http://marketintelligence.blog.hu/2011/05/30/kozossegi_mediahasznalat_nemzetkozi_osszehasonlitas
Folyt. köv. a fenti linknek :)
3.4. Férfiak, nők aránya
NEM | FÉRFI | NŐ |
Egyesült Államok | 55 | 45 |
Németország | 53 | 47 |
Franciaország | 50 | 50 |
Magyarország | 49 | 51 |
4.táblázat: Nem szerinti megoszlása Facebook
F: Socialbakers.com
Nagyon érdekes a nem szerinti megoszlás, hiszen fele-fele arányt képviseli minden kutatásba bevont ország. Azonban az Egyesült Államokban és Németországban, inkább a férfiak a felülreprezentáltak, míg ha élesen fogalmazunk itthon inkább a nők. Ezt támasztja alá az a tény, hogy Magyarországon több nő internetezik, sőt több a csak nőknek szánt online portál, illetve tartalom.
3.5. TOP 5 Facebook rajongói oldalak
Egyesült Államok | Németország | Franciaország | Magyarország | ||||
e fő | e fő | e fő | e fő | ||||
9 324 | 1 412 | 3 784 | 390 | ||||
8 562 | 664 | 2 559 | 253 | ||||
6 672 | 333 | 1 759 | 236 | ||||
6 663 | 278 | 1 530 | 164 | ||||
6 009 | 267 | 1 209 | 85 |
5.táblázat: TOP öt rajongói oldalak a Facebook-n a vizsgált négy ország tekintetében
F: Socialbakers.com
A Socalbakers.com weboldalról, még a TOP 5 rajongói oldalról is kapunk információkat. Itt is az Egyesült Államok rajongói oldalai tudhatják a legtöbb regisztráltat maguk mögött, majd Franciaország, Németország, Magyarország a sorrend.
Ha megnézzük, hogy mely oldalak kerültek be a TOP 5 kategóriába, akkor már kissé közelednek a vizsgált országok egymáshoz! Azt tudjuk, hogy a globális márkaérték Top 100 márkája közül az első 50-ben döntően Egyesült Államok márkái kerülnek be. Így a márkakommunikációra költött összegek és a márkaértékbe vetett bizalom miatt nem meglepő McDonalds, Nike, Starbucks térnyerése sem.
3.6. Saját nemzeti márkák szerepe
Nemzeti márkák szerepeltetése a közösségi oldalon sajátságos és országonként változó. Egyrészt tükrözi az adott márka kommunikációjába (lásd nyereményjátékba) vetett pénz összegét. Bár azóta már nem lehet, játékkal növelni a rajongótábort. De tükrözheti a felhasználók pozitív attitűdjét is, egy ilyen globális platformon fejezzék ki az országot képviselő márkákat.
Franciaországban igen erős a saját márkák térnyerése a francia nemzeti márkák rajongása a közösségi oldalon. A német felhasználóknál is elől áll a labdarúgó csapat, vagy a magyar Túró Rudi.
A magyar top 5 rajongói táborból azt a következtetést lehet levonni, hogy Túró Rudi egy igen népszerű és szerethető márka, de ugyanilyen retro-s pozitív érzés fogja el a magyarokat a Milka csokoládémárkával szemben. Ezt a pozitív attitűdöt még a rendszerváltás időszakából mentette át a cég, mikor itthon csak a Milkát lehetett külföldi csokoládéként megvásárolni.
Bónuszbrigád egy új online kuponforgalmazással foglalkozó cég. Az eladás értékesítés modernkori változatát teremtették meg, azzal, hogy felveszik a kiskereskedésekkel a kapcsolatot, majd az akciókat meghirdetik a felhasználók között, nem egyszer fordult elő, hogy több mint 50 %-kal olcsóbban lehetett termékhez jutni . A magyarok árérzékenysége miatt e rajongói oldal nagyon hamar magas ismertségre tett szert.
4. Általánosan a közösségi oldalak használatáról Magyarországon
A felmérésben részt vevő 18-64 évesek több mint fele (56%) napi szinten látogatja valamelyik közösségi oldalt, közel 20 százalék munkaidőben sem tud lemondani róluk - állapította meg a Marketing&Média megbízásából a KutatóCentrum által elvégzett felmérés. A közösségi oldalakban rejlő legtöbb lehetőséget a fiatalok aknázzák ki: a megkérdezett 18-24 évesek 45 százaléka gyakrabban használja a hasonló portálokat üzenetküldésre, mint e-mail fiókját, és közel felük szívesen telepít kisalkalmazásokat, illetve lép be különböző csoportokba. Üzleti célokra a válaszadók 4 százaléka használja a közösségi médiát, így például hirdet, céges profilokat kezel vagy rövid üzenetekben kommunikál ügyfélkörével.
Facebook - töretlen fejlődés
A KutatóCentrum által vizsgált oldalak - iWiW, Facebook, MyVIP, Myspace, Twitter - között még mindig az iWiW rendelkezik a legnagyobb taglétszámmal, a közösségi oldalakat használó megkérdezettek 95 százaléka regisztrálta magát a felületen. Ugyanakkor a Facebook továbbra is rendkívül dinamikus növekedést mutat, miközben az iWiW-en regisztráltak száma némileg csökkent.
Hasonlóan dinamikus fejlődés csak a Twitter esetében tapasztalható, bár az itt regisztráltak száma jóval alacsonyabb, mint a vezető portálok esetében (10%). Ha együtt vizsgáljuk a regisztrációk és a tényleges látogatók számát, árnyaltabb képet kapunk. A legalább egy oldalon regisztráltak körében a legnagyobb inaktív tagsággal a Myspace rendelkezik, a hozzáféréssel rendelkező megkérdezetteknek több mint 70 százaléka nem látogatja a portált, de a Twitter és a MyVIP tagoknak is több mint 50 százaléka inaktív felhasználó. Az iWiW tagok már jóval rendszeresebben látogatják az oldalt: a regisztráltaknak több mint 85 százaléka aktív, a Facebook esetében pedig ez a szám közel 90 százalék.
Minden országot érint a közösségi média térnyerése. A magyar piacon 3,3 millió felhasználó fölött jár a Facebook, akiknek a 65 százaléka napi szinten visszatér. A szájreklám mindig is fontos tényező volt a vásárlási döntésekben, ami a közösségi médiában új lendületet és platformot kapott. A Facebookon hosszabb távon nem a játékos alkalmazások lesznek a legfontosabbak, hanem a közösségi vásárlást lehetővé tevők. A közösségi oldalak hirdetési piacán a legnagyobb részesedéssel a Facebook rendelkezik, emiatt a nemzetközi összehasonlításban koncentráltunk erre a közösségi oldalra.