HTML

Friss topikok


Marketintelligence

A remek Hallgatói esszék, dolgozatok, gondolatok olvasóinak száma kevés, DE az eszmei értékük magas! Emiatt hoztam létre eme blogot, hogy publicitást nyerjenek a kitűnő ötletek, megoldások! Mert a TUDÁS nem öncélú. A tudást megosztani ÉR! :) A csapat mögött: Bernschütz Mária, PhD.Elérhetőség: marketintelligence2010[kukac]gmail.com

Linkblog

Címkék

adatok (1) adblock (1) AdSense (1) AdWords (1) állat (1) állatcsatorna (1) alternatív (3) ambient (1) Apple (2) applikáció (1) asszociáció (2) attitűd (1) bankolás (1) blogolás (1) broadcast (1) buzz (1) civil (4) digitális (1) digitalizáció (2) dropon (1) ebook (2) ello (1) énmárka (4) etika. (1) Facebook (4) facebook (1) felhő (1) fesztivál (1) film (1) fogyasztó (1) fogyasztói magatartás (1) gamification (1) gerilla (3) Google (1) hilton (1) hologram (1) HTC (1) identitás (1) imázs (1) infokommunikáció (2) ingame advertising (1) interaktív (1) internet (3) internetgeneráció (1) ipm (1) IT biztonság (1) kereskedelmi márka (1) kereső (1) kiállítás (1) kiberbiztonság (1) kibertér (1) kockázat (1) közösségi (8) kritika (2) kutatás (2) live stream (1) lokációs (1) márka (4) marketing (4) marketingkommunikáció (10) MarketIntelligence (1) mém (1) mobilinternet (1) monopólium (1) motiváció (1) mozi (1) nagyképernyő (1) nonprofit (1) non spot (1) nyereményfelajánlás (1) okostelefon (2) oktatás (1) online media (3) optimalizáció (1) óvszer (2) PPC (1) product placement (2) rádió (2) reklám (3) reklámblokkolás (1) reklámstratégia (1) saját márka (1) sajtó (1) SEO (1) solomo (1) startup (1) streaming (1) szabadalom (1) szabás (1) szakdolgozat kivonat (2) személyes (1) személyesmarketing (2) személyre (1) sziget (1) szinkron (1) szlogen (1) szolgáltatás (2) szponzoráció (2) tartalommarketing (1) termékelhelyezés (2) tetoválás (1) tévé (1) time management (1) UGC (2) újmédia (3) ustream (1) válság (1) vendég (1) verseny (1) videójáték (1) video streaming (2) virtuális (1) vírus (1) webse (1) websorozat (1) zene (1) Zgeneráció (4)

Mi is az a coaching?

2011.06.04. 11:05 Bernschütz

MarketIntelligence teambuilder összejövetel fókuszában a "business coach" fogalom tisztázása állt. Mivel a csoportban nemcsak végzős, végzett hallgatók vannak, hanem már több éve dolgozó menedzserek is, ezért a résztvevők közül többen már megfogalmazódtak azok a problémák, amelyekkel a business coach, avagy a life coach foglalkozik. 

A Coaching Team Kft céget három igen motivált, energikus, gyakorlott coach alapította. Először bevezetett minket a coaching témakörbe Lerf Andrea, ki közel 10 évet foglalkozott termék- és márkamenedzseléssel, mely során munkáját többször támogatta coach, aztán váltott és átült az asztal másik oldalára, és most már ő kísér másokat. Az Ő területei stresszkezelés, asszertivitás, időgazdálkodás, kismamák reintegrálása.

A coacholás alatt olyan alapvető kérdéseket tesznek fel az ügyfélnek, amelyek elsősorban az ügyfélre fókuszálnak és NEM egy cég, tulajdonos érdekeire. Saját meghatározásuk szerint a business coach: 

A business coaching általában az üzleti dilemmákból eredő problémákat hivatott megoldani, de akár különféle készségek elsajátításán is sokat lendíthet. 
Amennyiben felsővezetőkkel dolgozunk, executive coachingról beszélünk. Ez esetben a felsővezetőkkel történő 'személyi edzésről” van szó, jellemzően stratégiai kérdések, változásmenedzsment, és különböző vezetői dilemmák jelentik a témát. 
Business coaching során vezetőkkel, középvezetőkkel, menedzserekkel, vállalkozókkal foglalkozunk, a téma a karrier coachingtól a skill coachingig sokféle lehet. Dolgozhatunk a vezetői alapkészségek fejlesztésén (motiválás, csapatépítés, delegálás, döntéshozatal, szervezés, kommunikáció stb), hogy a későbbiekben azokra bátran építkezhessenek, de lehet a téma a stressz kezelése, az énmárka fejlesztése és a karriermenedzsment is, stb.

 Bite Barbara, már nagyon fiatalon, 25 évesen, több mint 100 alkalmazottat irányított. Élsportolói múltja megadta neki azt az energiát és kötelességtudatot, amellyel korábban a vállalatok érdekeit képviselte. Így nagyon korán találkozott azokkal a menedzseri problémákkal, amelyekkel ma már mint coach foglalkozik.  Ő a prezentációjában a fiatal vezetők problémáival foglalkozott.  Rámutatott arra, hogy milyen alapvető mozgatórugói vannak egy menedzsernek (fókusz, motiváció), és melyek azok a hívószavak, amelyekkel a munkaadók többletmunkára "késztetik" a munkavállalókat.

Majd csoport-coachingon vettünk részt, így a kaptunk ízelítőt a coachingolás folyamatából, valamint kiscsoportokban egy-egy coach segítségével, és útmutatásával vezetői tulajdonságokról gondolkodtunk, és tűztük ki a saját céljainkat. 

Vass Andrea befejezésül a perszonal brandingről beszélt, az én-márkáról. Ő marketingkommunikáció területén, ezen belül is a reklámiparágban dolgozott több mint 15 évig, ebből 11 évig vezetőként. Gyakorlatot szerzett, többek között a vezető, döntéshozó,  ötletelő, szervező, tárgyaló és ügyfélkapcsolatos szerepekben. A karriertervezésben nagyon fontos előre tudni a céljainkat, azt, hogy ismerjük meg magunkat, tudjuk, hogy mit sugárzunk, mi a márkánk. Arra kérdésre, hogy ki érzi, hogy van saját énmárkája, nem sokan tettünk fel a kezünket, azonban hogy kinek van különleges élménye egy márkával, arra már sokkal bátrabban válaszoltunk. A márkaválasztásaink sokat elárulnak rólunk. Ott vannak mögöttük a választásunkat motiváló értékeink és a gondolkodásunk. Amit más márkákban becsülünk, sokszor mi is azt nyújtjuk az ügyfeleinknek. Hozzátette, hogy a jó vezetőt az embereknek magukból kell eredeztetniük, kifejleszteniük, nem különféle könyvekből, vagy viselkedés mintázat másolásból.

 

A gyakorlatok és prezentációk után számos kérdés merült fel a coachinggal kapcsolatosan, többek közt a szakmai és a magánélet "szentségéről" kérdeztek, azaz, hogy a coach kérdéseivel gyakran túllépi a munkahely légkörét, így nem biztosított az információáramlás, hiszen talán öntudatlanul fontos információkat adnak ki az ügyfelek. Válaszul Barbara megnyugtatott minket azzal, hogy a coach titoktartást köt az ügyfelével. A coaching folyamat lényege egy közösen kitűzött  cél elérése. A cél nem feltétlenül a személyiség változásával írható le, hanem egyfajta viselkedésmintázat változásával, és az időtáv is előre meghatározott. 

Megragadt bennem egy mondat: "A személyes márka tartalma az, amit akkor mondanak, mikor kiléptél a szobából."

 Nagyon szépen köszönjük a Coaching Teamnek a prezentációkat! Remélem hamarosan ismét találkozunk! 

FŐ BUSINESS COACHING TERÜLETEINK:
 
  • Karriertervezés, karrierváltás, személyes márka / énmárka építése

  • Vezetői készségek és vezetői stílus fejlesztése

  • Önbizalom és asszertivitás

  • Középvezetők fejlesztése

  • Problémamegoldás és döntéshozatal

  • Munka-magánélet egyensúly, stresszmenedzsment


 A folyamat kerete:

A coaching folyamat heti rendszerességgel, 5 alkalomból áll.

Egy coaching ülés időtartama 2x1,5 óra. 
A csoport létszáma 4-8 fő.

 

Az egyéni coaching esetében a következő:
coaching folyamat: 5-10 alkalom, 1-2 heti gyakorisággal
1 coaching ülés időtartama: 1-1,5 óra

  

Mi a résztvevő haszna? 

A résztvevő a folyamat végeztével, a helyzetét és lehetőségeit körbejárva, nagyobb önismerettel, az adott témához kapcsolódó akcióterv birtokában, a korábbinál tudatosabban fogja tudni a munkahelyi kihívásait kezelni.

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://marketintelligence.blog.hu/api/trackback/id/tr22956037

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.