HTML

Friss topikok


Marketintelligence

A remek Hallgatói esszék, dolgozatok, gondolatok olvasóinak száma kevés, DE az eszmei értékük magas! Emiatt hoztam létre eme blogot, hogy publicitást nyerjenek a kitűnő ötletek, megoldások! Mert a TUDÁS nem öncélú. A tudást megosztani ÉR! :) A csapat mögött: Bernschütz Mária, PhD.Elérhetőség: marketintelligence2010[kukac]gmail.com

Linkblog

Címkék

adatok (1) adblock (1) AdSense (1) AdWords (1) állat (1) állatcsatorna (1) alternatív (3) ambient (1) Apple (2) applikáció (1) asszociáció (2) attitűd (1) bankolás (1) blogolás (1) broadcast (1) buzz (1) civil (4) digitális (1) digitalizáció (2) dropon (1) ebook (2) ello (1) énmárka (4) etika. (1) facebook (1) Facebook (4) felhő (1) fesztivál (1) film (1) fogyasztó (1) fogyasztói magatartás (1) gamification (1) gerilla (3) Google (1) hilton (1) hologram (1) HTC (1) identitás (1) imázs (1) infokommunikáció (2) ingame advertising (1) interaktív (1) internet (3) internetgeneráció (1) ipm (1) IT biztonság (1) kereskedelmi márka (1) kereső (1) kiállítás (1) kiberbiztonság (1) kibertér (1) kockázat (1) közösségi (8) kritika (2) kutatás (2) live stream (1) lokációs (1) márka (4) marketing (4) marketingkommunikáció (10) MarketIntelligence (1) mém (1) mobilinternet (1) monopólium (1) motiváció (1) mozi (1) nagyképernyő (1) nonprofit (1) non spot (1) nyereményfelajánlás (1) okostelefon (2) oktatás (1) online media (3) optimalizáció (1) óvszer (2) PPC (1) product placement (2) rádió (2) reklám (3) reklámblokkolás (1) reklámstratégia (1) saját márka (1) sajtó (1) SEO (1) solomo (1) startup (1) streaming (1) szabadalom (1) szabás (1) szakdolgozat kivonat (2) személyes (1) személyesmarketing (2) személyre (1) sziget (1) szinkron (1) szlogen (1) szolgáltatás (2) szponzoráció (2) tartalommarketing (1) termékelhelyezés (2) tetoválás (1) tévé (1) time management (1) UGC (2) újmédia (3) ustream (1) válság (1) vendég (1) verseny (1) videójáték (1) video streaming (2) virtuális (1) vírus (1) webse (1) websorozat (1) zene (1) Zgeneráció (4)

Integrált marketingkommunikáció egy jó ügy érdekében III.

2014.04.18. 16:26 Bernschütz

mezriczki3.jpgA végére értünk a hallgató házi dolgozatok bemutatásának, amelyeket az Integrált marketingkommunikáció mester tantárgy során kiadott brief alapján készítettek el a hallgatók. Kettős célja van a publikálásnak, egyrészt hallgatói sikerművek bemutatása, másrészt civil szervezetek kommunikációjának támogatása. Hiszen idén az Ételt az életért nevű alapítvány biztosította a "feladatot". Mindenki jól járt, a civil szervezet is, mert számtalan kitűnő kreatívot, ötletet, meglátást, marketingkommunikációs megoldást kapott. Közben én is mint szervező, örültem eme találkozásnak :)

 

Ételt az Életért Alapítvány

„Az Ételt az Életért Szegényélelmezési Program 1989 óta működik hazánkban, alapítvánnyá, azaz bejegyzett civil szervezetté azonban csak 1999-ben vált, a Magyarországi Krisna-tudatú Hívők Közössége Egyház, mint alapító jóvoltából. Szervezetünk egy nemzetközi humanitárius egységet (Food for Life) képvisel hazánkban. Alapítványunk szegényélelmezéssel, illetve katasztrófasegéllyel foglalkozik, és évente több mint 250 000 adag ételt és több tonna hidegélelmiszert oszt szét az országban.”[1]

„Alapítványunk egy olyan humanitárius szervezet, melynek küldetése nem pusztán az üres gyomrok étellel történő megtöltése. Célunk jóval túlmutat ezen, hiszen magában foglal egy hitvallást, egy értékrendet, melynek többek között része a környezet védelme, az emberek és állatok iránti könyörületesség, együttérzés, tolerancia, az esélyegyenlőségre való törekvés, a magyar társadalom jólétének elősegítése, a világ élelmezési egyenlőtlenségeinek csökkentése, és az egészséges életmód propagálása. Tevékenységeink ezen alappillérekre épülnek.”[2]

Ahogy alapító okiratukban olvashatjuk az Alapítvány célja „a szociálisan rászorulók ingyenes ételosztás útján történő segítése. A cél megvalósítása érdekében az Alapítvány az ország területén ingyen konyhákat tart fenn oly módon, hogy bérelt vagy saját ingatlanban napi rendszerességgel főznek, és ott szétosztják a jelentkezőknek. Az étkeztetés helyén az Alapítvány mentálhigiénés tevékenységet folytat.

Ezen túlmenően az Alapítvány alkalmi jelleggel szervezi a rászorultak étkeztetését meleg étel illetve konzervek szétosztásával.

Katasztrófa sújtotta területeken az Alapítvány más szervekkel együtt szervezi a rászoruló lakosság élelemhez juttatását.”[3]

Vállalati stratégia

Stratégiai kommunikáció

Az Alapítvány az ételosztást, mint civil szervezet végzik, alapítójuk a Magyarországi Krisnatudatú Hívők Közössége, egyházi szervezet ahol a Krisna hívők végzik a tevékenységet az egész ország területén; Budapesten hétfőtől szombatig 1500 fő részére jut étel naponta több helyszínen, míg Egerben naponta 300 fő részére.

Az ételosztásnak nem pusztán szociális segítségnyújtási, hanem vallási okai is vannak, melyek az ősi indiai szentírások, a Védák tanításain alapulnak. Egy ősi hagyományt követ és egyben vallási kötelességet teljesít úgy, hogy a fogyasztás előtt megszentelt ételek egyben a fogyasztók lelki felmelegedését is szolgálja.

A mi esetünkben a stratégia az, hogy a célcsoportot minél hatékonyabban meg tudjuk szólítani, figyelemfelkeltő, meghökkentő, de egyben kifinomult módon, amiről majd később részletesebben beszélünk illetve, hogy az ételosztást pozitív színben tüntessük fel, egyben tudatosítva az adományozókban, a lakosságban, hogy az ételosztás minden nap van, nem csak Karácsonykor.

 

Márka kommunikáció

 

A mi esetünkben nem márkáról beszélünk, sokkal inkább egy Alapítványról és annak fontosságáról. Az Alapítvány célja, hogy a lehető legtöbben adományozzák számukra az adójuk 1%-át hogy így még többen juthassanak ételhez naponta. Véleményünk szerint fontos kommunikálni azt, hogy mik az eredmények, hogy az emberek lássák, hogy mi történik az adományukkal, tehát, hogy a tavalyi évben évente 350 000 adag ételt osztotta szét hála az adományoknak, és, hogy a cél, hogy ez az összeg évről évre növekedjen.

Az Alapítvány abban az előnyös helyzetben van, hogy egyedüliek abból a szempontból, hogy Budapesten nincsen még egy olyan szociális szolgáltató, aki egyedül étkeztetést végez ilyen mértékben, ezért egyedi versenyhelyzetben vannak. A márka különlegessége még, hogy Krisna-hívők végzik a tevékenységet, akik sokéves tapasztalattal rendelkeznek.

Mi az, ami a legfontosabb ebben a kommunikáció esetében? A merészség, hogy mennyire tudjuk felhívni az emberek figyelmét a szokványostól eltérő módon, nem csupán a megszokott plakátokat használva, hanem megszólítani és elgondolkodtatni a célcsoportunkat, hogy közelebb kerüljenek az Alapítványhoz, illetve annak a tevékenységéhez.

Ezekről az újdonságokról majd a 7-es pontban szeretnénk részletesebben beszélni.

Célcsoport specifikáció

 

Manapság a megfelelő célcsoport kiválasztása, illetve a megfelelő megszólításuk elengedhetetlen. Napjainkban a célcsoportot meg kell ismerni ahhoz, hogy részesévé tehessük a folyamatoknak, hogy ők is magukénak tekintsék a tevékenységet, hogy magunkhoz sikerüljön őket kötni, hogy ne kelljen újra és újra meghódítani őket.

A célcsoportunk a Budapesti adófizető, 18 és 60 év közötti állampolgárok, leginkább nők. Lehetőleg felsőfokú végzettséggel rendelkezők, jövedelem tekintetében nincs kikötésünk. Az iskolázottsággal és a jövedelem nagyságával emelkedik az 1%-ról való nyilatkozási hajlam, a nők inkább adnak, mint a férfiak. Főként a megyeközpontokban nyilatkoznak, de Budapesten és Pest megyében a legmagasabb az aránya a nyilatkozóknak illetve, a legmagasabb a nyilatkozatok értéke.

Fontosnak tartjuk, hogy a támogatóink ismerjék a Krisna-tudatot, az egyház tevékenységét, hogy érdeklődjenek a jóga, valamint a keleti filozófiák, kultúrák iránt, illetve a „szociálisan érzékenyek” is a célcsoportunk részeit alkotják.

Az adófizetők nagyobb részét még egyik szervezet sem győzte meg.

Vállalati kultúra

 

Nincs teljes rálátásunk az Alapítvány vállalati kultúrájára, de felsoroljuk, hogy mik azok a pontok, melyekre figyelniük kell annak érdekében, hogy a szervezeti kommunikációnak mérgezését elkerüljék:

 

A vállalaton belüli konfliktusok forrásai

 Adódhatnak szervezeti felépítésből kialakuló konfliktusok a hierarchia miatt, de úgy véljük, hogy az Alapítvány esetében ennek kicsi az esélye, hiszen egy különleges szervezetről van szó, amely egy kuratóriumból és egy felügyelőbizottságból áll, ahol mindenkinek azonos a célja, az hogy segítsenek.[4] Fontos, hogy mindenkinek definiálva van, hogy mi a hatásköre, feladata. Elengedhetetlen, hogy mindenki tudja, hogy mi a vállalat célja, hogy mi az, ami felé haladni szeretne az Alapítvány mind rövid, mind hosszútávon. A konfliktus pontok, amik véleményünk szerint felmerülhetnek reálisan, a személyi konfliktus, az alkalmazottak közötti vita, valamint a kapcsolati tőke fontossága, mely során a személyes érdekek kerülnek előtérbe a professzionális munkával szemben.[5]

 

Kapcsolódó vállalatok közötti konfliktus

 Talán az Alapítvány esetében fontosabb erről a pontról beszélni, hiszen az Alapítvány a kampány kialakítása során kapcsolatban állhat média és reklámügynökségekkel, akikkel kialakulhat konfliktus, mind az Alapítvány és az ügynökség között, de talán még nagyobb probléma, ha a kapcsolódó ügynökségen belül vannak különbségek a szervezeti felépítésből adódóan.

Szervezeti menedzsmentkérdések

 

Szervezeti kockázatvállalás

 A sikeres kampány feltétele a felelős vezető kockázatvállalási és kockázattűrő képessége, rugalmassága. A hiteles, de magával ragadó, érzelmekre ható, figyelemfelhívó és meghökkentő kampány, ami esetünkben a később felvázolt hajléktalan személy élettörténetének interjúsorozatban történő Facebook/Youtube megosztása, és az üres tányér szlogennel ellátott megjelenítése. Minden meghökkentő reklám megjelenése kockázattal jár, de ha beszélnek róla, ajánlják, megosztják, az ismertség nő, és a folyamatos interjúsorozattal állandó jelenlétet lehet elérni és a kampány időszakában már nem a megismertetés a kampány elsődleges célja, hanem a meggyőzés.

Jellemezően nem meghatározó a karrierépítés egy Alapítvány vezetőségben, így egy sikertelen kampány/kommunikáció nem jár lefokozással, karriertöréssel, a közös cél erősebben érvényesül a hierarchikus felépítésű szervezetekkel szemben, ezért bátrabban kell megjeleníteni az ötleteket.

 

Szervezeti környezet- Szektor specifikumok

A működési környezet egy Alapítvány esetében teljesen más, mint egy profitorientált vállalat esetében. Az Ételt az Életért Közhasznú Alapítvány, mint civil szervezet, a magyarországi Krisna tudatú Hívők Közössége hosszú távú céllal jött létre. A hosszú távú működési cél eltérő kommunikációt igényel, az adóbevallást megelőző időszak intenzív kommunikációján túl a teljes évben jelen kell lenni.

Egyéb, kizárólag ételosztással foglalkozó szervezetek nincsenek jelen a „piacon”, csak kisebb, időszakos, ideiglenes aktivitást mutató és egyéb szolgáltatások részeként funkcionáló közösségek. Ebben a szektorban nem jellemző a tudatos, agresszív marketingaktivitás, amit a marketing szakemberek és tőkeellátottság hiánya okoz, pedig a ráfordítás magasabb adófelajánlást, ezáltal hosszú távú működési biztonságot jelenthet. Az Alapítványok az adófizetők tájékoztatása, a tevékenységük megismertetése/elismertetése helyett a működési költségek alacsonyan tartása mellett döntöttek, amit a nagyszámú önkéntes segítők, a sok éves tapasztalat és az olcsó alapanyagok eredményeznek.

A százalékos adománygyűjtés sikerességét meghatározó legfontosabb tényező a szervezet kommunikációs aktivitása, a szervezet tevékenységi területe és munkájának elismertsége.

Természetesen az adófelajánlások elnyeréséért versenyző alapítványok, szervezetek, intézmények nagy számban vannak jelen, a verseny az 1%-ok megnyeréséért nagy és jellemzően a magas ismertséggel, valamint elismert tevékenységgel rendelkező szervezeteknek sikerül évről-évre nagyobb szeletet megszerezni a tortából. Az 1997-től lehetővé vált 1%-os felajánlások egyre nőnek, azonban a fel nem ajánlott adó 1%-ok még mindig 60% felett vannak, tehát a potenciál hatalmas. Ez a 40% jellemzően a fővárosban és a nagyobb városokban élő, szociálisan érzékeny és magasan kvalifikált réteg, míg a másik pólus nagy része nem is igazán hallott még a lehetőségről.

 

Reklámzaj

 A reklámzaj egyre nagyobb, a reklámkontaktusok az utóbbi évtizedekben exponenciálisan nőnek, ami rengeteg felesleges információval terheli a célcsoportokat. Az ismert szervezetek nagy része kommunikációs, PR munkatársakat és eszközöket is alkalmaz a kampány időszakában, de gyakran az egész évben.

Ez a tendencia erősíti a negatív attitűdöt és a differenciálást a reklámokkal szemben, és általánosságban emeli az ingerküszöböt. Gondoljunk az adófelajánlást megelőző kampányidőszakot jellemző ATL elemek (TV-és rádió spot-ok, óriásplakátok, stb.) mennyiségére. A figyelem felhívására alternatív médiaeszközök (Facebook, Youtube) használata és gerillamarketing eszközök bevetése szükséges.

Az korábbiakkal ellentétben sokkal kreatívabb eszközökkel, nagyobb energiával kellene megkísérelni a jelenleg passzívabb rétegek, a fiatalok, az alacsonyan képzettek, alacsony státuszúak, a gyermektelenek, a kelet- és dél-magyarországi régiókban, a kisebb településeken élők, a civil és a vallási közösségekhez egyelőre semmilyen módon nem kapcsolódók megnyerését.

Digitalizáció

 Az elmúlt években erősödő digitalizáció munkába állítása is egy új lehetőség, hiszen egy jól eltalált reklámfilm, spot, interjú, a Youtube-ra, Facebookra feltöltve határtalan számú letöltésre, megtekintésre, megosztásra ad lehetőséget, amelyek a megismerést növelik, állandó jelenlétet biztosítanak, ezért egy jól kidolgozott, az érzelmekre ható reklámfilm, interjú a társadalmi együttérzést erősíti, és a szervezet társadalmi felelősségvállalása is jól bemutathatóvá válik.

A drága, az alapítványok, közhasznú szervezetek részére általában nem megfizethető TV spotok hatékonysága a digitális tévézéssel (késleltetett tévénézés, reklámátpörgetés) is erősen megkérdőjelezhetővé válik, ezért a BTL eszközök és megoldások egyre nagyobb hangsúlyt kapnak.

 

Egyéni (operatív) szintű okok, és okozatok feltárása

 

IMK egyéni definiálása - Hazai IMK definíciók eltérése

Nagy kérdés az, hogy ki mit ért integráció alatt (ezt érthetjük, ország szinten is, valamint médiaügynökség-reklámügynökség szinten is).

A külföldi szakirodalomban nem ugyanazt az információt találjuk meg, mint a Magyarországon hallunk. Külföldön több alkalommal is előfordult, hogy a kommunikációs aktivitásokat mérőszámokhoz rendelték, és ezzel Magyarországon nem találkoztunk.

Magyarországon az integrációt a következőkön értik: közös gondolkodás, üzenet tartalmának konzisztenciája, szinergia, befogadói szituáció illetve, hogy minden médiumban ugyanazzal találkozhatunk.

Ezek alapján arra a következtetésre jutunk, hogy abban az esetben, ha egy integrált marketing kommunikációs tervet szeretnénk kialakítani, ami remélhetőleg a legjobb út egy sikeres kampány végbemenetéhez, akkor mindezt figyelembe kell vennünk.[6]

Közös ismereti alapok

 

Edukáció

 Át kell látni, hogy profitorientált vagy non-profit szervezetről is van szó, szükséges elhelyezni a szervezetet a piaci viszonyok mentén. A sikeres kampány és kommunikáció feltétele az egymásról közös ismeretekkel rendelkező szervezet és ügynökség, ezért szükséges a szervezeti háttér, célok megismertetése. Meg kell ismerni a szervezet marketing céljait, amelyek a célcsoport minél hatékonyabb megszólítása, az ételosztás pozitív színben való feltüntetése, illetve annak tudatosítása a lakosságban, hogy ételosztás nem csak akkor van, amikor a média megmutatja (Karácsonykor), hanem minden nap. Ugyanígy a kommunikációs célokat is: az embereket arra inspirálni, hogy támogassák adójuk 1%-ával az ételosztást a súlyos megélhetési gondokkal küzdő rászorulók segítése, a család, mint egység megtartásának elősegítését.

A tevékenység hátterének ismerete, a-miszerint egy ősi hagyományt követ és egyben vallási kötelességet teljesít. A hitvallás szerint a fogyasztás előtt megszentelt ételek egyben a fogyasztója lelki felemelkedését is szolgálják-, ugyancsak a helyes kommunikációt szolgálja.

 

Közös csoportmunka

 

Nagy hangsúlyt kell fektetni az Alapítványt népszerűsítő médiaszemély kiválasztására, és a szükséges kommunikáció „betanítására”, közös kivitelezésére. Ugyancsak fontos szereppel bír a multinacionális cégekkel történő együttműködés és a mindkét félnek előnyt jelentő információátadás közös csoportmunkában történő kidolgozása.

A hatékony kommunikáció érdekében az üzenet kidolgozását, finomítását, megjelenítését a szervezettel együtt szükséges elvégezni. Együtt kell kidolgozni a média- és sajtóképviselők meghívásával kapcsolatos részleteket (helyszín, alkalom, időpont, kommunikáció) és az ingyenes PR megjelenések megszervezését.

Egyéni innovativitás

 

A brief megfogalmazása

 A mi esetünkben egy kész kampánybrief került a kezünkbe, így csak a megvalósításon kellett gondolkodnunk. Szerettünk volna lehető legjobban alkalmazkodni hozzá, és elérni a kívánt hatást az alkalmazni kívánt hangulattal, tehát hogy figyelemfelkeltő, meghökkentő, illetve kifinomult legyen.

A briefben leírtak alapján az elvárt médiacsatornák a következőek:

 —  Online felületek (legnagyobb arányban)

—  Facebook

—  Szóróanyag

—  Aluljáróban fényreklám

 A budget: 800 000 Ft

A határidő: 2014. április 1.- május. 20.

A Kötelező elemek: logó, szín, betűtípus

 

Reklámelem és médiaeszközök használata

Amit szem előtt tartottunk az az, hogy mitől jó az üzenet?

 

Tiszta, világos – könnyen érthető, vagyis legyen egyértelmű, mire is kell a támogatás;

Rövid – könnyen és gyorsan közvetíthető;

Célcsoporthoz, kommunikációs eszközhöz igazított;

Egyedi – azonosítható. Emelje ki a szervezetet a többi üzenet közül, azonosítsa a szervezetet a missziója, vagy a kiszolgált kedvezményezettek által.

Tegye világossá, hogy ez kifejezetten az 1%-hoz, kötődik.

Tegye világossá, mit kell tennie a felajánlónak.

Tegye világossá, hogy a felajánlók számára nem kerül pénzbe az adomány.

 

Az elvárt médiahasználattal szemben mi egy picit átalakítottuk:

A szöveges tartalmat tekintve a következő szlogeneket szeretnénk alkalmazni:

—  „Melegítse fel lelkét, egy életet táplálva”

—  1%-át váltsa 100%-k, 1=100”

—  „Segítsen, hogy ez a terület sosem maradjon üresen”- kanál vagy tányér

—  „1%= 1800, segítsen, hogy elérjük a 2500-at”

—  „A kis tettek teszik a nagy hősöket, (Legyen Ön is)”

Mint mondtuk, fontosnak tartjuk kommunikálni az emberekkel, hogy történnek dolgok az adományokkal, így például Deák Ferenc Téri aluljáróban lehetne egy tábla. ahol megjelenne havonta, hogy egy hónapban hány ember kapott ételt, a tábla nem kell, hogy digitális legyen, lehet akár egy plakát vagy pedig egy manuális megoldás. Alternatívaként kiírhatják a bejutott összeget, hogy havonta mennyi adomány érkezik, és az adomány alá kerülhetne egy ütős mondat, mint az utolsónk: „ A kis tettek teszik a nagy hősöket, (Legyen Ön is)”

 Médiatervezésünknek két fajtája van, egy direkt illetve egy indirekt;

 

Médiatervezés- Tervezett - Direkt

 Ebben az esetben az Alapítványnak egy bemutatkozó prezentációval kellene ellátogatniuk; a látogatások során a HR Managerrel beszélni, hogy ők tartsanak egy előadást a dolgozóik számára az Alapítványról, amelyben egyben felkérik az alkalmazottakat, hogy adójuk 1%-át az Alapítványnak adományozzák.

A prezentációkban a következők lennének (kérem, nyissa meg a PDF-ET a képre duplán kattintva):

 Akikre gondoltunk, hogy segíthetnek:

 —  Multinacionális cégek, pl.: Vodafone, BP, Transcom, IBM, GE, Morgan Stanley: hiszen nekik fontos a kommunikáció és a társadalmi felelősségvállalás a pozitívabb megítélés miatt, pénzük is van, nagyszámú dolgozóik vannak, van ahol több a nő.

—  Keleti kultúrákhoz, vallásokhoz, filozófiákhoz kapcsolódó iskolák, jógaközpontok.

—  Egyházi intézmények, akik a keleti kultúrákhoz kapcsolódnak.

—  „Hírességet” felkeresni, aki beszélne az Alapítványról illetve az adó 1%-nak az adományozásáról február- március körül a médiában.

 Úgy véljük, hogy ezzel a direkt módszerrel gyorsan lehet adományra szert tenni, illetve a célcsoportunkba tartozó embereket megtalálni, viszonylag költség hatékony módon, hiszen ami ebben az esetben szükséges, az egy prezentáció és néhány ember ideje, akik a cégekhez elmenniek előadni.

 

Médiatervezés- Tervezett - Indirekt

 Ebben a második esetben a hagyományos ATL és BTL eszközökre hagyatkozunk egy kis újdonsággal és változatossággal.

—  Médiában való megjelenés: Az újságokban inkább cikkek kellenek, mint reklám, hogy az embereknek felkeltsük a figyelmét- a cikkeknek a lényege az volna, hogy elérjük, hogy az embereke érdeklődjenek a hajléktalanok és szegények iránt, a legutolsó kell, hogy legyen az az adománykérés, ehhez kellenek a személyes történetek és bemutató cikkek. A cikkek nem kerülnek pénzbe, fel kell venni a kapcsolatot a magazinokkal. (Sanoma- Nők Lapja, Nők Lapja Ezotéria, Mindennapi pszichológia, HVG, HVG pszichológia, Természetgyógyász magazin). Itt nem reklámról lenne szó, hanem interjú a központ vezetőjével, főleg nőkkel, mert akkor el lehet adni, mint egy hősnő bemutatását, ahol mellékesen megemlítjük, hogy szükség van támogatásokra. Itt megemlítenénk, hogy miért épp a Krisnások csinálják ezt, és, hogy ez nem elsősorban vallási program, nem ezt kell látni, hanem a lényeget, hogy mind egyformák vagyunk és ennünk mindannyiunknak kell. A cikkben fontos volna statisztikai kimutatásokat közölni, hogy hányan halnak éhen manapság, hogy hány jótékonysági eseményen vett részt az Alapítvány, hányan kórosan soványak, és hogy milyen fontos a megfelelő étkezés. Fontos kihangsúlyozni, hogy nem csak hajléktalanok éheznek, hanem szegény családok, gyermekek, idős emberek is kis nyugdíjjal, akik egyedül maradtak. A lényeg, hogy nem lehet nem foglalkozni a rászorulókkal, attól, hogy nem figyelünk rájuk, attól még vannak, és segíteni pedig mindig jó érzés, invitálni kellene a kedves olvasókat, hogy ők is átérezhessék, hogy milyen jó segíteni. Fontos kihangsúlyozni, hogy nem ételt kérünk, nem plusz kiadást kérünk, nem időt és nem energiát, csupán esélyt, hogy az Alapítvány is adhasson esélyt az éhezőknek az életben maradásért, hogy még több ételt adhassanak.

—  Keleti weboldalakon egy bannerrel, illetve fontos a saját weboldalon való banner

—meziczki1.jpg  Facebook kampány (online, fizetett hirdetési megoldás, amit a facebook felhasználói látnak) Több fajta cél, célcsoport állítható be. A facebook hirdetés célzottan is működhet, ha az összes magyar felhasználót célozza meg, kb. 3 millió fő jelenleg.  Az általunk javasolt célcsoport: életkor szerint, érdeklődés szerint, nem szerint, tanulmányok szerinti megcélzás. A hirdetés fizetése lehet kattintás alapú vagy megjelenés alapján (CPM 1000 megjelenés költsége). A kattintási költség 0.4-1.00 USD között várható. A napi, heti és havi költségkeretet és a célcsoportot az Alapítvány is meghatározhatja. Ezekkel a beállításokkal megfelelő konverzió érhető el. A hirdetési szöveg és a célcsoport a kampány alatt is módosítható. Ár tartalmazza: kampánykezelést, napi frissítést, statisztika, napi ellenőrzés, igény szerint módosítás. 1-3 kampány 10 000 Ft.+Áfa/hó, 4-7 kampánykezelés 17 000.-FT+Áfa/hó, 8-11 kampánykezelés 24 000 FT+Áfa/hó.

 —  mezriczki2.pngA reklám az online felületeken dominál

—  Keleti bútorboltok, Keleti típusú éttermekben hagyni szórólapokat, sőt az a rendelkezői nyilatkozatot:

[7]

Hiszen minél egyszerűbb annál jobb, annál nagyobb az esély, hogy a támogatás az Alapítvány számlájára érkezik meg.

 mezriczk7.png

 

Innovatív megoldások illetve médiumok használata

 Az IMK alaptulajdonságainak egyike a rugalmasság. Így amennyiben a vállalat, az Alapítvány nyitott, úgy a következő újfajta hirdetési lehetőségeket ajánljuk:

 Gerilla Marketing (nem hagyományos marketing eszköz, amely általában minimális befektetéssel maximális hatékonyságot és megtérülést ér el)[8]

Ezt a kanalat, üzenetet a metrón, aluljárókba a földre lehetne ragasztani, a weboldallal együtt, vagy az 1%-os felhívással együtt.mezriczki4.jpg

 mezriczki3.jpg

    

 

Szöveg: „Segítsen, hogy ez a terület sosem maradjon üresen” Megjelenne kanálon, tányéron, stb.), földön matricázva, illetve BKV járművökön is lehetne, egy busz hátfalfóliázásával például (54 000 Ft/hó/ jármű) [9]

Olyan buszon érdemes fóliázni, ami nagy csomópontokon közlekedik, mint a Blaha Lujza tér vagy a különböző pályaudvarok stb.

Plakátok fényképpel, ember sorssal, facebook aloldallal

A következő ajánlatunk egy picit más, mint a többi, a célja, hogy megszólítsuk az embereket;

mezri5.pngA baloldali képen az Alapítvány betűtipusával dolgoztunk, de az olvashatóság kedvéért megcsináltuk a képet egy másik betűtípussal is, ami a jobboldalon látható.

A célunk:

Megismertetni a célcsoporttal néhány ember sorsát, hogy közelebb érezze magához az Alapítványt.

Két féle ötletünk volt, az egyik, hogy a fénykép, a név és életkor, illetve az „ÉHES” kifejezés alatt megjelenik röviden a bemutatott ember élettörténete, a másik, hogy a történet nélkül jelenik meg a weboldallal, illetve a facebook oldal linkjével, esetleg egy QR kóddal, hogy az emberek rögtön a linkre jussanak, ahol elolvashatják „Zoltán” történetét. A történet csak később jelenne meg, eleinte a figyelemfelkeltés és a szóbeszéd beindítása lenne a cél, valamint a kíváncsiság felkeltése, mint ahogyan a Class FM kampányában volt. Amennyiben nincs elegendő pénz a plakátozásra, úgy megjelenhetnek a képek szórólapokon, illetve felragasztva helyekre.

 mezri8.jpg

Ezek a történetek heti, kétheti vagy havi rendszerességgel változhatnak. Úgy gondoltuk, hogy a legmegfelelőbb lenne, ha volna egy blog vagy egy facebook aloldal nyitva erre a célra, vagy akár mind a kettő. Egyik sem kerül pénzbe, viszont könnyen megosztható, mindenki hozzászólhat, és a történeteket bátran fel lehet tölteni, karakter limit nélkül.

 Ahogy látható a képen, mi nem szeretnénk ugyan azzal a motívummal mindenhol megjelenni, hanem az IMK tervünk a közös gondolkodásra, az üzenet tartalmának konzisztenciájára, illetve a szinergia-hatásra (a részletek összege nagyobb az egésznél) épül.

Összefoglalás

 

Konklúzióként tehát megfogalmazható, hogy a mai piacokon általánosan elfogadott tendencia a médiaeszközök technológiai újulása és sokszínűsége, a megszámlálhatatlan márkanév, a reklámzaj növekedése, illetve ezzel párhuzamosan a célcsoportok szétaprózódása, amely jelenségekre eltérő kommunikációs stratégia alkalmazandó. Szükséges nyitni tehát az egyénre/csoportra szabott és kétoldalú kommunikáció, valamint az alternatív reklámeszközök alkalmazása felé.

Ezek alapján a megcélzandó célcsoportunk tehát a fővárosban és nagyvárosokban elő, adófizető, 18-60 év közötti, felsőfokú végzettséggel rendelkező, jövedelem tekintetében megkötés nélküli, főként női szegmens, aki ismerik a Krisna-tudatot, egyház tevékenységét, érdeklődik a jóga, keleti filozófiák, kultúrák iránt és mindemellett „szociálisan érzékeny”.

Az integrált marketingkampány sikeressége érdekében, figyelembe véve a szervezet rendelkezésére álló költségvetését, a pontos célcsoportelemzés- és választás után a kampány fő csapásvonala az online felületek, ezeken belül is az online display-re és a közösségi portálokra koncentrálva, illetve a gerilla marketing elemek alkalmazása. Természetesen a nyomtatott sajtó egyes, a célcsoport érdeklődési körébe tartozó elemeiben történő megjelenés lehetőség szerint elengedhetetlen.

Az online display felületek és a nyomtatott sajtó alkalmazásával lehetőség nyílik az informálásra, figyelemfelkeltésre és az ismertség növelése, míg a közösségi portálok az emóció, a társadalmi felelősségvállalás és a kétoldalú kommunikáció irányából válhatnak a kampány szolgálatára. Az online felületek további előnye a mérések lehetővé tétele, hiszen a kattintások, megosztások, „like-ok” mind számszerű adatokat képeznek.

A gerilla marketing –pl. plakátok emberi sorsot bemutatva– és innovatív média eszközök alkalmazása a meghökkentés és figyelemfelkeltés célját, míg a PR események, sajtó- és közéleti személyiségek meghívásai, TNC-kel történő kooperáció a társadalmi felelősségvállalás erősítését szolgálják.

 Szerzők: Varga Fruzsi, és Mereticzki Tamás, Edutus Főiskola, II. évfolyam mester marketing szak

 

Idézett forrásmunkák

[1] Ételt az Életért Közhasznú alapítvány/ Rólunk

http://www.karitativ.hu/popup/

Letöltve: 2014. január 4.

 

2 Ételt az Életért Közhasznú alapítvány/ Rólunk/ Filozófiánk 2012-10-04

http://www.karitativ.hu/rolunk/

Letöltve: 2013. december 13

 

3 Alapítványi Alapító Okirat Ételt az Életért Közhasznú alapítvány/ Rólunk/ Bemutatkozás 2005-04-12

http://www.karitativ.hu/rolunk/

Letöltve: 2013. december 13

 

4 Alapítványi Alapító Okirat Ételt az Életért Közhasznú alapítvány/ Rólunk/ Bemutatkozás 2005-04-12

http://www.karitativ.hu/rolunk/

Letöltve: 2013. december 13

5 BERNSCHÜTZ, M. (2012) Kvalitatív kutatás a Magyarországi Integrált marketingkommunikáció       alkalmazás feltételeiről

6 BERNSCHÜTZ, M. (2012) Kvalitatív kutatás a Magyarországi Integrált marketingkommunikáció alkalmazás feltételeiről (17.old.)

 

7 RENDELKEZŐ NYILATKOZAT A BEFIZETETT ADÓ EGY SZÁZALÉKÁRÓL http://www.karitativ.hu/download/ffl_a6_rendelkezoinyilatkozat.pdf

Letöltve: 2013-11-30

 

8 Online marketing szótár - Definíció

http://www.onlinemarketingszotar.hu/gerilla-marketing

Letöltve: 2014-01-05

 

9http://jarmureklamok.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=59&Itemid=76

 

 

[1] Ételt az Életért Közhasznú alapítvány/ Rólunk

http://www.karitativ.hu/popup/

Letöltve: 2014. január 4.

 

[2]   Ételt az Életért Közhasznú alapítvány/ Rólunk/ Filozófiánk 2012-10-04

http://www.karitativ.hu/rolunk/

Letöltve: 2013. december 13

 

[3] Alapítványi Alapító Okirat Ételt az Életért Közhasznú alapítvány/ Rólunk/ Bemutatkozás 2005-04-12

http://www.karitativ.hu/rolunk/

Letöltve: 2013. december 13

[4] Alapítványi Alapító Okirat Ételt az Életért Közhasznú alapítvány/ Rólunk/ Bemutatkozás 2005-04-12

http://www.karitativ.hu/rolunk/

Letöltve: 2013. december 13

[5] BERNSCHÜTZ, M. (2012) Kvalitatív kutatás a Magyarországi Integrált marketingkommunikáció alkalmazás feltételeiről

[6] BERNSCHÜTZ, M. (2012) Kvalitatív kutatás a Magyarországi Integrált marketingkommunikáció alkalmazás feltételeiről (17.old.)

[7] RENDELKEZŐ NYILATKOZAT A BEFIZETETT ADÓ EGY SZÁZALÉKÁRÓL http://www.karitativ.hu/download/ffl_a6_rendelkezoinyilatkozat.pdf

Letöltve: 2013-11-30

[8] Online marketing szótár - Definíció

http://www.onlinemarketingszotar.hu/gerilla-marketing

Letöltve: 2014-01-05

 

[9] http://jarmureklamok.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=59&Itemid=76

 

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://marketintelligence.blog.hu/api/trackback/id/tr996051121

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Oregon (TM) 2014.08.10. 10:46:20

Úgy vélem, hogy az alapítvány logója gyilkolja a meghatározott célokat.
süti beállítások módosítása