HTML

Friss topikok


Marketintelligence

A remek Hallgatói esszék, dolgozatok, gondolatok olvasóinak száma kevés, DE az eszmei értékük magas! Emiatt hoztam létre eme blogot, hogy publicitást nyerjenek a kitűnő ötletek, megoldások! Mert a TUDÁS nem öncélú. A tudást megosztani ÉR! :) A csapat mögött: Bernschütz Mária, PhD.Elérhetőség: marketintelligence2010[kukac]gmail.com

Linkblog

Címkék

adatok (1) adblock (1) AdSense (1) AdWords (1) állat (1) állatcsatorna (1) alternatív (3) ambient (1) Apple (2) applikáció (1) asszociáció (2) attitűd (1) bankolás (1) blogolás (1) broadcast (1) buzz (1) civil (4) digitális (1) digitalizáció (2) dropon (1) ebook (2) ello (1) énmárka (4) etika. (1) Facebook (4) facebook (1) felhő (1) fesztivál (1) film (1) fogyasztó (1) fogyasztói magatartás (1) gamification (1) gerilla (3) Google (1) hilton (1) hologram (1) HTC (1) identitás (1) imázs (1) infokommunikáció (2) ingame advertising (1) interaktív (1) internet (3) internetgeneráció (1) ipm (1) IT biztonság (1) kereskedelmi márka (1) kereső (1) kiállítás (1) kiberbiztonság (1) kibertér (1) kockázat (1) közösségi (8) kritika (2) kutatás (2) live stream (1) lokációs (1) márka (4) marketing (4) marketingkommunikáció (10) MarketIntelligence (1) mém (1) mobilinternet (1) monopólium (1) motiváció (1) mozi (1) nagyképernyő (1) nonprofit (1) non spot (1) nyereményfelajánlás (1) okostelefon (2) oktatás (1) online media (3) optimalizáció (1) óvszer (2) PPC (1) product placement (2) rádió (2) reklám (3) reklámblokkolás (1) reklámstratégia (1) saját márka (1) sajtó (1) SEO (1) solomo (1) startup (1) streaming (1) szabadalom (1) szabás (1) szakdolgozat kivonat (2) személyes (1) személyesmarketing (2) személyre (1) sziget (1) szinkron (1) szlogen (1) szolgáltatás (2) szponzoráció (2) tartalommarketing (1) termékelhelyezés (2) tetoválás (1) tévé (1) time management (1) UGC (2) újmédia (3) ustream (1) válság (1) vendég (1) verseny (1) videójáték (1) video streaming (2) virtuális (1) vírus (1) webse (1) websorozat (1) zene (1) Zgeneráció (4)

Facebook hatékonyságról - MarketIntelligence Klubest II.

2012.07.30. 16:41 Bernschütz

2012. június 20-n rendezte meg a MarketIntelligence második klubestjét. A főszereplők, illetve a meghívott előadók: Szalay Angelika (SZA), Kapui Ferenc (KF), Tóth Gábor (TG) és a Moderátor: Berényi Konrád (M). A fő téma, amelyet körbejártunk: Facebook marketingkommunikációs hatékonysága volt. Az ételről Édes Pepperoni Étterem & Pizzéria gondoskodott.

  • M: Az első provokatív kérdésem: Ti szeretitek a Facebookot?
  • SzA: Számomra ez egy love and hate kapcsolat.
  • TG: Addiktív mindenképpen, de magam szakmai szempontból nem annyira involválódom.
  • KF: Céges szempontból fogyasztói kapcsolattartásra alkalmas, hiszen nagy rajongótábor esetén sok emberhez eljut személyesen is egy-egy üzenet. Személy szerint nem vagyok annyira nagy Facebook rajongó. Tudok nélküle élni, de azért használom rendszeresen.
  • SZA: A love jelzőt mondom arra, hogy megtalálhattam régi barátaimat, kik az Egyesült Államokban élnek. Facebook egy eszköz arra, hogy újra egymás élete részévé váljunk. Tudunk friss dolgokról is beszélni élőben, mert végig nyomon követtük másik életet Facaebookon. Hirdetői szempontból számos Facebook kampányt készítésében részt vettem, emellett több ügyfeleinknek van Facebook oldala is. Tudok negatív esetet is említeni: a Pöttyös túró rudi „minden ötödik nyerhet” kampányban 5 millió nyertes rudit gyártottak le előre, így meghatározták a nyerteseket. Azonban a promóció nem pörgött ki. Emiatt sok nyeremény nem talált gazdára. Erre a tényre sokan a Facebook rajongói oldalon rákérdeztek és nem érkezett válasz ezekre. A Facebookon a vállalat párbeszédet indít el a fogyasztóval. Csalódott ügyfeleket könnyen lehet így szerezni. Ez a hate jelenség számomra.  A love példám Facebook targetálási minősége jó. Hirdetésre nem annyira megfelelő, ebben a Google –t másolja azzal, hogy kattintás alapon számol, de a Google esetében a fogyasztó aktívan keres valamit, amíg a Facebookon csak villog hírfolyam mellett.
  • M: A közösségi média szerintetek hirdetőfelület, vagy kommunikációs platform?
  • KF: Mindkettő.
  • M: iAB definíciója szerint a hirdetés nem közösségi média része. Ha Facebook rajongói oldalon érek el fogyasztókat, valamint fizetek a poszt elküldéséért, akkor kétszer annyit érhetek el. Így a Facebook direkt összemossa a hirdetést és az aktivitást.
  • SZA: Facebook hirdetés által el lehet érni 4 millió főt. A hagyományos hirdetési felületeken ez nehezebben megy.
  • M: Ti méritek a Facebook hatékonyságát?
  • TG: Mi nem vagyunk jelen Facebookon, mivel B2B piacon dolgozunk. A Google

    Adwords azonban folyamatosan tájékoztat a hirdetésünk hatékonyságáról. Így is nehéz
    azonban pontosan mérnünk, hiszen a Google Adwordsön megfogott ügyfél döntési
    folyamata során számtalan módon találkozik a céggel (CRM, Sales, ügyfélszoli) mire döntési pozícióba jut. Nehéz elkülöníteni a döntésre ható faktorokat és egy csatornát külön mérni.

  • M: A KKV-nál ez könnyebb, ők végig tudják követni egy–egy kulcsszavuk szerepeltetését, beérkezőktől megkérdezik honnan értesült erről.
  • KF: Általában a közösségi médiás eszközök kiegészíthetőként vannak jelen a hagyományos eszközök mellett, így önmagában nehezen mérhető a forgalmi hatása.
  • M: Hallottam valahol közösségi média a „carpe diem” médiája.
  • SZA: Visszatérek a mérésre. A Youtube sales alapon forintosít, nem mindig érdemes, a pizzák eladásában megragadni. Azt is gondolom, hogy az online felület még mindig keresi a mutatóit, mit, mikor kell mérni az ügyfeleinknek. Az Adserver mellett Gemius adatbázisait szoktuk használni, látjuk ki kattintott a hirdetésünkre. Adatbázist gyűjtünk. Létrehoztunk egy új mérőszámot, neve incremental reach, ami azt jelenti, hogy a tévés mérésen felül, amit egyébként a Nielsen nyújt. A 15-24 éveseket elérésben a youtube.com letöltéseket is figyeljük és összevetjük Nielsen adatokkal a képlet segítségével, mert a jövő tévéje a Youtube lesz.
  • KF : Mennyire egzakt ez?
  • SZA: A trendeket kell nézni, nem a számokat.
  • KF: És ha a felsővezetés számokat kér?
  • M: Mindig azt kel nézni, hogy mennyire reprezentatív a kutatás.
  • TG: Nem látom át.

    A hirdetőnek tévé elérését és Youtube kattintását mutatom be
    párhuzamban?SZA: A jövő tévécsatornája szerintünk a Youtube. A tévé büdzsé igen magas, emiatt újraszegmentáltuk a tévére költhető pénzt, és így nem az online marketingre költendő büdzséből csoportosítanak át a hirdetők, javaslatunkra.

  • M: Ügyes. A Facebook és a közösségi média kommunikációja párbeszéd. mennyire vannak a cégek felkészülve erre a párbeszédre szerintetek? A közösségi média célja közösséget építeni a terméknek. A magyar valóságban kételkedem…
  • KF: Felkészültségből nincs hiány, saját tapasztalatból tudom, hogy elég lassan vette rá magát a cég, hogy használjuk a közösségi médiát. Körüljártuk a kérdést alaposan: Mikor használjunk közösségi médiát, hogyan és miért? Fontos az adekvát tartalom, hogy legyen miről beszélni. Egyedül csinálom a social media menedzsmentet a vállalatnál, ez egy plusz feladat a márkamenedzsmenten felül, és inkább magam végzem, nehogy egy rossz beírással óriási kárt, márkarombolást végezzünk el, akár szabi alatt is. Az ügynökségek nagyon drágák.
  • M: A kedvenc példám mostanában, ami tetszik, az, hogy egy-egy nagyobb márka oda áll egy blog mellé. Így a fogyasztók értékes tartalmat kapnak, és a márka is "részt vesz" a közösségi médiában. Egyelőre ritka az ilyen (pl. NIKE Futó blog).
  • SZA: A Facebookon való jelenlét egy párbeszéd, egy egyenlő partnerség, veszélyes dolog. Úgy vélem, hogy a hirdetők a komplex megoldásokat nem keresik, inkább a kényelmet.
  • M: Utószónak: "Ha valami problémát gyorsan meg akartok oldani, írjátok ki a multik Facebook falára, és garantálom, hogy 24 órán belül válasz érkezik!" :)
Köszönjük, hogy eljöttetek,
A Szervezők :)

Szereplők/meghívott előadók:

Berényi Konrád (M) pozíció: Berényi Konrád

Szalay Angelika (SZA) pozíció: Digital and Business Development Director

Kapui Ferenc (KF) pozíció: termékmenedzser

Tóth Gábor (TG) pozíció: marketing menedzser

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://marketintelligence.blog.hu/api/trackback/id/tr594686965

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.