A MarketIntelligence szervezői bemutatták első nagyszabású klubestjüket -Személyesmarketing témakörben. Az alapötletet egyik tagunk szakdolgozata adta, aki az énmárkázásról írt. Míg korábban a Print média jövőjéről, valamint a Facebook hatékonyságról elmélkedtünk, ezeken a rendezvényeken döntően a MarketIntelligence tagok vettek részt. Most szélesebben határoztuk meg a meghívandók listáját, elsősorban a téma iránt érdeklődő hallgatókra fókuszálva.
Adott volt a gyönyörű Falk Miksa 1 épület, és a nagyterem. Elkezdtünk nagyban gondolkodni, merészet álmodni. Két szervezőtársammal, Konráddal és Zoltánnal sorra vettük a Személyesmarketing témakörét és a programot, előadások, résztvevők személyét.
Két részre osztottuk a témát: az elsőben a személyes márka építésének előnyeivel és hatásaival, a másodikban az építkezés módjával és a háttérben álló szakemberekkel foglalkoztunk.
Felvezetésként Dr. Fehér Katalin, PhD tartott a digitális énmárkázásról egy általános előadást., Kitért azokra a problémákra, veszélyekre, amelyekkel talán még nem számolunk, de éles helyzetben visszaüthetnek: például amikor egy állásinterjú során szembesítenek egy-egy korábbi partizós képpel vagy videófelvétellel. Ez a videó hűen tükrözi vissza, milyen szépen lehet a neten fennlévő adatokból „megjósolni” egy ember múltját, jelenét, jövőjét.
A bevezető előadást az első beszélgetés követte, amelyet Berényi Konrád moderált, meghívott beszélgetőtársai Baló György, Linczényi Márk (Kolin), és Uj Péter, illetve dr. Fehér Katalin voltak. Olyan provokatív kérdések merültek fel, mint hogy jó-e híres személynek lenni? Mit profitáltak ebből? Milyen hátrányuk származott? A válaszokban megjelenik a tudatosság kérdése is. Linczényi Márk énekes kifejtette azon nézetét, hogy az ő provokatív, „bunkó” stílusa tudatos, így lehet ma érvényesülni. Baló György felelevenítette azokat a piaci pillanatokat, mikor a hétköznapi ember meghökkenve, de mosolyogva fogadja el azt a tényt, hogy a híres ember is ember. Uj Péter számára az írással szerzett elismerés, és hírnév nehezen emészthető. Felvetődött a régi dilemma is , miszerint a híres nem egyenlő a népszerűvel! Dr. Fehér Katalin felhívta a figyelmünket arra, hogy az internetre feltöltött anyag, nem tűnik el, így egy-egy ember múltja, videója, fotója az interneten újra és újra felbukkanhat.
A szünetben kisorsoltuk a Coaching Team által felajánlott 3 egyéni coachingot.
A második részhez Nagy Krisztina -a személyes márka Vérnyula- videóját tekintettük meg, és Konrád előtte még felolvasta a nézőközönségnek írt intelmeit. A második beszélgetésben Szánthó Balázs (Spin Doctor), dr. Papp-Váry Árpád Phd (BKF), Tóth Ildikó (újságíró, HOT! Magazin), Kőszegi András (BrandTrend) vett részt. Azt a fő kérdést tekintettük át, hogy a termékmarketing mennyiben tér el a személyesmarketingtől? Kőszegi András és Papp-Váry Árpád egyetértett abban, hogy egy előre meghatározott IDEA alapján tud konzisztens személyesmárkát kialakítani valaki, és ha mindemellett a szakterületébe befektette már azt a híres 10 000 órát. Tóth Ildikótól megismertük egy-két híres ember „furcsa” viselkedését, hogy sokszor maguk hívják fel a szerkesztőségben, csak hogy apró-cseprő híreket mondjanak, amit másnap majd a lapja megszellőztet. Ildikó megkülönböztet híres ember és méltán lett híres ember kategóriát. Árpád felhívta figyelmünket a hatósugár és a hírnév összefüggésére, hiszen ha annak a 100 embernek juttatod csak el az üzenetedet, vagy csak az a 100 ember tudja, aki fontos a szektorodban, hogy te vagy abban a legjobb, az már egy nyerő és sikeres személyesmárka. Szántó Balázs számára a „tolmácsolás” jutott, a szakma gondolatait fordította gyakorlatiasabb élőnyelvre, holott igazán nagy márkák és személyek tartoznak hozzá. Úgy éreztem, benne még maradt mondanivaló, majd legközelebb adunk rá esélyt, hogy kifejtse!
Az eseményen 80 fős hallgatóság vett részt, szépen megtöltve a rendelkezésre álló termet. A konferencia – a munkából, előadásról érkezőkre is gondolva - 18 órakor kezdődött, és 21 órakor muszáj volt elhagynunk az épületet, így nyilván maradtak még megválaszolatlan kérdések, amelyek akár további hasonló beszélgetéseknek, összejöveteleknek is alapot szolgáltathatnak. Elég flottul ment minden, szép esténk volt!
Szeretném megköszönni a meghívott előadóinknak a részvételt. Másodsorban a szervezői gárdának is: Berényi Konrádnak és Csillag Zoltánnak. Sőt azoknak is, akik a helyszínen támogatták a rendezvényt, többségükben MarketIntelligence tagok és/illetve Edutus Főiskola hallgatók.
A rendezvény főtámogatói: Edutus Főiskola, Coaching Team, Onlinemarketing.blog.hu.
Szerző: Bernschütz Mária