HTML

Friss topikok


Marketintelligence

A remek Hallgatói esszék, dolgozatok, gondolatok olvasóinak száma kevés, DE az eszmei értékük magas! Emiatt hoztam létre eme blogot, hogy publicitást nyerjenek a kitűnő ötletek, megoldások! Mert a TUDÁS nem öncélú. A tudást megosztani ÉR! :) A csapat mögött: Bernschütz Mária, PhD.Elérhetőség: marketintelligence2010[kukac]gmail.com

Linkblog

Címkék

adatok (1) adblock (1) AdSense (1) AdWords (1) állat (1) állatcsatorna (1) alternatív (3) ambient (1) Apple (2) applikáció (1) asszociáció (2) attitűd (1) bankolás (1) blogolás (1) broadcast (1) buzz (1) civil (4) digitális (1) digitalizáció (2) dropon (1) ebook (2) ello (1) énmárka (4) etika. (1) Facebook (4) facebook (1) felhő (1) fesztivál (1) film (1) fogyasztó (1) fogyasztói magatartás (1) gamification (1) gerilla (3) Google (1) hilton (1) hologram (1) HTC (1) identitás (1) imázs (1) infokommunikáció (2) ingame advertising (1) interaktív (1) internet (3) internetgeneráció (1) ipm (1) IT biztonság (1) kereskedelmi márka (1) kereső (1) kiállítás (1) kiberbiztonság (1) kibertér (1) kockázat (1) közösségi (8) kritika (2) kutatás (2) live stream (1) lokációs (1) márka (4) marketing (4) marketingkommunikáció (10) MarketIntelligence (1) mém (1) mobilinternet (1) monopólium (1) motiváció (1) mozi (1) nagyképernyő (1) nonprofit (1) non spot (1) nyereményfelajánlás (1) okostelefon (2) oktatás (1) online media (3) optimalizáció (1) óvszer (2) PPC (1) product placement (2) rádió (2) reklám (3) reklámblokkolás (1) reklámstratégia (1) saját márka (1) sajtó (1) SEO (1) solomo (1) startup (1) streaming (1) szabadalom (1) szabás (1) szakdolgozat kivonat (2) személyes (1) személyesmarketing (2) személyre (1) sziget (1) szinkron (1) szlogen (1) szolgáltatás (2) szponzoráció (2) tartalommarketing (1) termékelhelyezés (2) tetoválás (1) tévé (1) time management (1) UGC (2) újmédia (3) ustream (1) válság (1) vendég (1) verseny (1) videójáték (1) video streaming (2) virtuális (1) vírus (1) webse (1) websorozat (1) zene (1) Zgeneráció (4)

Neked merre néznek a bútoraid? Avagy meddig is tévézünk?...

2012.08.14. 12:43 Bernschütz

Mostanában sokat hallani az Internet mindent elsöprő térnyeréséről. Én egy kicsit árnyalni szeretném ezt a képet, mégpedig azzal, hogy még létezik hagyományos médiafogyasztás is. Ezek közül például a televíziózás nem adja meg könnyen magát. A rohamosan fejlődő és terjedő Internet ugyan súlyos csapásokat mért rá, de térdre kényszeríteni ez idáig még nem tudta. A legnagyobb veszteségeket a reklámbevételek csökkenése okozta, ezt költségcsökkentéssel próbálták kompenzálni a televíziós társaságok. Az online tartalom fogyasztás folyamatos növekedéséből a legtöbben arra a következtetésre jutottak, hogy akkor gyorsan csökkeni fog a tv előtt eltöltött idő. Számomra is meglepő módon ez még nem történt meg. Nézzük meg, hogy melyek azok a tényezők, amelyek alátámasztják ezt a megállapítást!

Tv nézés időtartama. Miközben az Internet robbanásszerűen terjeszkedik, addig mind a mai napig ugyanannyi tv műsort nézünk, mint 5, vagy akár 10 évvel ezelőtt is Ez az idő átlagosan 4-5 órát jelent, beleértve a hétvégét is, amikor jóval több időt töltünk el a képernyő előtt, mint hétköznap.

tvnezesi_ido11.jpg

Az alábbi grafikonon pedig az látható, hogy az online tartalom bővülése főleg az írott sajtó jelentőségét csökkentette, a televíziózás nagyjából maradt a régi szinten. Azt nem állíthatjuk, hogy ez évek múlva is így marad, de mindenesetre jóval lassabban következik be a hagyományos televíziózás hanyatlása, mint ahogy azt sokan gondolták volna.

stat2.jpg

Screen-shot-2011.png
Technikai fejlődés. A tv készülékeket gyártó cégek rengeteget költenek fejlesztésekre, ennek következtében az utóbbi években megjelenő szélesvásznú, lapos készülékek már jelentősen eltérnek a régi, behemót berendezésektől. tv_sales.jpgLassan már szinte mindenki számára elérhetők lesznek a 3D és okos tv funkciókkal rendelkező képernyők. Vezeték nélküli kapcsolaton keresztül böngészhetünk a neten, és akár gesztus vagy hangvezérléssel is választhatunk csatornát, és a fejlesztések még tovább folytatódnak. Várhatóak a 4K felbontású kijelző panelek megjelenése is. Úgy gondolom, hogy nem költenének ennyit erre a területre, ha nem bíznának a megtérülésben, vagyis a magas eladási számokban, amit a jelenleg elérhető statisztikák alá is támasztanak.

Bővülő választék. Még mindig jelennek meg új televíziós csatornák. A két legnagyobb kereskedelmi adó ősszel tervezi beindítani legújabb csatornáit Super TV2 és RTL II néven. Persze nem gondolom, hogy ezzel minden gondjuk megoldódik, és hatalmas szeletet fognak kihasítani a reklámtortából, de a német tulajdonosok támogatását is élvezve, mégis úgy gondolják, hogy érdemes jelen lenni a műholdas és kábelcsatornás piacokon, ahol még az előfizetésekből is folyik be plusz bevétel. Lehetséges, hogy ez egyfajta előremenekülési stratégia, és hogy még mindig nem ismerik fel és nem használják ki az Internet adta lehetőségeket, de az is lehet, hogy egyszerűen csak jó befektetésnek gondolják ezeket a megoldásokat. Pár év múlva kiderülhet, hogy megérte-e ezeket a beruházásokat megtenni.

Reklámfelület. Még egy utolsó aprócska, érdekes megjegyzés, ami szintén ide kívánkozik. Ez pedig egy reklám, amit az elmúlt hetekben már többször láttam, több tv csatornán. Egy webes  apróhirdetési portál ajánlja a szolgáltatásait. Online felület hirdeti magát tv-s csatornákon? Ez azért egy picit elgondolkodtató, nem? Vajon miért teszik? Hiszen, mint jól tudjuk az online reklám jobban célozható, mérhető, olcsóbb, stb..., mint a televíziós. Lehet, hogy a kevés hirdető miatt olyan alacsony árak jelentek meg a televíziós társaságoknál, hogy már megéri ott is reklámozni? Esetleg olyan célcsoportot tudnak így elérni, amit az Interneten keresztül már nem képesek? Az is lehetséges, hogy a márkaismertséget szeretnék növelni, hiszen ezen a felületen keresztül ez jól megvalósítható. Mindenesetre a lényeg az, hogy ott is hirdetik magukat, és más online oldalak is, például különböző fogadóirodák. Tehát várhatóan lesznek még egy jó ideig tv-s reklámok.

A televíziózás töretlen népszerűségére utaló jelek felsorolása után tekintsük át a lehetséges magyarázatokat is!

Kényelem. Mint tudjuk a kényelem nagy úr, és a kanapé nagyon kényelmes. Vagy legalábbis kényelmesebb ott elhelyezkedni, mint a monitor előtt ücsörögni, vagy a laptop fölé hajolni. Véleményem szerint ez az egyik legfontosabb tényező ami a televíziózás mellet szól. A készülék pár másodperc alatt bekapcsolódik, és szinte azonnal nézhető akár ülve, fekve, vagy ahogy jólesik. Ritkán fagy le, nem kell frissíteni, nem kell jelszót beállítani, és remélhetőleg egy jó ideig vírust sem kell irtani rajta.

Minőségi élmény. Talán ez a második legfontosabb tényező. Kedvenc sorozatunkat, filmünket vagy csapatunk játékát nézhetnénk a mobilon, tableten, PC-n, vagy laptopon, de az élmény valahogy mégsem lenne az igazi. Kicsi, rossz minőségű, halvány a kép, nem látnánk a részleteket, stb.   Egy izgalmas kalandfilmet, vagy BL - döntőt én például csakis tv képernyőn néznék meg. Nagyfelbontásban, széles vásznon. Úgy ahogy illik. Hogy teljesen magával ragadjon az élmény, a kép kitöltse a látóterem nagy részét, a hanghatások dübörögjenek, és minden részlet jól kivehető legyen.

Egyszerűség. Még a néhai nagymamám is be tudta kapcsolni kedvenc csatornáját. Az idősebb korosztály, az alacsony jövedelműek, és a kevésbé iskolázott rétegek számára az egyszerű kezelhetőség nagy könnyebbséget jelent. Számukra a televíziózás a legolcsóbb, legkönnyebben elérhető szórakozási forma.

Társasági élmény. A netezés többnyire magányos tevékenység, ellenben a tv nézés lehet családi vagy baráti körben végzett kikapcsolódási forma is. Ilyenkor ki lehet tárgyalni a látottakat, és más egyebet is. Egy jó meccset egy kerthelyiségben végigszurkolhatunk akár egy nagyobb baráti társasággal is sörözés közben. Az élmény garantáltan jobb lesz!

Háttér tevékenyég. Az Internetezés általában leköti figyelmünk nagy részét. Tv-t nézni pedig lehet beszélgetés, főzés, evés, ivás, pakolás, takarítás, gyerekkel való játszás, vagy akár szundikálás közben is.

Passzív szórakozás. Nem mindenki akar vagy tud túl sok ideig gondolkodni, vagy döntéseket meghozni. Főleg egy fárasztó munkanap vagy egy cikk megírása után. Milyen jól is esik csak úgy bambulni a képernyőre! Néha még egy egyszerű történetet is szívesen végignézünk, csak ne kelljen magunkat megerőltetni, és lehet, hogy közben egy kis időre tényleg megfeledkezünk a napi problémákról.

Szolgáltatások bővülése. Már hazánkban is megjelentek olyan fejlett szolgáltatások, amelyekkel videó anyagokat tudunk letölteni és megtekinteni az otthoni készülékünkön (VoD). Ehhez az szükséges, hogy az előfizető rendelkezzen kétirányú kommunikációra alkalmas IPTV kapcsolattal. Ez a lehetőség már internetes élményt hoz el a tv készülékekre, és egyben az első jele annak, hogy várhatóan milyen módon is fog egybeolvadni ez a két média.

Speciális formátumok. Léteznek speciális formátumok vagy műfajok, amelyek a televíziózáshoz köthetőek, és mind a mai napig nagyon népszerűek. Ezek az alábbiak: híradók, vetélkedők, show műsorok, sorozatok, élő sport közvetítések. Ezeket nagyon sokan nézik, és az elkészítésükhöz a tv-s stábok értenek a legjobban.

Tehát ezek alapján gondolom azt, hogy az egyre bővülő mozgóképi kínálat megtekintése még jó pár évig a televízió készülékeken keresztül fog megtörténni. Attól függetlenül, hogy televíziós, internetes vagy bármilyen más forrásból is származzon is az a tartalom. Írásomnak nem a televíziózás dicsérete a célja, hanem inkább a digitális médiafogyasztással kapcsolatos tanulságok bővítése.

Úgy vélem, hogy a közeljövőben a két platform teljesen átjárható lesz, mindkét terület hozzáadja a maga előnyös tulajdonságait, teljesen összeolvadnak, és már nem lesz értelme külön tv-s, vagy online elérhetőségről beszélni, sokkal inkább a videó tartalom lesz a meghatározó, és az, hogy, hol és hogyan fogyasztjuk azokat. A vezeték nélküli  technológiáknak köszönhetően erre a válasz várhatóan a  bármit, bárhol, és bármikor lesz.

Szerző: Mátrai Szabolcs, matraiszabolcs[kukac]gmail.com, Edutus Főiskola

Szólj hozzá!

Címkék: tévé

A bejegyzés trackback címe:

https://marketintelligence.blog.hu/api/trackback/id/tr944711780

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.