HTML

Friss topikok


Marketintelligence

A remek Hallgatói esszék, dolgozatok, gondolatok olvasóinak száma kevés, DE az eszmei értékük magas! Emiatt hoztam létre eme blogot, hogy publicitást nyerjenek a kitűnő ötletek, megoldások! Mert a TUDÁS nem öncélú. A tudást megosztani ÉR! :) A csapat mögött: Bernschütz Mária, PhD.Elérhetőség: marketintelligence2010[kukac]gmail.com

Linkblog

Címkék

adatok (1) adblock (1) AdSense (1) AdWords (1) állat (1) állatcsatorna (1) alternatív (3) ambient (1) Apple (2) applikáció (1) asszociáció (2) attitűd (1) bankolás (1) blogolás (1) broadcast (1) buzz (1) civil (4) digitális (1) digitalizáció (2) dropon (1) ebook (2) ello (1) énmárka (4) etika. (1) Facebook (4) facebook (1) felhő (1) fesztivál (1) film (1) fogyasztó (1) fogyasztói magatartás (1) gamification (1) gerilla (3) Google (1) hilton (1) hologram (1) HTC (1) identitás (1) imázs (1) infokommunikáció (2) ingame advertising (1) interaktív (1) internet (3) internetgeneráció (1) ipm (1) IT biztonság (1) kereskedelmi márka (1) kereső (1) kiállítás (1) kiberbiztonság (1) kibertér (1) kockázat (1) közösségi (8) kritika (2) kutatás (2) live stream (1) lokációs (1) márka (4) marketing (4) marketingkommunikáció (10) MarketIntelligence (1) mém (1) mobilinternet (1) monopólium (1) motiváció (1) mozi (1) nagyképernyő (1) nonprofit (1) non spot (1) nyereményfelajánlás (1) okostelefon (2) oktatás (1) online media (3) optimalizáció (1) óvszer (2) PPC (1) product placement (2) rádió (2) reklám (3) reklámblokkolás (1) reklámstratégia (1) saját márka (1) sajtó (1) SEO (1) solomo (1) startup (1) streaming (1) szabadalom (1) szabás (1) szakdolgozat kivonat (2) személyes (1) személyesmarketing (2) személyre (1) sziget (1) szinkron (1) szlogen (1) szolgáltatás (2) szponzoráció (2) tartalommarketing (1) termékelhelyezés (2) tetoválás (1) tévé (1) time management (1) UGC (2) újmédia (3) ustream (1) válság (1) vendég (1) verseny (1) videójáték (1) video streaming (2) virtuális (1) vírus (1) webse (1) websorozat (1) zene (1) Zgeneráció (4)

Közösségi médiahasználat II. - országmárkázás a Facebook oldalak által?

2011.06.01. 16:42 Bernschütz

 http://marketintelligence.blog.hu/2011/05/30/kozossegi_mediahasznalat_nemzetkozi_osszehasonlitas

Folyt. köv. a fenti linknek :)

3.4. Férfiak, nők aránya

NEM

FÉRFI

Egyesült Államok

55

45

Németország

53

47

Franciaország

50

50

Magyarország

49

51

4.táblázat: Nem szerinti megoszlása Facebook

F: Socialbakers.com

Nagyon érdekes a nem szerinti megoszlás, hiszen fele-fele arányt képviseli minden kutatásba bevont ország. Azonban az Egyesült Államokban és Németországban, inkább a férfiak a felülreprezentáltak, míg ha élesen fogalmazunk itthon inkább a nők. Ezt támasztja alá az a tény, hogy Magyarországon több nő internetezik, sőt több a csak nőknek szánt online portál, illetve tartalom.

3.5. TOP 5 Facebook rajongói oldalak

Egyesült Államok

Németország

Franciaország

Magyarország

e fő

e fő

e fő

e fő

Xbox

9 324

FC Bayern München

1 412

CHANEL

3 784

Túró Rudi

390

McDonald's

8 562

HUGO BOSS

664

Louis Vuitton

2 559

Milka csokoládé

253

Subway

6 672

Kinder Riegel

333

Oasis Fun Page

1 759

Mekizni jó!

236

Taco Bell

6 663

Starbucks Deutschland

278

Je ne peux pas vivre sans musique

1 530

Bónusz Brigád

164

Walmart

6 009

Nike Football deutsch

267

Disneyland® Paris

1 209

NoSalty a Webszakácskönyv

85

5.táblázat: TOP öt rajongói oldalak a Facebook-n a vizsgált négy ország tekintetében

F: Socialbakers.com

A Socalbakers.com weboldalról, még a TOP 5 rajongói oldalról is kapunk információkat. Itt is az Egyesült Államok rajongói oldalai tudhatják a legtöbb regisztráltat maguk mögött, majd Franciaország, Németország, Magyarország a sorrend.

Ha megnézzük, hogy mely oldalak kerültek be a TOP 5 kategóriába, akkor már kissé közelednek a vizsgált országok egymáshoz! Azt tudjuk, hogy a globális márkaérték Top 100 márkája közül az első 50-ben döntően Egyesült Államok márkái kerülnek be. Így a márkakommunikációra költött összegek és a márkaértékbe vetett bizalom miatt nem meglepő McDonalds, Nike, Starbucks térnyerése sem.

3.6. Saját nemzeti márkák szerepe

Nemzeti márkák szerepeltetése a közösségi oldalon sajátságos és országonként változó. Egyrészt tükrözi az adott márka kommunikációjába (lásd nyereményjátékba) vetett pénz összegét. Bár azóta már nem lehet, játékkal növelni a rajongótábort. De tükrözheti a felhasználók pozitív attitűdjét is, egy ilyen globális platformon fejezzék ki az országot képviselő márkákat.

Franciaországban igen erős a saját márkák térnyerése a francia nemzeti márkák rajongása a közösségi oldalon. A német felhasználóknál is elől áll a labdarúgó csapat, vagy a magyar Túró Rudi.

A magyar top 5 rajongói táborból azt a következtetést lehet levonni, hogy Túró Rudi egy igen népszerű és szerethető márka, de ugyanilyen retro-s pozitív érzés fogja el a magyarokat a Milka csokoládémárkával szemben. Ezt a pozitív attitűdöt még a rendszerváltás időszakából mentette át a cég, mikor itthon csak a Milkát lehetett külföldi csokoládéként megvásárolni.

Bónuszbrigád egy új online kuponforgalmazással foglalkozó cég. Az eladás értékesítés modernkori változatát teremtették meg, azzal, hogy felveszik a kiskereskedésekkel a kapcsolatot, majd az akciókat meghirdetik a felhasználók között, nem egyszer fordult elő, hogy több mint 50 %-kal olcsóbban lehetett termékhez jutni . A magyarok árérzékenysége miatt e rajongói oldal nagyon hamar magas ismertségre tett szert.

4. Általánosan a közösségi oldalak használatáról Magyarországon

A felmérésben részt vevő 18-64 évesek több mint fele (56%) napi szinten látogatja valamelyik közösségi oldalt, közel 20 százalék munkaidőben sem tud lemondani róluk - állapította meg a Marketing&Média megbízásából a KutatóCentrum által elvégzett felmérés. A közösségi oldalakban rejlő legtöbb lehetőséget a fiatalok aknázzák ki: a megkérdezett 18-24 évesek 45 százaléka gyakrabban használja a hasonló portálokat üzenetküldésre, mint e-mail fiókját, és közel felük szívesen telepít kisalkalmazásokat, illetve lép be különböző csoportokba. Üzleti célokra a válaszadók 4 százaléka használja a közösségi médiát, így például hirdet, céges profilokat kezel vagy rövid üzenetekben kommunikál ügyfélkörével.

Facebook - töretlen fejlődés

A KutatóCentrum által vizsgált oldalak - iWiW, Facebook, MyVIP, Myspace, Twitter - között még mindig az iWiW rendelkezik a legnagyobb taglétszámmal, a közösségi oldalakat használó megkérdezettek 95 százaléka regisztrálta magát a felületen. Ugyanakkor a Facebook továbbra is rendkívül dinamikus növekedést mutat, miközben az iWiW-en regisztráltak száma némileg csökkent.

Hasonlóan dinamikus fejlődés csak a Twitter esetében tapasztalható, bár az itt regisztráltak száma jóval alacsonyabb, mint a vezető portálok esetében (10%). Ha együtt vizsgáljuk a regisztrációk és a tényleges látogatók számát, árnyaltabb képet kapunk. A legalább egy oldalon regisztráltak körében a legnagyobb inaktív tagsággal a Myspace rendelkezik, a hozzáféréssel rendelkező megkérdezetteknek több mint 70 százaléka nem látogatja a portált, de a Twitter és a MyVIP tagoknak is több mint 50 százaléka inaktív felhasználó. Az iWiW tagok már jóval rendszeresebben látogatják az oldalt: a regisztráltaknak több mint 85 százaléka aktív, a Facebook esetében pedig ez a szám közel 90 százalék.

Minden országot érint a közösségi média térnyerése. A magyar piacon 3,3 millió felhasználó fölött jár a Facebook, akiknek a 65 százaléka napi szinten visszatér. A szájreklám mindig is fontos tényező volt a vásárlási döntésekben, ami a közösségi médiában új lendületet és platformot kapott. A Facebookon hosszabb távon nem a játékos alkalmazások lesznek a legfontosabbak, hanem a közösségi vásárlást lehetővé tevők. A közösségi oldalak hirdetési piacán a legnagyobb részesedéssel a Facebook rendelkezik, emiatt a nemzetközi összehasonlításban koncentráltunk erre a közösségi oldalra.

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://marketintelligence.blog.hu/api/trackback/id/tr302949154

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.