HTML

Friss topikok


Marketintelligence

A remek Hallgatói esszék, dolgozatok, gondolatok olvasóinak száma kevés, DE az eszmei értékük magas! Emiatt hoztam létre eme blogot, hogy publicitást nyerjenek a kitűnő ötletek, megoldások! Mert a TUDÁS nem öncélú. A tudást megosztani ÉR! :) A csapat mögött: Bernschütz Mária, PhD.Elérhetőség: marketintelligence2010[kukac]gmail.com

Linkblog

Címkék

adatok (1) adblock (1) AdSense (1) AdWords (1) állat (1) állatcsatorna (1) alternatív (3) ambient (1) Apple (2) applikáció (1) asszociáció (2) attitűd (1) bankolás (1) blogolás (1) broadcast (1) buzz (1) civil (4) digitális (1) digitalizáció (2) dropon (1) ebook (2) ello (1) énmárka (4) etika. (1) facebook (1) Facebook (4) felhő (1) fesztivál (1) film (1) fogyasztó (1) fogyasztói magatartás (1) gamification (1) gerilla (3) Google (1) hilton (1) hologram (1) HTC (1) identitás (1) imázs (1) infokommunikáció (2) ingame advertising (1) interaktív (1) internet (3) internetgeneráció (1) ipm (1) IT biztonság (1) kereskedelmi márka (1) kereső (1) kiállítás (1) kiberbiztonság (1) kibertér (1) kockázat (1) közösségi (8) kritika (2) kutatás (2) live stream (1) lokációs (1) márka (4) marketing (4) marketingkommunikáció (10) MarketIntelligence (1) mém (1) mobilinternet (1) monopólium (1) motiváció (1) mozi (1) nagyképernyő (1) nonprofit (1) non spot (1) nyereményfelajánlás (1) okostelefon (2) oktatás (1) online media (3) optimalizáció (1) óvszer (2) PPC (1) product placement (2) rádió (2) reklám (3) reklámblokkolás (1) reklámstratégia (1) saját márka (1) sajtó (1) SEO (1) solomo (1) startup (1) streaming (1) szabadalom (1) szabás (1) szakdolgozat kivonat (2) személyes (1) személyesmarketing (2) személyre (1) sziget (1) szinkron (1) szlogen (1) szolgáltatás (2) szponzoráció (2) tartalommarketing (1) termékelhelyezés (2) tetoválás (1) tévé (1) time management (1) UGC (2) újmédia (3) ustream (1) válság (1) vendég (1) verseny (1) videójáték (1) video streaming (2) virtuális (1) vírus (1) webse (1) websorozat (1) zene (1) Zgeneráció (4)

Spot or Non-spot? Ahogy a nagyok csinálják!

2012.05.31. 09:44 Bernschütz

 

Mi is a non-spot? A non spot megoldások közé tartozik minden olyan reklámértékkel bíró megjelenés, melyet nem kell beleszámolni a hivatalos reklámidőbe, vagy bonyolult a megvalósítása.

A Magyar Médiatörvény, mely a keresztségben a 2010. CLXXXV. nevet kapta  14 évnyi pihenés után, kicsit engedett a szorításon és valamelyest követve a nyugati trendeket,  szélesebb körben legalizálta a non-spot megoldásokat. A hatályba lépése óta lassan eltelt másfél év, s a piac után már a Médiahatóság is belátta, nem ördögtől való a hirdetés ezen formája.

A non- spot előnye, hogy a médiazaj nem övezi,  megvalósításakor viszonylag egyszerű jogszabályoknak kell megfelelni, frappánsságának csak a kreativitás szab határt és minden esetben szektor exkluzív.  A jogszabályi kritériumok itt érhetőek el, a 26§- 31§-ig érdekes számunkra.

A következőkben láthatjuk az egyes elemeket és példákat rá.

1.       Klasszikus szponzoráció – Programm sponsorship

Támogatói spot a műsorszám előtt és /vagy után, a termék célcsoportjának megfelelő műsor választással, 5-10 sec hosszan. Nagy előnye, hogy a műsor és a termék brandje erősíti egymást. pl egy  őszi autós műsor mellett egy biztosító támogatói spotja és egy téli gumi gyártó ragyogóan megfér és pozitív értéket közvetít.  

2.       End credit

Többnyire a barter megállapodások ellentételezésére használt 3-5 sec hosszú megjelenés a saját gyártású műsor végén.

 

3.       Nyereményfelajánlás – Price donation

Műsorba integrált megjelenés, akár nagy ismétlés számmal is futhat ( 4 alkalom / adás).  Itt termékjellemző is elhangozhat . 

4.       Virtuális reklám- Virtual ad

A Brand Connection tervezi a Heineken megjelenéseit, és 2011 nyarán az RTL Klubbon az időjárás jelentésben láthattunk először virtuális reklámot. Ez egy olyan osztott képernyős megoldás, melyet ugyan bele kell számolni a reklámidőben, de a megvalósításához komoly egyeztetés szükségeltetik,  a műsorszám ideje alatt a layert külön helyezik fel a képernyőre.

5.       IPM- Internal Programm Message

a műsorszámban megjelenő,  támogatás tényét közlő felirat, a virtuális reklámhoz hasonlóan a layert a vezérlőben, külön indítják.

 

Természetesen,  ha nagy impulzusban gondolkodunk, hogy minél többször jelenjen meg egy brand az adott műsor környezetében, a fenti változatokat lehet mixelni.

 Idén márciusra az MPG Branded Entertainment divíziója Nagy László vezetésével a következőt álmodta meg:

A Hyundai márciusban tervezte bemutatni az új i30 személyautó modelljüket.  Az általuk kiválasztott műsorszám a Fókusz volt, mely 1997 óta töretlen népszerűséggel fut a piacvezető csatorna prime sávjában. A megjelenés az időjárás jelentés utáni break végén egy single spottal kezdődött, majd jött a Fókusz főcíme és a támogatói spotjuk, a műsorban 2 féle IPM-et váltogattak heti ciklikussággal, majd a műsor után még egy támogatói spot.

 

6.       Termék elhelyezés – Product placement

A  legkreatívabb reklámozási lehetőség, eddig Magyarországon csak a felvétel közben már elhelyezett termékek tudtak megjelenni a képernyőn a saját gyártású műsorokban, de a licence-től függően a Discovery Channel például már utómunkában az adott országban sugárzott műsorba, az  adott márkát  képes oda szerkeszteni. Ez a jövő. 

 

A magyar törvényeknek megfelelően- már ha nem szeretnénk tízmilliókat bírságra költeni- a terméket természetes közegében, használat közben lehet megjeleníteni, nem korlátozva a szerkesztői szabadságot. Ez a fajta megjelenés 2011. januárjától lehetséges és a Való világ 4. szériájában alkalmazták először.  2011 februárjában az RTL Klub főműsor idejében 17 órán keresztül látszott valamilyen Coca Cola termék.  Ha ezt felszorozzuk a listaárral ( RC: 1 800 000-2 100 000/ 30 sec) akkor legalább 3 672 000 000Ft jönne ki ( nyílván a TCCC  is SAP alapon vásárol RC helyett).  Nem kell ragoznom, hogy a TCCC nagyon elégedett volt a megjelenéssel. 

 

 

Az idei Csillag Születikre (CsiSz) még inkább finomodott a termékelhelyezés, köszönhetően a VV4 óta megszerzett rutinnak, melyet a CsiSz 3, VV5, és X-Faktor 2 alatt szerzett a szakma.

 

A Telekom IPTVs  megjelenéseit maximálisan finomra hangoljuk az NMHH-val kapcsolatos jó viszony ápolásának kedvéért. 

Amellett, hogy az AGB-től kapja a piac a nézettségi eredményeket, szükség volt egy kutatásra a visszaidézésről. Az RTL Klub Kutatási Igazgatósága az NRC, az Atreo Research, és a TNS Hoffman közreműködésével vizsgálta a nézői érzékelést, visszaidézést, a különböző megjelenések egymásra épülését, a különböző típusok közötti eltéréseket, nézői attitűdöket és a non-spot hosszú távú hatását.

A kutatás teljes anyaga elérhető itt , a konklúzió a következő volt:

-          Hosszabb szponzorációs időszak = magasabb ismertség-növekedés

-           Komplexebb megjelenés = magasabb márka-visszaidézés

-          A termékelhelyezés a nézők szerint műsorba illő, újszerű és érdekes hirdetési forma.

-          Az IPM-et ugyan a nézők harmada kissé „tolakodónak” tartja, ám újszerűsége mellett éppen ez teszi a vizsgált hirdetési formák közül a leginkább figyelemfelkeltővé

-          Egy kreatív szponzorfilm a műsor előtt és után -kiemelve a hirdető imidzsét és a műsorral közös értékeit- a teljes non-szpot megjelenés értelmezési kerete lehet

-          A szemkamerás kutatás adatai alapján, ami működik: a szöveg, érdekes ingerek, nem megszokott, furcsa termékmegjelenések, több apró (bár önmagában nehezen értelmezhető) megjelenések összessége. Ami nem feltétlenül működik: a túl reklámszerű megjelenések („bannervakság”).

Tehát megállapíthatjuk, hogy a non-spot megoldások jók, a csökkenő reklámtortában a spotok alternatívája lehet, bár a tv-s piac jobban örülne, ha más felületről allokálnák át a budget-t a non-spot megoldások finanszírozására.

Szerző: Lizák Dávid, az Edutus Főiskola, III. éves hallgatója

lizak.david[kukac]gmail.com

 

Szólj hozzá!

Címkék: reklám szponzoráció virtuális termékelhelyezés ipm non spot nyereményfelajánlás

A bejegyzés trackback címe:

https://marketintelligence.blog.hu/api/trackback/id/tr184556603

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.