HTML

Friss topikok


Marketintelligence

A remek Hallgatói esszék, dolgozatok, gondolatok olvasóinak száma kevés, DE az eszmei értékük magas! Emiatt hoztam létre eme blogot, hogy publicitást nyerjenek a kitűnő ötletek, megoldások! Mert a TUDÁS nem öncélú. A tudást megosztani ÉR! :) A csapat mögött: Bernschütz Mária, PhD.Elérhetőség: marketintelligence2010[kukac]gmail.com

Linkblog

Címkék

adatok (1) adblock (1) AdSense (1) AdWords (1) állat (1) állatcsatorna (1) alternatív (3) ambient (1) Apple (2) applikáció (1) asszociáció (2) attitűd (1) bankolás (1) blogolás (1) broadcast (1) buzz (1) civil (4) digitális (1) digitalizáció (2) dropon (1) ebook (2) ello (1) énmárka (4) etika. (1) Facebook (4) facebook (1) felhő (1) fesztivál (1) film (1) fogyasztó (1) fogyasztói magatartás (1) gamification (1) gerilla (3) Google (1) hilton (1) hologram (1) HTC (1) identitás (1) imázs (1) infokommunikáció (2) ingame advertising (1) interaktív (1) internet (3) internetgeneráció (1) ipm (1) IT biztonság (1) kereskedelmi márka (1) kereső (1) kiállítás (1) kiberbiztonság (1) kibertér (1) kockázat (1) közösségi (8) kritika (2) kutatás (2) live stream (1) lokációs (1) márka (4) marketing (4) marketingkommunikáció (10) MarketIntelligence (1) mém (1) mobilinternet (1) monopólium (1) motiváció (1) mozi (1) nagyképernyő (1) nonprofit (1) non spot (1) nyereményfelajánlás (1) okostelefon (2) oktatás (1) online media (3) optimalizáció (1) óvszer (2) PPC (1) product placement (2) rádió (2) reklám (3) reklámblokkolás (1) reklámstratégia (1) saját márka (1) sajtó (1) SEO (1) solomo (1) startup (1) streaming (1) szabadalom (1) szabás (1) szakdolgozat kivonat (2) személyes (1) személyesmarketing (2) személyre (1) sziget (1) szinkron (1) szlogen (1) szolgáltatás (2) szponzoráció (2) tartalommarketing (1) termékelhelyezés (2) tetoválás (1) tévé (1) time management (1) UGC (2) újmédia (3) ustream (1) válság (1) vendég (1) verseny (1) videójáték (1) video streaming (2) virtuális (1) vírus (1) webse (1) websorozat (1) zene (1) Zgeneráció (4)

Ez már igazán Állati! Csapó!

2011.11.28. 16:56 Bernschütz


Két érdekes jelenségre szeretné felhívni a szerző figyelmet. Az egyik az, hogy miért is jó az, hogy a csatornában egy másik csatornának az ajánlatát is sugározzák (keresztpromóció jelenség)? A másik pedig, hogy hogyan kerültek előtérbe az állatok a tematikus csatornák kínálatában?

 

 

A csatornák kapcsolatai egymással
  

Manapság aki követi a reklámadásokat és nem kapcsolgatja a tv készülékét egyből, ahogy reklám következik az észrevehetett egy igen érdekes jelenséget pár hónappal ezelőtt.  Ez pedig az, hogy például a National Geographic Channel elkezdte ajánlani a National Geographic Wildot és HD-t mint hamarosan megjelenő új tv csatornákat. De ezt észrevehetjük az RTL Klub és Cool tv sugárzásában is. Miért is jó ez? És milyen kapcsolatban állnak ezek a csatornák egymással?
Az RTL Klub esetében könnyen magyarázható ez e jelenség mivel 2011 Július 28-án bejelentette, hogy 100%-os tulajdonosa a Cool tv-nek és másik 5 csatornának is. Így szélesebb körben tudják egymást „támogatni”.

A Cool Tv elindította az After X-et és a BeleValó műsort ami az RTL Klub X faktor és ValóVilág5 műsorainak „folytatása”. Így ha nem volt elég az aktuális programból csak átváltanak a másik csatornára és tovább élvezhetik azt. De ezt reklámozni is kell, így reklámidőben ajánlót adnak egymás műsorairól, hogy a nézők tudjanak róla. Honnan tudhatjuk azt, hogy a Cool Tv és az RTL Klub kapcsolata gyümölcsöző volt?
Az RTL Klub  kijelentés előtt a Cool csak 4,4 százalékos közönségaránya volt 2011. májusában és 4%-os 2011. áprilisában. és ezek előtt csak még lejjebb volt a nézettségi arány (3,9% februárban, 3,4% januárban). Viszont ahogy tudatosult az emberekben, hogy az RTL Produkció 100%os tulajdonú tagja lesz egyből a dobogós harmadik helyett érte el az RTL Klub és a TV2 után 4,5%-kal a 18 és 49 éves korosztály körében. 

National Geographic Channel és a kistestvérek


A National Geograhic Channel Esetében ez „családi vállalkozás” volt a csatornán belül. Azóta hogy a National Geographic Channel elkezdte a sugárzását 3 kistestvére született a csatornának a Nat. Geo. Wild, a Nat Geo Adventure és a Nat Geo Music. És ezeken felül HD-ben is megnézhetjük a Nat Geo Wildot és a National Geographic Channelt.  A National Geographic Channelnek az, hogy reklámozza saját csatornáit igen fontos mert míg a nagytestvér National Geograpic Channel az alap szolgáltatóknál az alap csomagban benne van  addig a többi csatornája nem. Kedvcsinálónak rakta bele a reklámjaiba a Nat Geo Wildot (HD) és a Nat Geo Adventuret.  2011. október 28.-tól a Nat Geo Wild HD már magyar nyelven is elérhető lett így még több szórakozást tud majd nyújtani a magyar nézőknek.

De vizsgáljuk meg jobban, hogy az embereknek miért van szükségük ismeretterjesztő csatornákra!

 Állati Csatornák


A statisztikai adatokalapján a National Geograpic 2007-ben még csak 0,8%-ot ért el az egész napos nézettségi statisztikák alapján.

A 18 és 49 év közötti korosztályban pedig 1,0%-ot ért el. Haladva a mai korig ez folyamatosan növekedni látszik. De ne feledkezzünk meg a versenytársakról sem, a legnagyobb rivális a Discovery Channel ami sokszor meg is előzi a Nat.Geot. a Discovery Channelnek is több kisebb csatornája van például a Discovery Sience vagy a Discovery Wild. A nagy versenytársnak van egy adóász csatornája is amit úgy hívnak, hogy  Animal Planet  ami nagy nézettségi arányt tudott elérni mivel csak állatokkal foglalkozik és az állat-ember kapcsolatokkal míg a Nat. Geo. és a Discovery többi csatornája a tudománnyal és a természetvédelemmel is.

Állatok a Tvben

Miért van szükségünk ismeretterjesztő és állatokkal foglalkozó csatornákra? Erre egyszerű a válasz mégis szerteágazó kérdéseket vet fel.  A válasz az, hogy mert jó nézni őket, kikapcsol minket és megnevettet. Viszont ha belegondolunk sokkal mélyebben gyökerezik ez mint, hogy az állatok mókásak.  A Natinonal Geographic és  Discovery Channel tanító jellegű tv csatorna olyan férfiak nézik akik általában magas végzettséggel rendelkeznek. Ez egy ilyen társadalmi réteget céloz meg. Viszont ha nem vagyunk vakok akkor észrevehetjük azt is hogy az emberek kezdenek természettudatosabbak lenni, próbálják azt helyrehozni amit elrontottak és ehhez segítség kell. Ezek a csatornák egy ilyen segítségnyújtás nekik, hogy legyünk természettudatosabbak, mit kell tenni ez ügyben. Az Animal Planet viszont nem csak ezt a társadalmi réteget célozza meg hanem már a nők és a gyerekek felé is nyit.  Külön műsorok vannak a gyerekeknek például a Amerika legédesebb háziállatai. Míg a nők felé a 101 nagykutya vagy a 101 kiscica.

 Miért kellenek a HD csatornák?

A HD csatornák azért jöttek létre, hogy gyönyörködjenek benne az emberek. Nekem saját tapasztalom volt amikor megnézem egy ilyen HD felvételt a vízi világról és egyszerűen észre sem vettem de órák teltek el és csak ámultam és bámultam. Ezek a csatornák már többek egy jó felbontású képernyőkímélőnél. Olyan világokba engednek beleengedést ahova soha nem fogunk eljutni talán.

Összegezve, igenis van helye az állatoknak és a természetnek a tvzés világában. Különben „elbutulnánk”, ezek a csatornák pedig szórakoztatva tanítanak minket környezettudatosságra.
A másik téma amit feszegettünk pedig az, hogy miért kerül egy csatornába a másik csatornának az ajánlata. Ez pusztán csak egy új ügyes marketing fogás, hogy reklámozzuk egymás csatornáját, így nagyobb nézettségre tegyünk szert. Hogy hosszútávon jó-e az már a jövő kérdése. Most még jónak látszik.

Szerző: Hefler Katalin ambrelle[kukac]freemail.hu
 

1 komment

Címkék: állatcsatorna

A bejegyzés trackback címe:

https://marketintelligence.blog.hu/api/trackback/id/tr23419123

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

skyie 2012.01.22. 16:33:43

Szia,
ha már ismeretterjesző csatornák, ne feledkezzünk meg a magyar feltörekvő apróságokról sem: nemrégiben indult (illetve találtam meg) az Ozone Network és a Life Network csatornákat, amelyek egyre színvonalasabb és szebb műsorokat kínálnak nekünk. Különösen ajánlom az idősebb korosztálynak szóló Egyenlítő c. beszélgetős műsort, melyben hazánk neves tudósait szólaltatják meg aktuális témákról a riporterek. És ott van a Spektrum, ami szerintem egy igazi gyöngyszem, ha valakinek már igazán elege van a mocsári favágókból, rákhalászokból és autószerelő ficsúrokból; és köszönjük nekik Máté Bencéről szóló gyönyörű természetfotós-sorozatot!