HTML

Friss topikok


Marketintelligence

A remek Hallgatói esszék, dolgozatok, gondolatok olvasóinak száma kevés, DE az eszmei értékük magas! Emiatt hoztam létre eme blogot, hogy publicitást nyerjenek a kitűnő ötletek, megoldások! Mert a TUDÁS nem öncélú. A tudást megosztani ÉR! :) A csapat mögött: Bernschütz Mária, PhD.Elérhetőség: marketintelligence2010[kukac]gmail.com

Linkblog

Címkék

adatok (1) adblock (1) AdSense (1) AdWords (1) állat (1) állatcsatorna (1) alternatív (3) ambient (1) Apple (2) applikáció (1) asszociáció (2) attitűd (1) bankolás (1) blogolás (1) broadcast (1) buzz (1) civil (4) digitális (1) digitalizáció (2) dropon (1) ebook (2) ello (1) énmárka (4) etika. (1) Facebook (4) facebook (1) felhő (1) fesztivál (1) film (1) fogyasztó (1) fogyasztói magatartás (1) gamification (1) gerilla (3) Google (1) hilton (1) hologram (1) HTC (1) identitás (1) imázs (1) infokommunikáció (2) ingame advertising (1) interaktív (1) internet (3) internetgeneráció (1) ipm (1) IT biztonság (1) kereskedelmi márka (1) kereső (1) kiállítás (1) kiberbiztonság (1) kibertér (1) kockázat (1) közösségi (8) kritika (2) kutatás (2) live stream (1) lokációs (1) márka (4) marketing (4) marketingkommunikáció (10) MarketIntelligence (1) mém (1) mobilinternet (1) monopólium (1) motiváció (1) mozi (1) nagyképernyő (1) nonprofit (1) non spot (1) nyereményfelajánlás (1) okostelefon (2) oktatás (1) online media (3) optimalizáció (1) óvszer (2) PPC (1) product placement (2) rádió (2) reklám (3) reklámblokkolás (1) reklámstratégia (1) saját márka (1) sajtó (1) SEO (1) solomo (1) startup (1) streaming (1) szabadalom (1) szabás (1) szakdolgozat kivonat (2) személyes (1) személyesmarketing (2) személyre (1) sziget (1) szinkron (1) szlogen (1) szolgáltatás (2) szponzoráció (2) tartalommarketing (1) termékelhelyezés (2) tetoválás (1) tévé (1) time management (1) UGC (2) újmédia (3) ustream (1) válság (1) vendég (1) verseny (1) videójáték (1) video streaming (2) virtuális (1) vírus (1) webse (1) websorozat (1) zene (1) Zgeneráció (4)

Marketing jövője kódban rejlik?

2012.10.23. 19:21 Bernschütz

webappicon-round.pngA következő sorokban egy merőben új, aktív reklámozási formát fogok bemutatni. Sokan talán már ismerik, de egy biztos: még senki sem használta ki a benne rejlő összes lehetőséget!

Manapság, mint tudjuk, egyre nagyobb a fogyasztói reklámelkerülés mértéke. A hagyományos reklámozási stratégiák a média egyre erőteljesebb szabályozásának és a fogyasztói magatartás változásának köszönhetően egyre kevésbé működnek.  

Figyelembe véve az előzőekben felsorolt tényeket, és a fogyasztói rekláméhség visszaesését, felmerülhet a kérdés: hogyan hirdethetjük hatékonyan a jövőben termékeinket?

A kérdés felmerülése természetesen magával vonzott egy új marketingszemléletet. E szerint a szemlélet szerint bele kell férkőznünk a fogyasztói bázisunk érdeklődési körébe, és interaktív módon kell rávennünk reklámaink megtekintésére.Ez a módszer azért is előnyös lehet, mert külön befektetés nélkül tisztább képet kaphatunk vásárlói bázisunk összetételéről. Az okostelefonok és a vezeték nélküli internet egyre nagyobb arányú térnyerésének köszönhetően ennek talán legkézenfekvőbb módja az úgynevezett QR-kódok használata.

Mi is az a QR-kód?

Mindannyian láttunk már hirdetéseken kisebb-nagyobb, négyzet alakú pacákat, ez a QR-kód. Egy kétdimenziós vonalkód (tulajdonképpen pontkód), amit a japán Denso-Wave cég fejlesztett ki 1994-ben. Nevét az angol Quick Response=gyors válasz) rövidítéséből kapta, egyszerre utalva a gyors visszafejtési sebességre, és a felhasználó által igényelt gyors reakcióra. (forrás: Wikipedia)

Ez az eljárás 7089 számot, 4296 betűt és ezek tetszőleges kombinációit képes eltárolni magában. Elkészítése rendkívül egyszerű és gyors, valamint bármelyik, kamerával rendelkező okostelefon képes pillanatok alatt megfejteni.

A technológia további előnye, hogy nyers információn kívül idegen elemek is használhatók benne: a kódba kis képeket, esetlegesen a képpontok helyett saját cégünk logóját is alkalmazhatjuk. Ezzel a megoldással sugallhatjuk leendő partnereinknek, hogy vállalkozásunk  a létező legmagasabb technikai színvonalon áll, valamint grafikusaink hatalmas teret kapnak a cégről alkotott kép még erősebbé tételére.


Mire használhatjuk fel hirdetőként ezt az eljárást?

 Az előbb említett karaktermennyiséget kedvünk szerint használhatjuk fel. Belekódolhatunk nagyjából egy a/4-es oldalnyi tetszőleges szöveget, telefonszámot,  avagy mobil eszközökre optimalizált internetes hivatkozást.Az utóbbi esetben reklámunk hatékonysága az oldal látogatottságával könnyedén mérhető.  QR- kódot használhatunk tömegközlekedési eszközökön, óriásplakátokon, névjegyeken, avagy televízióban, videókon is. Alkalmazásával kiválthatjuk, avagy ki is egészíthetjük eddigi marketing tevékenységünket. Fontos szerepe lehet a forgalom generálásában, valamint imázs szempontjából sem elhanyagolható.További előnye, hogy jelentősen csökkenthetjük vele bérelt reklámfelületeink méretét, és ezzel árát is. Amennyiben eddig az írott médiában fél oldalas reklámokat szántunk hirdetéseink üzenetének közlésére, ma már elég csupán pár sort írnunk, és mellékelnünk egy ingyenesen elkészíthető QR-kódot. A pontos leírás és a hirdetés bővebb kifejtése pillanatok alatt megjeleníthető mobil eszközünk segítségével. A felhasználók érdeklődését felkelti az ismeretlen tartalmú kódüzenet, és kíváncsisága győzedelmeskedik: megfejti a QR-kódot. Ezzel pár másodperc alatt eljuthat a vállakozás weboldalára, esetlegesen egy külön, erre a célra készített marketingvideót tekinthet meg.

A kódot akár egyszerűsített számlaként is használhatjuk: képzeljenek el egy modern hotelt, ahol a szállodai szobánk foglalásához automatikusan kapunk egy egyedi QR -azonosítót. Ezek után a hotel bármely fizetős szolgáltatásának (masszázs, szobaszervíz,stb) használatakor az illetékes személy csak leolvassa kódunkat, és a szolgáltatás díját szobánkra terheli. A fizetést egyszerűen, egy lépcsőben megoldhatjuk a kijelentkezés alkalmával.

Az amerikai posta konkrét, anyagi kedvezményt ad a QR-kódot alkalmazók részére, bizonyos kávézókban pedig qr-kóddal nyerhetünk a vállalkozás termékei közül.

A multinacionális vállalatok a fejlett keleti országokban még tovább mentek: QR-kód leolvasással tudjuk otthonunkhoz rendelni a kívánt ételt, italt, vagy akár mosóport is. Ez a módszer mind az értékesítő, mind a vásárló számára is több előnyt rejt magában: üzletünk így nincs konkrét helyszínhez kötve, valamint nem kell az élőmunkát, és annak súlyos terheit megfizetnünk.A fogyasztók önkéntelenül is szembesülnek termékeinkkel, vásárolnak. Ebben a konkrét esetben a technológia helyes alkalmazásával, minimális költséggel a vállalkozás jelentősen növelni tudta vevői számát. Vásárlói szempontból az előnyök talán még kézzel foghatóbbak: nincs sorban állás, cipekedés, avagy felesleges kitérők a vásárlás miatt. Az esetet tovább gondolva felmerülhet a kérdés: lehetséges-e, hogy a jövőben költséges üzlethelyiségek fenntartása helyett kizárólag QR-kódokkal találkozhatunk? A válasz kétséges. Míg bizonyos termékek esetében –mint például mosópor, só, fogkefe - a megoldás tökéletesen életképesnek tűnik, más esetekben fellépnek az online vásárlás gátló tényezői is.

A technológiát hasznáhatjuk ezen kívül névjegyként, aláírásként, vagy helymeghatározóként is, GPS koordináták betáplálásával.

 

A technológia egyetlen, ámde jelen pillanatban még komolynak mondható hátrányt hordoz magában: leszűkíti vásárlóink körét az okostelefonnal, avagy tablettel rendelkező személyek körére. Általánosságban efféle berendezésekkel a 15 és 40 év köztiek rendelkeznek, döntő arányban a férfiak. Az ilyen készülékek penetrációjának aránya ma magyarországon az internetezők körében 35-40% közötti, de ez az arány folyamatosan emelkedik.

A következő, komoly ok az alkalmazásra a technológia viszonylagos elterjedetlensége. Jelen pillanatban a módszert még csak a nagyvállalati szektorban alkalmazzák, így egy gyors lépéssel  komoly versenyelőnyt érhetünk el a KKV -k körében.

Mint azt a cikkből láthatjuk, a technológia még a bevezetési időszakban jár, de rengeteg lehetőséget kínál. Vágjunk bele mi magunk is!

 

Szerző: Kovács Márton, kmarci[kukac]pr.hu, Edutus Főiskola, III. éfolyam, GAM szakirány

Szólj hozzá!

Címkék: marketing marketingkommunikáció

A bejegyzés trackback címe:

https://marketintelligence.blog.hu/api/trackback/id/tr334865073

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.