HTML

Friss topikok


Marketintelligence

A remek Hallgatói esszék, dolgozatok, gondolatok olvasóinak száma kevés, DE az eszmei értékük magas! Emiatt hoztam létre eme blogot, hogy publicitást nyerjenek a kitűnő ötletek, megoldások! Mert a TUDÁS nem öncélú. A tudást megosztani ÉR! :) A csapat mögött: Bernschütz Mária, PhD.Elérhetőség: marketintelligence2010[kukac]gmail.com

Linkblog

Címkék

adatok (1) adblock (1) AdSense (1) AdWords (1) állat (1) állatcsatorna (1) alternatív (3) ambient (1) Apple (2) applikáció (1) asszociáció (2) attitűd (1) bankolás (1) blogolás (1) broadcast (1) buzz (1) civil (4) digitális (1) digitalizáció (2) dropon (1) ebook (2) ello (1) énmárka (4) etika. (1) Facebook (4) facebook (1) felhő (1) fesztivál (1) film (1) fogyasztó (1) fogyasztói magatartás (1) gamification (1) gerilla (3) Google (1) hilton (1) hologram (1) HTC (1) identitás (1) imázs (1) infokommunikáció (2) ingame advertising (1) interaktív (1) internet (3) internetgeneráció (1) ipm (1) IT biztonság (1) kereskedelmi márka (1) kereső (1) kiállítás (1) kiberbiztonság (1) kibertér (1) kockázat (1) közösségi (8) kritika (2) kutatás (2) live stream (1) lokációs (1) márka (4) marketing (4) marketingkommunikáció (10) MarketIntelligence (1) mém (1) mobilinternet (1) monopólium (1) motiváció (1) mozi (1) nagyképernyő (1) nonprofit (1) non spot (1) nyereményfelajánlás (1) okostelefon (2) oktatás (1) online media (3) optimalizáció (1) óvszer (2) PPC (1) product placement (2) rádió (2) reklám (3) reklámblokkolás (1) reklámstratégia (1) saját márka (1) sajtó (1) SEO (1) solomo (1) startup (1) streaming (1) szabadalom (1) szabás (1) szakdolgozat kivonat (2) személyes (1) személyesmarketing (2) személyre (1) sziget (1) szinkron (1) szlogen (1) szolgáltatás (2) szponzoráció (2) tartalommarketing (1) termékelhelyezés (2) tetoválás (1) tévé (1) time management (1) UGC (2) újmédia (3) ustream (1) válság (1) vendég (1) verseny (1) videójáték (1) video streaming (2) virtuális (1) vírus (1) webse (1) websorozat (1) zene (1) Zgeneráció (4)

A Nokia-Windows együttműködés megtöri az iPhone hegemóniát?

2011.09.27. 08:30 Bernschütz

A Nokia-Windows együttműködés megtöri az iPhone  hegemóniát?


Az okostelefonok piaca minden bizonnyal nagy fordulópont előtt áll. Öt év múlva már rá sem fogunk ismerni a mai állapotokra. A Nokia-Windows együttműködés új távlatokat ígér. Az iOS és az Android piaci részesedése hamarosan csökkeni fog, és mindez a Windows Mobile vitorlájába hajtja a szelet. 

A harmadik pólus születése



Napjainkban az egyik leginkább feltörekvő elektronikai-technológiai piac az okostelefonok piaca, ezen belül is a származtatott keresleti alapon létrejövő mobil operációs rendszerek piaca kap kitüntetett figyelmet a B2C kommunikációt folytató gyártók mellett. Az eredetileg B2B (OS gyártók – telefon gyártók) piacnak minősülő operációs rendszer piac fogyasztói (telefon gyártók – üzleti és magáncélú) pull kommunikációba kezdett már egy ideje, melynek az eredménye az, hogy a fogyasztók egyre nagyobb képet kapnak a rendszerekről, sőt döntési szempontként jelentkezik e dimenzió egy-egy mobil-készülék választásakor.

Piaci helyzetkép


Jelenleg az okostelefonok piaca a fejlettebb országokban koncentrálódik a magasabb elkölthető jövedelem miatt.


 

 

 

 

 

 

 

 A 72%-os növekedés elképesztő a gazdasági helyzethez viszonyítva. Látható, hogy az Android rendszer tör előre a legnagyobb mértékben. A Microsoft rendszere jelenleg csak az ötödik a rangsorban meglehetősen alacsony piaci részesedéssel. A Symbian nagy piacrészt vesztett, sőt a leginkább Symbian-t alkalmazó márka is visszaesésben a világpiacon teljes mobiltelefon eladásokat tekintve (Nokia piaci részesedés változás 2009-ről 2010-re: 38%  29%, Gartner, 2011).

A Microsoft új operációs rendszere


A világpiaci helyzetet feltérképezve látható, hogy a Microsoft szinte nem számottevő szereplőként van jelen a piacon. A jelenlegi Microsoft mobile OS Windows Mobile 6.5 név alatt fut, de a versenyben való érvényesülésért a cég hamarosan a Windows Phone 7 mobile OS-re vált. A piaci tesztek lezajlottak és már az első WP7-et futtató modellek is megjelentek a piacon: LG Optimus 7, Samsung Omnia 7 és a HTC WP7-es változata (Bodnár Ádám, 2010). A Microsoft-nak sikerült a jelenlegi legnagyobb piaci szereplővel is megállapodnia, így a Nokia is sokasával WP7 telefonokat fog piacra dobni. A Microsoft semmiképp sem szeretné elengedni annak a lehetőségét, hogy az elkövetkezendő öt évben kétszeresére növekvő mobile OS piacból (Leach, 2011) a legnagyobb részt szakíthassa ki.
Szakértők szerint az együttműködés oly mértékben sikeres lesz, hogy felzárkózik a Microsoft az Android és az iOS mellé 2016-ra a Nokia áltál immár nem preferált Symbian leszálló ágán (Leach, 2011). Várhatóan az említett OS gyártók 20-20-20%-os piaci részesedéssel fognak rendelkezni az említett évben (Tom Warren, 2011). Ráadásul a Windows 8 2012-es kiadásával a WP8 is piacra kerülhet, mely szintén a Microsoft táborát fogja erősíteni a forradalmasított rendszerrel (Tóth Balázs, 2011).
Miért is lehet majd sikeres a Windows Phone 7 OS?
 

 Az új rendszer forradalmi, felhasználóbarátabb és könnyebben kezelhető felülete, a megfelelően előírt minimális hardverspecifikációk, a kiterjedt gyártói támogatás, a kellő mértékű kontroll, az ismert fejlesztői környezet, az integrált közösségi szolgáltatások, a játékra való alkalmasság (X-Box integritás) és a munkában való produktivitás (Office 2010 Mobile) mind hozzájárulhatnak majd a rendszer sikerességéhez. Sőt, a Mango névre keresztelt frissítés során a HTML5-ön alapuló Internet Explorer 9 mobil verziója is részét képezné az új rendszernek. Így a Microsoftnak egy olyan rendszert sikerül majd alkotnia, mely az embert 360°-os tekintetben kiszolgálja majd. A Microsoft a termékét úgy pozícionálja, hogy az nem egy kis számítógép, hanem mobiltelefon és a könnyű kezelhetőség, a felhasználóbarátság és a produktivitás a célja, mely szakértők szerint sikeresen implementálódott a megvalósításban (Bodnár Ádám, 2011).
 

Stratégiai szintű megfontolások a fentiek kapcsán


Stratégia kapcsán a két legfontosabb versenytárs, a mobilgyártók, a felhasználók és kommunikációs szakma oldalait érdemes megvizsgálni. Ezen kívül meg kell említeni azt, hogy a Symbian piacról történő kivezetése mindenképp egy olyan stratégiai szempont a Nokia részéről (a Symbian Nokia érdekeltségű), mely nélkül a WP7 nem érhet el piaci sikereket.
A versenytársaknak mindenképpen a Windows Phone 7 újításainak mielőbbi adaptálására és továbbfejlesztésére kell törekedni. Bár a túlságosan bonyolult Android és a széles körben elfogadott szabványokat mellőző iOS számára nehéz lesz például olyan szinten felvenni a versenyt, hogy a WP7-en az Office dokumentumok kompatibilitási problémák nélkül szerkeszthetők lesznek az Office 2010 mobile alkalmazásával. A WP7 olyan stratégiát követ, mely erősíti a Windows, az X-Box és az Office platformokat, mellyel olyan szinergia érhető el, ami a másik két rendszerrel sosem. A kompatibilitást kell az okostelefon gyártók stratégiájába integrálni, ha versenyképesek akarnak maradni.
A mobilgyártókat tekintve megállapítható, hogy egy olyan stratégiai lehetőség nyílik számukra, mely az iPhone elleni versenyképességet növelné. Például a Sony Ericsson számára mindenképp megfontolandó az Android ellen a WP7 támogatása.
 

Végeredményben a mobilgyártók állnak legközelebb a fogyasztókhoz, így számukra kulcsfontosságú az, hogy a fogyasztók WP7 iránti elfogadásának mértékét felhasználják hardware-ük értékesítés-növelésére. A fogyasztók az újonnan fejlesztett hub-ok és rendszer, valamint integritás által olyan élményt kaphatnak majd, mely egyedülálló.
A kommunikációs szakmát tekintve mindenképp alkalmazkodni kell ahhoz, hogy egy HTML5 szabványt alkalmazó készülékkel lesz dolguk. Ráadásul elérhetővé válik majd egy egységesített X-Box rendszeren alapuló játék-hub, mely az advergaming kapcsán fontos stratégiai szempont lesz. Az applikációkat tekintve leginkább csak programozási szinten lesz változás. 

Végkövetkeztetések


Az elemzés kapcsán a következő stratégiai szintű hatások tárhatók fel.
•    Hárompólusúvá válik majd az okostelefon OS verseny, és a Windows Phone 7 nem az Android – iOS által képzelt kontinuumba fog belehelyezkedni, hanem újat alkot a felhasználók számára.
•    A stratégiai szempontok a mobile OS piacon elmozdulnak majd az integrálhatóság, kompatibilitás, 360°-os kiszolgálás, egyszerűség és újra „csak” telefonnak lenni érzés felé.
•    A Nokia és a WP7 olyan stratégiai kapocs lesz a piacon, mely mindkét szereplő piaci részesedésének növelésére lesz alkalmas a piaci elemzők szerint.
•    Változik az okostelefonok megítélése egy ilyen technológiai újítás során.
•    Újabb kommunikációs lehetőségek állnak majd a hirdetők rendelkezésére, pl. HTML5 és X-Box.

 Szerző: Klaba Márk, klabamark[kukac]gmail.com

1 komment

Címkék: okostelefon

A bejegyzés trackback címe:

https://marketintelligence.blog.hu/api/trackback/id/tr243259460

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.