HTML

Friss topikok


Marketintelligence

A remek Hallgatói esszék, dolgozatok, gondolatok olvasóinak száma kevés, DE az eszmei értékük magas! Emiatt hoztam létre eme blogot, hogy publicitást nyerjenek a kitűnő ötletek, megoldások! Mert a TUDÁS nem öncélú. A tudást megosztani ÉR! :) A csapat mögött: Bernschütz Mária, PhD.Elérhetőség: marketintelligence2010[kukac]gmail.com

Linkblog

Címkék

adatok (1) adblock (1) AdSense (1) AdWords (1) állat (1) állatcsatorna (1) alternatív (3) ambient (1) Apple (2) applikáció (1) asszociáció (2) attitűd (1) bankolás (1) blogolás (1) broadcast (1) buzz (1) civil (4) digitális (1) digitalizáció (2) dropon (1) ebook (2) ello (1) énmárka (4) etika. (1) Facebook (4) facebook (1) felhő (1) fesztivál (1) film (1) fogyasztó (1) fogyasztói magatartás (1) gamification (1) gerilla (3) Google (1) hilton (1) hologram (1) HTC (1) identitás (1) imázs (1) infokommunikáció (2) ingame advertising (1) interaktív (1) internet (3) internetgeneráció (1) ipm (1) IT biztonság (1) kereskedelmi márka (1) kereső (1) kiállítás (1) kiberbiztonság (1) kibertér (1) kockázat (1) közösségi (8) kritika (2) kutatás (2) live stream (1) lokációs (1) márka (4) marketing (4) marketingkommunikáció (10) MarketIntelligence (1) mém (1) mobilinternet (1) monopólium (1) motiváció (1) mozi (1) nagyképernyő (1) nonprofit (1) non spot (1) nyereményfelajánlás (1) okostelefon (2) oktatás (1) online media (3) optimalizáció (1) óvszer (2) PPC (1) product placement (2) rádió (2) reklám (3) reklámblokkolás (1) reklámstratégia (1) saját márka (1) sajtó (1) SEO (1) solomo (1) startup (1) streaming (1) szabadalom (1) szabás (1) szakdolgozat kivonat (2) személyes (1) személyesmarketing (2) személyre (1) sziget (1) szinkron (1) szlogen (1) szolgáltatás (2) szponzoráció (2) tartalommarketing (1) termékelhelyezés (2) tetoválás (1) tévé (1) time management (1) UGC (2) újmédia (3) ustream (1) válság (1) vendég (1) verseny (1) videójáték (1) video streaming (2) virtuális (1) vírus (1) webse (1) websorozat (1) zene (1) Zgeneráció (4)

Főzzünk együtt Conrad Hiltonnal!

2012.02.22. 17:07 Bernschütz

 A jó konyha mindig csalogató. A vendéget mindig a végeredmény érdekli, a konyhaművészet már csak azokat, akik maguk is kísérletezni szeretnének. A szállodaláncok előnyeit összefoglaló szakdolgozatom alapján külön összegzem a hiltoni „marketingkonyha” néhány fogásának érdekességét. A nagyfőnök, Conrad Hilton receptjeinek ízelítője különösen jól jöhet a marketingkonyhák chefjeinek. Természetesen felvetődhet a kérdés, hogy Hilton vajon hol tanult marketingkommunikációt és honnan ismerte a válságmechanizmusok mai elemzési módszereit, netán termékének életgörbéjét.

 

Kiépül a „boszorkánykonyha”

 

Hilton 1919-ben vásárolta első szállodáját, a Mobley Hotelt Cisco nevű kisvárosban. A 15 ezer dolláros befektetésű, Hilton által csak kis garniszállónak nevezett hotel már az első hónapban 3 ezer dollár nyereséget hozott. Hilton nem tett mást, mint visszaforgatta a nyereséget és újabb hitelekkel sorra nyitotta szállodáit, például 1925-ben a saját nevét használva, a Hilton Dallast. 1927-ben már 785 szobával büszkélkedhetett, bár még „csak” Texasban. Később, 1943-ban a New York-i Roosevelt and Plaza Hotel a világ első szállodája, ahol minden szobában található televízió. Hilton már a negyvenes évek elején felismerte, hogy a visszatérő, a felismert vendég, lojális lesz a szállodalánchoz. Standarddá vált, hogy a visszatérő vendégeknek csokoládét, likőrt vagy virágot készítenek a szobájába. Jelentőségét az is erősíti, hogy ezzel a marketingeszközzel ma már sok szállodalánc él. 1965-ben megjelent az első irányzott marketing, amely a női utazókat szólította meg. A szobák stílusa és felszerelése is ehhez igazodott. A sikerek jól mutatták a szegmentáció jelentőségét, a vendégek latens igényeinek kielégítésére lehetőséget adó szolgáltatások bevezetésével.

 

Elsőnek lenni, hasznos marketingfogás a versenytársakkal szemben. A verseny változatlanul a vendégekért folyik, különösen most, a válság idején, amikor az árak és a promóciók jelentik a marketingkonyhák savát-borsát. Most a piac legfontosabb tényezőiből – a kereslet, a kínálat, az ár és a jövedelem – egyértelműen az ár kapott vezető szerepet. A keresleti sajátosságokat mutató csoportok szegmentumát a jövedelem, az életmódváltozása befolyásolja, és ezek hatással vannak a termékhasználatra. Mindez persze nem nélkülözheti a marketingtervet, de összeállításakor ezekre is figyelni kell.

 

A jó főzési technikákhoz is kell előrelátás és kitartás

 

Az 1929-33-as világgazdasági válság hatására üzleti alapelvévé vált, hogy mindig együtt kell mozogni a gazdasági folyamatokkal. A marketing gyökere a piaci viszonyokban van, tehát egyértelmű, hogy a hiltoni alapelv betartása ma különösen fontos. Fontos megemlíteni az árharcot, mert képes pillanatnyi előnyöket jelenteni, de hosszú távon nincs marketingereje, sőt a nehezen felépített márkák értékét kezdik ki. Hogy mennyire jól működik a „hiltoni boszorkánykonyha”, azt az is mutatja, hogy 1947-re 11 250 alkalmazottal és 12 500 vendégszobával büszkélkedhetett, ez nem kevesebbet jelent, mint hogy 28 év alatt 38-szorosára növelte a vendégszobák számát.

 
Vegyünk egy csipetnyi szlogent és új illatokat kapunk

 A szállodapiaci verseny élesedett, egyre több kis szálloda, motel jelent meg a nagyvárosok szállodapiacán. Az igényesség és a vevőkör együttes megtartásához újításra volt szükség. Ekkor jött a híres szlogenje: „Home away from home”, vagyis „otthon, távol az otthontól”. A cél az volt, hogy a vendég otthon érezze magát és visszatérjen újra és újra. Hilton másik, a mai napig használt alapelve – a kis lobby, nagy bárral – szintén üzleti megfontolású volt, hiszen amíg a vendég taxira vár, azt kényelmesen teheti, miközben a bár forgalma így is növelhető. Hilton értékesítési koncepciója az egész üzlettörténetet áttekintve egyértelmű: nincs állandósítható eredmény csak állandóan változó gazdasági környezet, gyorsan differenciálódó vendégigények. Mindezt úgy keveri, hogy a Hilton image erősödjön, hiszen a piacon már akkor egyre több „boszorkánykonyha” volt. Az állandó újdonságok keresésének köszönhetően 1955-ben megnyitják az első központi szobafoglalási rendszert HILCRON néven, ahol az összes Hilton szállodába lehet szobát foglalni telefonon vagy telexen, ez akkor óriási piaci előnyt jelentett. A saját termék ismerete ugyanolyan fontos marketing és értékesítési szempontból, mint a versenytársak termékének ismerete. A központi szobafoglalás is ezt az elvet vallja a mai napig. Hilton „marketingterve” nem ismétlések sorozata, hanem az eredményeket megerősítő és mindig valami újdonságot hozó.

 Közösen a helyiekkel

 Hilton befektetési módszere úttörőnek számított abban a korban. Akár csak Puerto Rico-ban, Isztambulban is a helyi állami vezetést győzi meg, hogy fektessen be szállodájába, cserébe számtalan előnyhöz jutnak a profiton felül, például új munkahelyek létesítése, a helyi építőipar támogatása, a turizmus fellendülése. Zseniális PR fogás, hiszen ahol az állam is ott van, az nem csak biztonságot ad, hanem előnyös reklámfeltételeket is.

 Elválasztott konyhák közös éléstárral

 1969-ben a vállalatóriás két önálló részre vált: a Hilton Corporation-re, amely a Hilton család tulajdonában maradt és a Hilton International Co.-ra, melynek tulajdonosa a TWA légitársaság lett. A ’90-es években a két Hilton újra szorosabbra fűzte üzleti kapcsolatát, mivel eljött az ideje annak, hogy a fokozódó versenyben közösen lépjenek fel a pozíciójuk erősítéséért. 2009-ben végül a Hilton Hotels Corporation és a Hilton International újra egyesült, felvették a Hilton Worldwide nevet. Ezzel egyértelművé vált, hogy globális pozíciójukat és terjeszkedési szándékukat erősíteni kívánják. 2009-től már a világ második legnagyobb szállodaláncaként ismerik.

 Régi receptek az új chef kezében

 A 2009-es egyesülés után 2 ezer Hilton-dolgozót azért hívtak össze Párizsban, hogy megkérdezzék őket, miként látják a Hilton szállodák vendégeit, és mint munkavállalók hogyan gondolkodnak a szállodájukról, illetve a dolgozók mit várnak önmaguktól, mint egy globális csapat tagjától. A kutatást a vendégekre is kiterjesztették és így végül 20 ezer ember véleményét gyűjtötték össze. A marketingakció fő célja egy globális Hilton-kultúra kiépítése volt, olyan új elemek felfedezése, régiek megerősítése, amelyek segítik a szállodalánc tagjait a célok elérésében. A felmérés megerősítette a Hilton egyetlen filozófiáját: „Légy vendégszerető!”

 

Három alapelvet fogalmaztak meg, amelyek Conrad Hilton üzletfilozófiáját erősítik meg: Our vision: Megtölteni a világot a vendéglátás fényével és melegségével.

Our Mission: Kiemelkedő, globális vállalatként, az elsők a vendégek, a csapattagok és a tulajdonosok.

HILTON: H – Hospitality – Vendéglátás; I – Integrity – Integritás; L – Leadership – Vezető szerep; T – Teamwork – Csapatmunka; O – Ownership – Tulajdon; N – Now – Most.

 

Minden a vendégért, a vendégnek szól

 A Hilton Worldwide marketingmunkájának központi eleme a marketingkommunikációra vonatkozó. A Hilton marketingkommunikáció eszköze a Hilton-image megtartásáról, erősítéséről szól. A Hilton-brand védelmére irányuló munka biztosítja az állandó magas színvonalú minőséget, amely ezzel a leghatékonyabb marketingeszközzé válik. A jelenlegi válság felerősítette a vendég központi szerepét, a megváltozott „fogyasztói magatartásából” kiindulva kell keresni a Hiltonnál is a fejlődés alapjait. 2009-ben a Hilton szállodalánc már 76 országban volt jelen, ezzel a világ legjobban elterjedt szállodai brandjévé vált. A Hilton az első olyan márka az ismeretségi versenyen, ami nem mindennapos használati tárgyat jelöl, mint például az IBM, az Apple, az Adidas, a McDonald’s, és a Hilton az első olyan ismert márkanév, amit úgy ismernek az emberek, hogy alapvetően 90%-uk nem használja.

 Szerző: Győri Blanka, gyoriblanka[kukac]yahoo.com

Szólj hozzá!

Címkék: verseny válság hilton vendég szlogen marketingkommunikáció

A bejegyzés trackback címe:

https://marketintelligence.blog.hu/api/trackback/id/tr84173505

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.