senkinek sem világos, hogy az oldal mivel fog nyereséget termelni.

A puritánok szívét biztosan megdobogtatja a november óta béta-teszt fázisban lévő This. Az egyszerű elnevezéshez még egyszerűbb szabályok tartoznak: Minden felhasználó napi egy darab linket posztolhat. Az önmegtartoztatásra kéztető oldal azt szeretné, ha mindenki a lehető legértékesebb, frappánsabb gondolatát osztaná meg, így minden felhasználó számára spam mentes, olvasható hírfolyam valósulhatna meg a felhasználók számára.

 

Az idei első versenyző a Dropon, amelynek frappáns szlogenje magyarul kb. annyit tesz, hogy „A közösségi háló, ami nem @&S% le a magánszférád biztonságát.” Az egyelőre félkész állapotban leledző oldal tehát szintén a rettegett „harmadik féltől” szeretné megóvni felhasználóit és mind emellé egy teljesen testre szabható, szabadon választott tageken alapuló hírfolyamot kínál.

Merre tovább?

Ha a kritikákra nem is mindig, de az új paci lehetőség iránt biztosan érzékeny vállalat persze nem ül ölbe tett kézzel. Hogy milyen irányba halad, arra legújabb szerzeményeiből következtethetünk.

 Az Instagram 2012-es bekebelezése határozottan kifizetődőnek bizonyult, hisz a felmérések szerint a Facebooktól elpártoló fiatalok 52%-a valójában nem hagyta el a Zuckerberg birodalom ölelését, hisz továbbra is jelen van a népszerű képmegosztón. Ebből okulva az tavalyi év elején a Messenger applikáció legnagyobb konkurensét, a WhatsApp-ot is felvásárolták, röpke 19 milliárd dollárért.

Amíg az instant üzenetküldő program beszerzésével egy olyan területen taroltak, ahol már régóta próbálták megvetni a lábukat, a rákövetkezendő hónapban egy teljesen új piacra is behatoltak.  Nem kis port kavartak azzal, hogy a sokak által várt, eredetileg közösségi finanszírozásból létrehozott Ocolus Rift volt a következő felvásárlás. A még mindig fejlesztés alatt álló virtuális valóság szemüveget a készítői a video játékok piacára szánták, de Zuckerbergéknek a közösségi médiában való felhasználását tervezik.

 

Idén az első trófea a Wit.ai elnevezésű startup. Az üzlet részleteit egyelőre homály fedi, de az biztos, hogy a cég hangfelismerő algoritmus előállításával foglalkozik. Sokan így arra számítanak, hogy a hangalapú gépelés sincs már messze a Facebook lehetőségeitől.

Úgy néz ki, hogy a vállalatóriás a YouTube-al is kész felvenni a harcot. Új statisztikáikkal bizonyítják, hogy a Facebook felületét milyen sok felhasználó tartja alkalmasnak videó megosztásra. Ennek örömére egy másik startupra, a Quickfire Networks-re is lecsaptak. A cég olyan technológián dolgozik, ami kisebb sávszélességen is jó minőségű videók elérését teszi lehetővé.

 Az, hogy az új cégeken keresztül megkaparintott technológiák közül melyikek bizonyulnak majd elég sikeresnek a Facebook jövőbeni verzióiba történő implementáláshoz, még elválik. Viszont az már biztos, hogy amíg a konkurencia részterületekkel van elfoglalva, addig a Facebook a nagy képben gondolkodik.

 

 

Horváth Bálint

Média és Kommunikáció MA, ELTE BTK

Felhasznált források:

http://www.forbes.com/sites/eliseackerman/2015/01/09/new-research-shows-facebook-still-king-of-social-networks/

http://hu.socialdaily.com/articles/2014/12/02/tumblr-es-pinterest-hasitanak

http://hu.socialdaily.com/articles/2015/01/07/itt-a-legujabb-facebook-kihivo-a-dropon

http://www.theguardian.com/media/2014/oct/05/ello-and-goodbye-facebook-competitor-social-networking

http://www.zdnet.com/article/will-new-social-network-ello-finally-topple-facebooks-dominance/

http://pando.com/2014/11/13/why-the-new-social-network-this-is-a-facebook-alternative-that-actually-makes-sense/

http://index.hu/tech/2014/06/30/etikus_volt-e_a_facebook_erzelemmanipulacioja/

http://hvg.hu/tudomany/20150106_a_beszedunket_is_fel_akarja_ismerni_a_fb

http://hvg.hu/tudomany/20141229_kozossegi_oldalak_kina_facebook

http://sg.hu/cikkek/108046/elerte-az-5-milliot-a-magyar-facebook-felhasznalok-szama

http://wearesocial.net/blog/2014/11/internet-users-pass-3-billion-mark/

http://analytics.socialdaily.com/hu/facebook/countries/hu/

 

Címkék: startup közösségi ello dropon

A bejegyzés trackback címe:

https://marketintelligence.blog.hu/api/trackback/id/tr847171853
Nincsenek hozzászólások.