HTML

Friss topikok


Marketintelligence

A remek Hallgatói esszék, dolgozatok, gondolatok olvasóinak száma kevés, DE az eszmei értékük magas! Emiatt hoztam létre eme blogot, hogy publicitást nyerjenek a kitűnő ötletek, megoldások! Mert a TUDÁS nem öncélú. A tudást megosztani ÉR! :) A csapat mögött: Bernschütz Mária, PhD.Elérhetőség: marketintelligence2010[kukac]gmail.com

Linkblog

Címkék

adatok (1) adblock (1) AdSense (1) AdWords (1) állat (1) állatcsatorna (1) alternatív (3) ambient (1) Apple (2) applikáció (1) asszociáció (2) attitűd (1) bankolás (1) blogolás (1) broadcast (1) buzz (1) civil (4) digitális (1) digitalizáció (2) dropon (1) ebook (2) ello (1) énmárka (4) etika. (1) Facebook (4) facebook (1) felhő (1) fesztivál (1) film (1) fogyasztó (1) fogyasztói magatartás (1) gamification (1) gerilla (3) Google (1) hilton (1) hologram (1) HTC (1) identitás (1) imázs (1) infokommunikáció (2) ingame advertising (1) interaktív (1) internet (3) internetgeneráció (1) ipm (1) IT biztonság (1) kereskedelmi márka (1) kereső (1) kiállítás (1) kiberbiztonság (1) kibertér (1) kockázat (1) közösségi (8) kritika (2) kutatás (2) live stream (1) lokációs (1) márka (4) marketing (4) marketingkommunikáció (10) MarketIntelligence (1) mém (1) mobilinternet (1) monopólium (1) motiváció (1) mozi (1) nagyképernyő (1) nonprofit (1) non spot (1) nyereményfelajánlás (1) okostelefon (2) oktatás (1) online media (3) optimalizáció (1) óvszer (2) PPC (1) product placement (2) rádió (2) reklám (3) reklámblokkolás (1) reklámstratégia (1) saját márka (1) sajtó (1) SEO (1) solomo (1) startup (1) streaming (1) szabadalom (1) szabás (1) szakdolgozat kivonat (2) személyes (1) személyesmarketing (2) személyre (1) sziget (1) szinkron (1) szlogen (1) szolgáltatás (2) szponzoráció (2) tartalommarketing (1) termékelhelyezés (2) tetoválás (1) tévé (1) time management (1) UGC (2) újmédia (3) ustream (1) válság (1) vendég (1) verseny (1) videójáték (1) video streaming (2) virtuális (1) vírus (1) webse (1) websorozat (1) zene (1) Zgeneráció (4)

Közösségi médiahasználat – nemzetközi összehasonlítás I.

2011.05.30. 21:26 Bernschütz

 Az internetpenetráció hazánkban már meghaladta az 55%-ot, több mint 3,62 millióan kapcsolódnak legalább havi rendszerességgel a világhálóra. A netezők ilyen magas aránya megreformálja a korábbi online marketing keretét. „A márkáknak oda kell menni, ahol a fogyasztóik vannak, tehát a közösségi oldalakra” állítja az egyik a házi szakújságíró, amelyet alátámaszt az a tény, hogy immáron több mint 3,25 millió magyar Facebook regisztrált van.

2007-ben esett meg először az Egyesült Államokban, hogy egy közösségi oldalt többször kerestek fel, mint a Google-t. Ha kiemelünk egy közösségi oldalt, nevezetesen a Facebookot, akkor máris 500 millió regisztráltról beszélhetünk.

 A hagyományos internetes tevékenységek – e-mailezés, böngészés, informálódás, online magazinok olvasása – mellett az internetezők mind nagyobb hányada használja az internet különböző, hasznos vagy éppen szórakoztató funkcióit. A legalább hetente internetező 14-69 évesek 61 százaléka használta már a világhálót álláskeresésre, hivatali ügyeket pedig 30 százalékuk intézett az interneten keresztül.

1. Digitalizáció

 A digitális média jelentheti magukat az eszközöket, a technikai újításokat is. Ezen technikai újítások száma drámaian megugrott az utóbbi 10 évben. Újabb és újabb technikai újdonságok jelentek meg, így nyújtva a hirdetők számára további reklámozási lehetőségeket. Ezt a jelenséget médiapluralizációnak nevezik. A közösségi oldal megjelenése ennek a médiapluralizációnak az eredménye és a web 2.0-s internetes alkalmazások között találjuk. Az internet web 1.0-s alkalmazása az emailezés volt, a web 2.0-s szolgáltatások:

          Közösségi oldalak (Social networking, például: iWiW, Orkut)

          Képmegosztó oldalak (Például: Flickr)

          Videó megosztó portálok (Például: YouTube)

          Blogok (különbséget kell tenni professzionális és egyéni blogok között, előbbi alkalmat nyújthat hirdetések elhelyezésére)

          Online irodai alkalmazások (Például: Google Calendar, Google Docs & Spreadsheets)

          Fórumok

          Wikipédia

          Aukciós oldalak (Például: eBay)

          Linkmegosztó szolgáltatások: RSS, Podcasting.

 

2. Marketingkommunikációs trendváltozás

Posztmodern fogyasztó, avagy user?

A kisebb mikrokultúrákba rendeződés, az egyéni individualizáció átalakította a korábbi hagyományos társadalmi–piaci feltételeket. A fragmentáció alapjaiban változtatta meg az addigi tradicionális marketinggondolkodást. A szakirodalom áttekintés során több tanulmányban is említették, hogy nem beszélhetünk egységes célcsoportról sem, ahogy a fogyasztót is inkább posztmodernek. A klasszikus célcsoport több kisebb csoportra esett szét, amely csoportok fogyasztási szokásai nem homogének.

S a társadalmi fragmentációval egyidőben megfigyelhető az online kommunikáció erőssége is. A blogon, twitteren keresztüli kommunikáció, a közösségi regisztráció száma évek során nőtt.

 Már 1995-ben Firat és szerzőtársai hosszasan értekeztek a posztmodern fogyasztókról, és arról, mennyiben, hogyan módosítja a fogyasztói szokások változása a marketing folyamatokat (pl.: szegmentációt, stratégiaalkotást). A posztmodern fogyasztót: tudja, hogy nemcsak fogyasztó, hanem előállító is, hiszen mindig, minden fogyasztási helyen kifejezi önmagát, nem márkahű, amely márkát jobbnak talál (hasznosabbnak), arra vált.

Fogyasztói trendváltozásként lehet elkönyvelni az internetes szokások változásait is (már elfogadottabb lenne fogyasztókat, inkább felhasználóknak nevezni). Az egyik hazai professzionális blog szerint a következő pontokban történt radikális változás a korai elfogadók körében.

3. Nemzetközi kitekintés

A Socialbakers.com adatai alapján készítettük el a tanulmányunkat. Először azokat az országokat vetettük össze, amelyekben a legmagasabb a Facebook regisztráltak száma. Ahogy látjátok az 1. táblázat adatait, a legnagyobb arányban az angolszász országok vannak jelen a Facebook oldalain. Azonban az is rögtön szembeötlő, hogy a második ország képviselőinek száma, körülbelül az egyötöde az elsőnek, így nagyon nagy a különbség a két ország között.

3.1. Facebook TOP5 regisztrált ország

1.

United States

155 388 440

2.

Indonesia

36 413 540

3.

United Kingdom

30 675 020

4.

Turkey

27 554 780

5.

Mexico

26 108 560

1.táblázat: TOP öt ország a Facebook-n

F: socialbakers.com, 2011

A következő szempontok mentén vetjük össze a közösségi oldalak használatát: a regisztráltak száma, a kor, a nem, valamint a legkedveltebb öt rajongói oldal. A nemzetközi összehasonlításba az Egyesült Államokat, Németországot, Franciaországot vontuk be és vetettük össze Magyarországi adatokkal.

 3.2. Facebook regisztrálóinak száma

 Az általunk választott négy ország regisztrált felhasználóinak száma. A Facebook ranglista oszlop, az előbb említett regisztráltak számának a rangját jelenti. A társadalom százaléka azt jelenti, hogy az egész népességben belül hány százaléka van jelen a Facebook oldalon.

 

 

Facebook ranglistán

Regisztráltak száma

Társadalom % -a

Egyesült Államok

1.

155 388 440

50.09

Németország

10.

19 101 700

23.21

Franciaország

8.

21 951 000

33.89

Magyarország

40.

3 243 600

32.46

2.táblázat: Kiemelt négy ország Facebook regisztráljainak száma

F:socialbakers.com, 2011

A regisztráció alapján Franciaország meghaladja Németországot, társadalmi jelenlét alapján Magyarország közel akkora százalékban van jelen, mint Franciaország. A regisztráció száma azért is érdekes és adekvát kérdés, mert a Facebook oldalról nem lehet a felhasználónak töröltetni magát, csak deaktiválni.

3.3. A Facebook felhasználók kora

 

 

Egyesült Államok

Németország

Franciaország

Magyarország

13-15

5

10

13

11

16-17

7

8

10

8

18-24

24

29

11

24

25-34

15

26

25

25

35-44

19

14

20

17

45-54

15

8

11

8

55-64

9

3

6

5

65-

5

2

3

2

3.táblázat: Kor szerinti megoszlása a Facebook regisztráltaknak

F: Socialbakers.com, 2011

A kor szerinti megoszlásból jól látszik Franciaország dominanciája a fiatalok körében (13-34 éves korig aggregált adatokat tekintve). A fiatal felhasználók magas arány nem meglepő egyrészt, ha megnézzük a médiahasználati szokások változását. A multitasking jelenség, azaz egyszerre több médiacsatorna fogyasztása, és a figyelem töredezettségét jelenti. Az internethasználatban is a fiatalok járnak elől, naponként Magyarországon több órát interneteznek a fiatalok. A fiatalok erős jelenléte vonzza a gazdasági szereplők figyelmét is, így kapott egyre nagyon hangsúlyt a márkakommunikációban megjelenni a közösségi oldalon, sőt 2010-re nemcsak Magyarországon, hanem globálisan is eltolódtak a reklámköltési arányok az online marketing felé.

Az idősebb korcsoportot tekintve az Egyesült Államok vezet. Azonban bármilyen adatot is nézünk, ne felejtsük el, hogy az Egyesült Államokban a regisztráltak száma messze meghaladja a nemzetközi összehasonlításba bevont országokét!

 

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://marketintelligence.blog.hu/api/trackback/id/tr822944473

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.